Aanrijding

Plaats hier de foto's van jouw BMW 3 serie van voor 2005
bmw120dm
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 286
Lid geworden op: 19 mei 2016, 16:55

als jij de tegenpartij gewoon opbelt met het volgende:

ik wil jullie graag aansprakelijk stellen, u verzekerde met polisnummer... of mevrouw ... heeft mij op die en die dag een schade toegebracht en schuld erkent ik heb de schade laten taxeren en dit bedrag is vastegesteld op 4400.- dan moeten ze jou gewoon de schade uitkeren het is immers niet jou schuld en ik zou ook niet weten waarom jij je auto aan hun zou moeten afstaan ?

je zult dan gewoon het schadebedrag uitgekeerd krijgen zoals ik al eerder zij.

je kunt het bij een duidelijke zaak beter buiten je eigen verzekering omregelen.

maargoed het is maar een advies

:ja:


dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Ik vind het ook maar een vreemd verhaal... Als iemand mij aanrijdt dan breng ik mij BMW naar naar een officiële BMW dealer en geef ik aan dat de factuur naar de verzekering van de tegenpartij mag. Hoe of wat moet jij niet meer wakker van liggen..
bmw120dm
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 286
Lid geworden op: 19 mei 2016, 16:55

Inderdaad zo simpel kan het zijn

Schaderapport insturen naar de tegenpartij 1 week geduld en het geld moet overgemaakt zijn, Is mijn ervaring

Je vooral niks laten aanpraten door verzekeringsmaatschapijen en de meeste zogenaamde focwa schadeherstelbedrijven die zijn altijd op eigen voordeel uit.

4400 euro voor zo een makkelijk te reparerende schade is natuurlijk weer snel verdient.
Yizu
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 852
Lid geworden op: 20 feb 2014, 12:12
Type Auto: G01 X3 2.0D M-Sport HE Saphirschwarz
Locatie: Spijkenisse

Heren, het zou natuurlijk kunnen zijn dat de auto economisch total-loss is.
In dat geval zal de verzekering de dagwaarde minus de opbrengst van het 'wrak' uitkeren daar je het auto verkoopt aan een opkoper.

Indien je kiest om de auto te behouden zullen ze de dagwaarde minus opbrengst auto uitkeren.
Gebruikersavatar
Bonuskaart
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 apr 2016, 10:02

Wat Yizu zegt inderdaad. Als er 4.400 euro schade aan zit en de dagwaarde wordt bepaald op 2.000 euro, heb je gewoon pech. En begrijpelijk: verzekeraars kijken gewoon wat het meest rendabel is.
Gladiator112
Just getting started
Just getting started
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 okt 2016, 18:50
Type Auto: BMW 323CI cabrio

Ik heb mijn auto net 2 maanden geleden gekocht voor 5800 euro en heb gezegt dat ik het aankoopbon kan laten zien. De schade exper die de tegen partij heeft gestuurd heeft gezegt dat de schade 4400 euro is en dat de auto economisch total-loss is.

Of dit allemaal ken weet ik niet. De schade exper heeft aangegeven dat de auto zeker 6000 dagwaarde heeft zonder de schade natuurlijk en ook omdat ik de auto net heb met aankoop bon.

Waarom mijn auto niet gemaakt word snap ik niet. Ik moet wachten van de exper tot eind volgende week en dat hoor ik meer en wat ik terug kan krijgen.
BMW 323CI Cabrio
Gebruikersavatar
BartB
Facebook moderator
Facebook moderator
Berichten: 6582
Lid geworden op: 05 apr 2011, 21:40
Type Auto: E87 130i LCI

Het klinkt misschien lullig maar ik denk niet dat de dagqaarde 6k bedraagt...
:Mpower: . Der schönste Buchstabe der Welt.
Switch
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 938
Lid geworden op: 16 okt 2014, 15:53

En als de dagwaarde wel 6k is, wat de expert zegt, dan moeten ze toch 6k uitkeren bij (economisch) Total loss? Dan verkopen zij het "wrak" en het verschil is dan hun uitgekeerde schadebedrag, in feite.
Als zij opkopers laten bieden kun jij de auto voor dat bedrag kopen en trekken ze dat van die 6k af. Verschil krijg je in contanten?
Zo gaat het toch ongeveer?
:koffie:
Gebruikersavatar
Martin325i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1051
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool

Ik betwijfel ook dat de dagwaarde 6k is. Maar stel dat het inderdaad 6k is dan is de auto toch niet economisch total loss met een schade van 4,4K?
Gladiator112
Just getting started
Just getting started
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 okt 2016, 18:50
Type Auto: BMW 323CI cabrio

Auto is echt 6k dagwaarde. Je moet de auto echt in het echt zien dat kan je alles zien. 2 exper hebben het al aangeven dat hij dat echt waard is.

Deze auto heeft bijna altijd stil gestaan in Italie en zit niet 1 krasje op. kilometerstand 101.000. Softop dak nooit gebruikt en is gewoon nieuw. Onder de motorkap niet 1 drupje olie en vuil. Zo zijn er nog meer dingen waaruit blijkt dat de exper uit dat bedrag komen. Daarom wil ik hem niet kwijt en laten maken als dit lukt.

Ze geven zelf aan dat ik gewoon een koopje heb gehad met deze auto. En dat ik deze auto zelfs met winst kan verkopen als ik hem zou laten maken maar dat wil ik niet natuurlijk :)

Dus ik wacht af op eind van volgenden week en laat jullie weten wat er nu gaat gebeuren. :ja:

Dat ik 6k terug krijg dat klopt wel. Dan krijg ik het geld van de opkoper en de rest van de verzekering heeft hij gezegt. Maar dat wil ik dus niet. Heb lang gezocht naar zo,n auto met deze staat dus wil alles aan alles doen om hem te laten maken. Hoe dat werkt als hij 4400 schade heeft en 6000 dagwaarde heeft weet ik ook niet. :?:
BMW 323CI Cabrio
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5083
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Om dit soort discussies in het vervolg te voorkomen kun je je auto het beste verzekeren op taxatiewaarde ipv de standaard verzekeringen op dagwaarde (zeker bij 8 jaar en ouder). Aantoonbaar voor de verzekering en 2 tot 3 jaar geen gezeik over lullige dagwaardes.
Switch
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 938
Lid geworden op: 16 okt 2014, 15:53

Dit zegt een verzekeringsmij:

AUTO ECONOMISCH TOTAL LOSS

Is uw auto economisch total loss? Dat betekent dat uw auto nog wel gemaakt kan worden maar dat het reparatiebedrag hoger is dan de waarde van uw auto voor de schade, de dagwaarde, en de waarde van uw auto direct na de schade, de restwaarde. Kortweg: uw auto wordt economisch total loss verklaard als het bedrag om uw auto te repareren hoger is dan het verschil tussen de dagwaarde en restwaarde van uw auto.


Lijkt mij dus wel van toepassing op jouw geval.
:koffie:
Gladiator112
Just getting started
Just getting started
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 okt 2016, 18:50
Type Auto: BMW 323CI cabrio

Ja daarom staat hij nu op een veiling omdat hij wil weten wat er nu op dit moment nog geboden word op mijn auto.
Word er b.v. 2000 euro geboden dan kan ik bepalen om de auto te laten maken van het geld (4000) wat ik krijg.

Dus hoe minder er word geboden hoe meer ik terug krijg om de auto te laten maken.

Dus ik hoop dat ik geld genoeg krijg om hem te laten maken. :cry:
BMW 323CI Cabrio
Switch
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 938
Lid geworden op: 16 okt 2014, 15:53

Lekker wegdoen voor die 6k+ en weer opnieuw zoeken. Leuk!
:koffie:
Gebruikersavatar
Bonuskaart
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 apr 2016, 10:02

Mja, mogelijk dat je met de aankoopbon iets kan. Want over het algemeen zijn deze auto's gewoon niet meer zo veel waard. Afwachten waar de expert mee komt. Bedenk je overigens dat je altijd in beroep kan tegen het oordeel van de expert van de verzekeringsmaatschappij. Het staat je vrij om te onderhandelen of zelf met een second opinion van een expert op de proppen te komen.

En in het vervolg inderdaad, als je auto echt zo 'bijzonder' is tov andere exemplaren: even laten taxeren. Kan al voor 100-150 euro maar je bent daarna wel drie jaar meer zeker van een juiste vergoeding.
Plaats reactie

Terug naar “E21-E46: Showroom & Projecten”