Jeremy - BMW E46 330ci Cabriolet 2001

Plaats hier de foto's van jouw BMW 3 serie van voor 2005
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Naast mijn dagelijkse BMW E90 330i heb ik sinds mei 2017 deze E46 330ci cabriolet voor de mooie dagen. Het vinden van een nette E46 330ci is tegenwoordig erg lastig, maar het is mij gelukkig nog gelukt. De kleurencombinatie is zakelijk strak, zwarte buitenkant, zwart leer met zwarte interieurlijsten. Verder zit er een windscherm bij wat het open rijden t/m 110km/h zeer goed mogelijk maakt. Ze heeft wel aardig wat kilometers aan ervaring, maar dit is niet te merken! Zo zie je maar dat alles valt en staat met goed onderhoud, wat ik uiteraard ook goed bij ga houden! In de winter stal ik mijn cabrio bij vrienden en laat ik 'm uiteraard schorsen. Zo zal deze wagen bij mij alleen nog goed weer en warme temperaturen zien!

De auto:
Afbeelding


Gegevens:
  • Type: 330ci automaat 170kw/231pk 300NM
  • Uitvoering: Executive
  • Bouwjaar: April 2001
  • Kleur: Schwarz II - 668
  • Huidige optielijst:
    • 18" OEM Styling 72
    • OEM Xenon
    • Navigation Professional
    • Gladen One Pack audio incl. actieve subwoofer
    • Zwart lederen interieur
    • Standaard stoelen elektrisch verwarmd en elektrisch verstelbaar
    • Memory functie met kantelende buitenspiegel
    • Multifunctioneel sportstuur
    • Hoogglans zwarte interieurlijsten
    • PDC achter
    • Regensensor
    • Klasse III alarm
Mods
Spoiler
  • Spoilerlip
  • Dension BT Lite
  • Gladen One Pack incl. actieve subwoofer
  • LCI achterlichten in de kofferklep
  • Korte sportantenne
  • 40mm/25mm verlaging d.m.v. Eibach Pro
  • 10mm spacer voor & 12mm spacer achter
Gedane onderhoud
Spoiler
  • Automaat gespoeld
  • Tankvlotter vervangen
  • BC knop vervangen
  • Jaarlijkse oliewissel gedaan
  • Antenne vervangen voor een kort exemplaar
Foto's:
Spoiler
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Exterieur

Afbeelding

Afbeelding
Interieur
Toekomstplannen:
Spoiler
  • Remklauwen netjes zilver spuiten
  • Interieurdelen vernieuwen
  • Binnenbekleding softtop opknappen
  • Twijfel: Sportstoel upgrade en/of beige/rode lederen bekleding
Laatst gewijzigd door Jeremy op 04 mei 2018, 12:22, 17 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13917
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

215K valt nog wel mee. Ik zit met de E90 330i al bijna aan 260K 008
Lekker blijven rijden. Nette wagen!
Is de hardtop een optie die je los kon kopen? Oogt wel goed.
Laatst gewijzigd door Dutch79 op 01 jun 2017, 21:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Haha, ik wou eigenlijk iets ruim onder de twee ton, maar die prijzen zijn toch redelijk absurd! Volgende week komen er originele M-sport Styling 68's onder, zal de wagen nog net even iets meer afmaken en na een subtiele verlaging is het exterieur af. Ik vind de PFL 330ci cabrio namelijk in standaard trim al zeer fraai. 001
Gebruikersavatar
BjeffIndividual
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 dec 2011, 00:10
Type Auto: Model S P100D

Gave bak!! Leuk het lipje op de kofferbak, daar twijfel ik nog over.

Welke regio woon je? Ik en maatje zitten in Veenendaal en Betuwe met onze e46 cabrio's.
Ga je toevallig ook naar bimmerfest in Gorinchem?
Model S P100D aka Dyson
Gebruikersavatar
Martin325i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1051
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool

Mooie cabrio en zo te horen goed onderhouden, net exemplaar :ja: veel plezier ermee :autotje spelen:

Styling 68 is een top velg, de mooiste 17 inch wat mij betreft.
angel335
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4221
Lid geworden op: 03 feb 2011, 21:22
Locatie: prov. utrecht

Heerlijke caab
Veel plezier ermee


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
F10 535IX
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

BjeffIndividual schreef:Gave bak!! Leuk het lipje op de kofferbak, daar twijfel ik nog over.

Welke regio woon je? Ik en maatje zitten in Veenendaal en Betuwe met onze e46 cabrio's.
Ga je toevallig ook naar bimmerfest in Gorinchem?
Thanks! Ik vind het lipje inderdaad wel leuk staan, heb het er niet zelf op gedaan, maar zou persoonlijk ook niet weten of ik het erop zou doen. Al stoor ik mij er niet aan. 001

Als ik naar BimmerFest ga pak ik de 330i denk ik, maar das geheel afhankelijk van m'n werkrooster!
Martin325i schreef:Mooie cabrio en zo te horen goed onderhouden, net exemplaar :ja: veel plezier ermee :autotje spelen:

Styling 68 is een top velg, de mooiste 17 inch wat mij betreft.
Helemaal eens! De wagen kwam uit de fabriek op 68's, en het rijcomfort van 17" bevalt me wel. Daarom komen die er weer terug op!
Laatst gewijzigd door Jeremy op 23 jun 2020, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Nette caab, met dit weer dubbel genieten, van harte :ja:
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Ja Arjan, het is echt heerlijk! Helemaal in zo'n goeie oude, zeer nette en vlotte E46.
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

...en nog een 330ci cabrio. Mooi hoor! :ja:
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
BjeffIndividual
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 dec 2011, 00:10
Type Auto: Model S P100D

Wel bijzonder dat een knappe e46 330i of zelfs een 325i bijna niet meer te vinden is. Of zijn wij gewoon moeilijke pietjes precies in wat we niet willen :Hosanna:
Model S P100D aka Dyson
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Zit voor de aardigheid soms ook eens te 'AutoScouten' en dan komt zo'n E46 coupe in zo'n zoektocht ook regelmatig terug (in 325i/330i/M3 vorm), maar mooie onverprutste auto's zijn er idd. nog maar weinig te vinden, of men vraagt er meer dan de hoofdprijs voor.

Toch leuk als er zo nu en dan een mooi exemplaar voorbij komt zetten.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Dutch79 schreef:Is de hardtop een optie die je los kon kopen? Oogt wel goed.
Sorry, had deze even gemist! Ja de hardtop is volledig origineel. Nu heb ik mijn optielijst erbij gepakt en daar staat dat ik de "hardtop voorbereiding" heb. Eerlijk gezegd weet ik niet exact wat dat inhoudt, wellicht de bevestigingspunten, de hardtop valt namelijk met twee pinnen bovenop de dichtgeklapte softtop. Wel is mijn hardtop dus origineel BMW en heeft deze exact dezelfde trim als de auto zelf, dus met chromen lijsten en in de "standaard" zwarte kleur. Ik vind het persoonlijk niet heel mooi staan, wel netjes verder, maar het doet mij teveel denken aan een "cabriolet die een coupé wilt zijn maar het lukt niet". In mijn ogen loopt de hardtop net te abrupt af, zie onderstaande afbeelding. Maar aangezien die hardtops goed geld waard zijn en het verder compleet bij de auto past hou ik 'm lekker voor een eventuele complete of losse verkoop later.

Afbeelding
Joop schreef:...en nog een 330ci cabrio. Mooi hoor! :ja:
Thanks Joop! Zoals je later al zei, een nette is moeilijk te vinden. Deze is ook lang niet zo netjes als mijn vorige E46 coupé of mijn E90 sedan, maar met een kleine investering en iets meer tijd en liefde zal deze ook weer helemaal door een ringetje te halen zijn. Zoals gezegd zou het interieur eens een goede beurt kunnen gebruiken en zouden dingen als de asbakklep, de handrempook, de lederen bekleding en het stuur eens opgeknapt moeten worden. Nu zijn dat, als je het slim doet, ook totaal de kosten niet. Maar ondanks dat is deze technisch wel helemaal in orde en is deze niet "fout getuned", iets wat toch vaak voorkomt bij E46's in het algemeen. Ik denk dat als het interieur opgeknapt is, de wagen op 68 of 72 velgen staat en er verlangingsveren onder zitten de wagen eigenlijk alweer heel erg fraai gaat zijn. 001

Afbeelding

Of toch gelijk een M-pakketje erop....? Maar ja, dan moet het stuur, de instaplijsten, de voetsteun, de stoelen en de koplampen ook meegenomen worden... :duh:

Afbeelding
BjeffIndividual schreef:Wel bijzonder dat een knappe e46 330i of zelfs een 325i bijna niet meer te vinden is. Of zijn wij gewoon moeilijke pietjes precies in wat we niet willen :Hosanna:
Als ik iets zeker weet is dat dat laatste compleet waar is hahaha. Zo heb ik bij mijn zoektocht genoeg 330ci's gezien, waarvan sommige qua uitvoering ook erg mooi waren, maar als je dan dieper in de historie van de wagen gaat zoeken kom je zoveel rotzooi tegen. Schadeauto's, 12 eigenaren, geen onderhoudsboekjes enz. Nu heeft mijn 330ci ook een paneel gespoten en vervangen gehad, maar dit was een voorscherm wat doorgeroest was. En ook ben ik niet de eerste eigenaar, maar het overgrote deel van de eigenaren heeft 'm meer dan 3 jaar gehad. Dat wekt toch meer vertrouwen dan een wagen die iedere 3 maanden van eigenaar wisselt.
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Mooie auto, de E46 is al een tijdloos model maar de cabrio helemaal.
Het M54 blok heeft geen moeite met veel kilometers, de automaatbakken daarintegen wel, krijg je daar wat aan ben je gewoon de lul.( helaas ervaring mee).
De leren bekledingshoezen zijn te vervangen, dat is bijna de enige manier om ze helemaal netjes te krijgen, soms staan er wel nette stoelen te koop maar dan kosten ze gelijk de hoofdprijs.
Als je voor onderhoud gaat Zou ik de subframe ophangpunten ook even laten controleren, dat is nog wel eens een puntje.
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
Harrympower
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 dec 2014, 01:05
Type Auto: E46 ///m3 cabrio, e30 ///m3
Locatie: Drachten
Contacteer:

nette auto.. :ja:
Only OEM
E46 ///M3 cabrio individual
E36///M3 cabrio(ex)
E30 ///M3
E30 325i(ex)
E21 323i edition S (ex)
E21 320 (ex)
Plaats reactie

Terug naar “E21-E46: Showroom & Projecten”