Zo,
Ik denk ik zal ook EENS een project topic aanmaken van mijn Touring Project.
4 Jaar geleden is deze auto de loods in gegaan, met het idee hem helemaal leeg te maken en en compleet opnieuw op te bouwen.
Waarom: Ik heb geen idee waarom ik hier ooit aan begonnen ben, Leek me leuk.
Alleen een verbouwing van een Huis, het compleet ombouwen en spuiten van een Mini One --> Mini Cooper S verder, En het op poten zetten van een eigen bedrijf en kleine.
Ben ik wel al een heel eind. Alleen de auto is nog lang niet klaar. Maar nu ben ik met volle 200% aan begonnen om dan toch echt volgend jaar te gaan rijden met de Touring.
Ideeen, die had ik nog niet toen ik begon. Uiteraard had ik hier wel een plaatje van in mijn hoofd zitten alleen is dit met de tijd veranderd.
In de jaren 2004 t/m 2007 waren mijn vriendin en ik verwend bezoeker van Duitse BMW Meetings, dit toen de tijd in de Vrienden formatie die bestond als BTN.
Ik ben al veel verder dan waar ik nu mee begin, alleen heb ik zoveel foto's en ben ik al zoveel update's verder dat dit even tijd nodig heeft om te plaatsen. Ook zal ik niet bij iedere update tekst plaatsen omdat sommige dingen voor zich zelf spreken.
Tevens zullen niet alle fotos even duidelijk zijn ivm het vergeten van een foto toestel!
De Basis:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tjah, waar gaan we beginnen.
Eerst hebben we de velgen en het onderstel verkocht, en de auto op standaard velgen en onderstel neergezet.
Het hart zou een zwaar geblazen M42 1.9 worden.
Soms kom je vreemde dingen tegen in zo'n auto :S
Maar dan tijdens het ontleden van het motorblok, zie je dit :S
Zwembad? WTF is hier gebeurd dan :S
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toch maar verder gegaan met het ontleden van het blok om te kijken wat voor ellende we nog meer tegen gaan komen.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Je komt wat tegen bij zo'n onbekend blok :S
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toen het oude hartje er maar uit gehaald en verkocht aan een stagiar, die ging er mee hobbyen.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
E30 335I NightPlayR
-
- Being a part of it
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 05 sep 2012, 00:34
- Type Auto: E30 335I / E91 320I
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
-
- Being a part of it
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 05 sep 2012, 00:34
- Type Auto: E30 335I / E91 320I
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Voor onderstel er onder uitgehaald en begonnen aan de binnenkant!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Verder met de binnenkant leeg halen
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
ROEST
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Verder met leeg halen en auto op bokjes gezet
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bovenkant en binnenkant zo goed als kaal!!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles wat smerig was en te stralen is, is gestraald.
Tevens de kop uit elkaar getrokken.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Begin gemaakt het 5 Gaats onderstel (Ombouw), alvast wat core onderdelen gehaald.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Onderstel
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles in de primer gezet en waarom onderdelen nieuw kopen, Als je ze straalt en weer netjes lakt nog beter als nieuw zijn :8
Onderstel
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Verder met de binnenkant leeg halen
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
ROEST
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Verder met leeg halen en auto op bokjes gezet
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bovenkant en binnenkant zo goed als kaal!!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles wat smerig was en te stralen is, is gestraald.
Tevens de kop uit elkaar getrokken.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Begin gemaakt het 5 Gaats onderstel (Ombouw), alvast wat core onderdelen gehaald.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Onderstel
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles in de primer gezet en waarom onderdelen nieuw kopen, Als je ze straalt en weer netjes lakt nog beter als nieuw zijn :8
Onderstel
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-
- Being a part of it
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 05 sep 2012, 00:34
- Type Auto: E30 335I / E91 320I
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Toen opzoek naar een setje velgen, natuurlijk heb je wel wat dingen in je hoofd zitten.
Maar je weet nooit wat, maar ik ben in al die jaren altijd verliefd geweest op 1 Type veld, en dat is onderstaand
Velgen gevonden in de BMW-Scene, Mijn vriendin en ik in de auto (E Kadett ) Naar Stade toe om de velgen op te halen
Toen we aan kwamen dacht die duitser dat we gek waren geworden om zulke grote velgen in zo'n autotje op te halen.
Maar goed alles past in een Kadett
Weer is wat anders dan een auto op een Ambulance
Eenmaal thuis, Velgen schoon gemaakt. Mmmmmmm best wel veel schade en een deukje hier en daar in de velgen rand.
Dan maar banden eraf, En laten knappen die handel
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na veel zoeken en het aan horen van ervaringen heb ik er voor gekozen om de velgen te laten opknappen bij rindt-felgen.de
Ik heb hier velgen vandaan zien komen, waarbij je mond echt open valt!!
Wat is er gebeurd:
- Uit elkaar gehaald
- Met Edelstaal kogeltjes Hoogglans gepolijst Zie info: Klik
- 2 Nieuwe ringen
- Opnieuw gekit
- En uiteraard nieuwe boutjes
Kosten: VEEL Maar elke cent waard..
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toen belde FrankM3 of ik hem een aantal uurtjes wou helpen, hij had een Touring in Den Haag gevonden waar spullen opzaten waar hij wel interesse in had.
Tevens had de beste Touring een zwarte Hemel, Er daar was ik nou net opzoek naar
Toen had JohnB wat Schnitzer spullen te koop gezet, en ik wou mijn auto gedeeltelijk uitvoeren in ACS dus heb deze spullen gekocht.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toen heeft het Touring verhaal even een klein jaar stil gelegen, Omdat we onderstaand in onze bol kregen.
Toen begonnen met demonteren, deze ombouw moest natuurlijk sneller anders werdt mijn weder helft boos.. Het werdt tenslotte haar Auto.
Geen half werk!! De auto had rechts voor een kus aan de berm gegeven. Dus werdt er gekeken of er niks met de koets was. Er was 0.0001 graad (Ofzoiets, laser)
schoven van af de fabrieks waardes
Nieuwe S motorkap erop!
Zelf vond ze het ook wel leuk om te sleutelen!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ook de onderkant kreeg een grote beurt en werdt grondig geinspecteerd.
Tevens gelijk ook de uitlaat vervangen voor die van een Mini Cooper S
En toen was hij ineens klaar
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
De Auto klaar maken voor vertrek naar de spuiter. Alle spullen er weer op en in!
Toen begonnen met schuren, Ik ben maar een simpele systeem beheerder, dus op dit gebied was ik de leerling en heb ik alle kut klusje mogen doen.
Maargoed, Om te leren moet je ergens beginnen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toen de deuren ontdaan van kit, opnieuw gekit en in de menie gezet..
Toen de M-Technic kit.. Wat een takke baan was dat zeg. Voor al die voorspoiler.. 6 lagen verf moest ik op de hand door heen.
Ondertussen was de auto geschuurd.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toen was het tijd voor de grondlaag.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ook uiteraard de rest van de onderdelen werden in de grond gezet.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rest van de spullen en de rest van het plaatwerk weer gemonteerd voor het spuiten.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uiteraard ben ik gegaan voor een diepe Diamant Zwarte kleur (Van de 9 tinten die BMW van de kleurcode 181 heeft)
Over het spuitwerk en het herstel ben ik super tevreden. Tevens het afstellen van de deuren en motorkap is super.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dan gaan we nu over naar het motor gedeelte. De bedoeling was om hier een zwaar geblazen 4 Cylinder in te hangen.
Hier was ik dan ook al druk meebegonnen, alleen gingen de kosten ZO bizar hoog oplopen, daarvan kan je tegenwoordig nu makkelijk een complete E36
M3 van kopen. Maargoed, ik wou wel wat "Specials" gaan bouwen..
Toen een E34 535I gevonden, met een M30 erin. Oersterkblok en een goede basis om mee te spelen.
Omdat de auto geen nu meer zou hebben, kan je lekker primitief te werk gaan..
Zo gaan we uiteraard alleen met slopers om hé!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maar je weet nooit wat, maar ik ben in al die jaren altijd verliefd geweest op 1 Type veld, en dat is onderstaand
Velgen gevonden in de BMW-Scene, Mijn vriendin en ik in de auto (E Kadett ) Naar Stade toe om de velgen op te halen
Toen we aan kwamen dacht die duitser dat we gek waren geworden om zulke grote velgen in zo'n autotje op te halen.
Maar goed alles past in een Kadett
Weer is wat anders dan een auto op een Ambulance
Eenmaal thuis, Velgen schoon gemaakt. Mmmmmmm best wel veel schade en een deukje hier en daar in de velgen rand.
Dan maar banden eraf, En laten knappen die handel
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na veel zoeken en het aan horen van ervaringen heb ik er voor gekozen om de velgen te laten opknappen bij rindt-felgen.de
Ik heb hier velgen vandaan zien komen, waarbij je mond echt open valt!!
Wat is er gebeurd:
- Uit elkaar gehaald
- Met Edelstaal kogeltjes Hoogglans gepolijst Zie info: Klik
- 2 Nieuwe ringen
- Opnieuw gekit
- En uiteraard nieuwe boutjes
Kosten: VEEL Maar elke cent waard..
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toen belde FrankM3 of ik hem een aantal uurtjes wou helpen, hij had een Touring in Den Haag gevonden waar spullen opzaten waar hij wel interesse in had.
Tevens had de beste Touring een zwarte Hemel, Er daar was ik nou net opzoek naar
Toen had JohnB wat Schnitzer spullen te koop gezet, en ik wou mijn auto gedeeltelijk uitvoeren in ACS dus heb deze spullen gekocht.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toen heeft het Touring verhaal even een klein jaar stil gelegen, Omdat we onderstaand in onze bol kregen.
Toen begonnen met demonteren, deze ombouw moest natuurlijk sneller anders werdt mijn weder helft boos.. Het werdt tenslotte haar Auto.
Geen half werk!! De auto had rechts voor een kus aan de berm gegeven. Dus werdt er gekeken of er niks met de koets was. Er was 0.0001 graad (Ofzoiets, laser)
schoven van af de fabrieks waardes
Nieuwe S motorkap erop!
Zelf vond ze het ook wel leuk om te sleutelen!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ook de onderkant kreeg een grote beurt en werdt grondig geinspecteerd.
Tevens gelijk ook de uitlaat vervangen voor die van een Mini Cooper S
En toen was hij ineens klaar
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
De Auto klaar maken voor vertrek naar de spuiter. Alle spullen er weer op en in!
Toen begonnen met schuren, Ik ben maar een simpele systeem beheerder, dus op dit gebied was ik de leerling en heb ik alle kut klusje mogen doen.
Maargoed, Om te leren moet je ergens beginnen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toen de deuren ontdaan van kit, opnieuw gekit en in de menie gezet..
Toen de M-Technic kit.. Wat een takke baan was dat zeg. Voor al die voorspoiler.. 6 lagen verf moest ik op de hand door heen.
Ondertussen was de auto geschuurd.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toen was het tijd voor de grondlaag.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ook uiteraard de rest van de onderdelen werden in de grond gezet.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rest van de spullen en de rest van het plaatwerk weer gemonteerd voor het spuiten.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uiteraard ben ik gegaan voor een diepe Diamant Zwarte kleur (Van de 9 tinten die BMW van de kleurcode 181 heeft)
Over het spuitwerk en het herstel ben ik super tevreden. Tevens het afstellen van de deuren en motorkap is super.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dan gaan we nu over naar het motor gedeelte. De bedoeling was om hier een zwaar geblazen 4 Cylinder in te hangen.
Hier was ik dan ook al druk meebegonnen, alleen gingen de kosten ZO bizar hoog oplopen, daarvan kan je tegenwoordig nu makkelijk een complete E36
M3 van kopen. Maargoed, ik wou wel wat "Specials" gaan bouwen..
Toen een E34 535I gevonden, met een M30 erin. Oersterkblok en een goede basis om mee te spelen.
Omdat de auto geen nu meer zou hebben, kan je lekker primitief te werk gaan..
Zo gaan we uiteraard alleen met slopers om hé!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-
- Being a part of it
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 05 sep 2012, 00:34
- Type Auto: E30 335I / E91 320I
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Maargoed, ik had een 4 Cylinder Touring zonder CC. Nou wou ik nou tuurlijk VEEL opties in de auto hebben.
En ik kwam waar ik ook mijn interieur vandaan heb (Grens Tjechie) een echte FULL Options kabelboom gevonden.
(Uiteraard, zover mogelijk voor een E30, en onderscheid in opties die niet samen mogelijk waren)
En deze moest in de auto komen, dus maar eerst de ouwe er uit gaan halen.
Ouwe ZOOI!
Alles eruit!
Helemaal leeg! (H)
Verschil ouwe kabelboom en nieuwe, zie het verschil
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uitzoeken, en klaar leggen voor inbouw!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toen begonnen met het motorblok te demonteren.
Hier kwam een slimme les uit naar voren, Al loopt het blok goed, trek even het kleppendeksel eraf
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toen zat ik even met mijn handen in het haar, want intern was het blok niet echt jofel.
Zeker nog wel te redden, maar meer werk dan eigenlijk geplannend (Wat niet in een project) En toevallig plaatst op de avond dat ik er
overna zat te denken Frank E34 (E30fansite) zijn M30 te koop aan.
Na 1 PBTje was het geregeld!, zie maar ZIJN opbouw foto's en verhaal!!
Echt super veel credits naar Frank E34, dat hij mij dit blok heeft gegund. Het heeft een schijntje gekost tegen over het werk\uren wat er in zit!
Dit laat ik zien, zodat mensen die het niet mee gekregen hebben ook door kunnen lezen
E30 Fansite Linkie
ZO, Motorblokje in de loods.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu de motor maar verder afbouwen. er komt een 635CSI bak (Dogleg, 1 naar achter) achter met een Vliegwiel S38 M5, Platen en Drukgroep Z3 M.
Passen en meten!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Verder het blok afbouwen, Motorsteunen en aanbouwdelen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles netjes he
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
En ik kwam waar ik ook mijn interieur vandaan heb (Grens Tjechie) een echte FULL Options kabelboom gevonden.
(Uiteraard, zover mogelijk voor een E30, en onderscheid in opties die niet samen mogelijk waren)
En deze moest in de auto komen, dus maar eerst de ouwe er uit gaan halen.
Ouwe ZOOI!
Alles eruit!
Helemaal leeg! (H)
Verschil ouwe kabelboom en nieuwe, zie het verschil
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uitzoeken, en klaar leggen voor inbouw!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toen begonnen met het motorblok te demonteren.
Hier kwam een slimme les uit naar voren, Al loopt het blok goed, trek even het kleppendeksel eraf
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toen zat ik even met mijn handen in het haar, want intern was het blok niet echt jofel.
Zeker nog wel te redden, maar meer werk dan eigenlijk geplannend (Wat niet in een project) En toevallig plaatst op de avond dat ik er
overna zat te denken Frank E34 (E30fansite) zijn M30 te koop aan.
Na 1 PBTje was het geregeld!, zie maar ZIJN opbouw foto's en verhaal!!
Echt super veel credits naar Frank E34, dat hij mij dit blok heeft gegund. Het heeft een schijntje gekost tegen over het werk\uren wat er in zit!
Dit laat ik zien, zodat mensen die het niet mee gekregen hebben ook door kunnen lezen
E30 Fansite Linkie
----------------------------------------------------------------------------------------------------------Frank E34 schreef:Eerst de Motorkabelboom maar eens gedemonteerd:
Deze ga ik niet gebruiken , ten 1e past ie niet lekker in een E30 dat ziet er niet uit en ten 2e istie veelste ingewikkeld Ik zet er gewoon een Kabelboom van een M20 op.
Boodschappenmandje met Onderdelen:
Motor had een tijd in een oude schuur gestaat , dus zat een beetje stof op , schoonmaken dus:
Nu is het enige zwakke punt bij deze Motoren de Nokkenas. Niet de as zelf maar hoe hij gesmeerd word. Bovenin loopt een Oliesproeileiding die de boel onder hoge druk smeert , de 2 Banjoboutjes waar ie mee vast zit lopen vaak los wat resulteerd in ingesleten Nokken door geen goede smering. Echt even goed naar kijken dus. Nu was het geval dat ik deze Motor van een kennis had gekocht , dus ik heb m blindelings gekocht ...
Had ik beter niet kunnen doen:
Als je goed kijkt zie je dat er niet veel meer van die Nok over is. :rood: K*t!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------Frank E34 schreef:Dat betekend dat er dus een ander Nokkenas in moet. Tegenvaller dus ... Gister zat ik nog effe te brainstormen samen met Flex , of ik de kop er nou af zou halen of niet
Omdat ik het nu niet meer vertrouw trek ik de hele zooi maar gelijk uit elkaar , dan weet ik tenminste zeker wat ik straks heb.
Dus Kop eraf:
En wat zie ik bij nadere Inspectie:
2 Uitlaatkleppen zijn tegen de Zuigers aan geweest :deegroller:
Tis rakelings geweest , dat is goed te zien:
Ik heb niet het idee dat er een Klep krom is , maar dat is pas goed te zien als heel de Kop uit elkaar ligt ...
Wat is nu de oorzaak hiervan? Ik denk dat er 1 van de laatste keren behoorlijk mee geblazen is , het aanrakingspunt op de Zuigers is nog blank.
Verder ziet de Kop er prima uit en issie er nog nooit afgeweest:
Ik heb ook nog goed nieuws , de Cilinderwanden zijn prima , Stootrand is ook niet voelbaar. De verticale strepen die je op de foto ziet is olie.
Wat ga ik doen? Ik haal de boel uit elkaar en vervang wat nodig is. Geluk is dat ik nog een Kop heb liggen van een M30B30 , en die zijn tzelfde. Das dus mooi voor de Onderdelen ...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------Frank E34 schreef:Als de hele zooi uit elkaar ligt , kun je het net zo goed effe schoonmaken en een kleurtje geven :
Inlaatspruitstuk:
Kleppendeksel:
Distributiedeksels en wat steunen etc:
Oliefilter en Thermostaathuis:
Tis wel effe een grafwerk , maar ja het knapt er wel van op
Vanmorgen samen met Flex de Cilinderkop uit elkaar gehaald want dan kan ik m morgen wegbrengen om te laten reinigen en vlakken:
Reden waarom er 2 Kleppen tegen de Zuigers zijn aangekomen:
Hoe kan dit?
De kleppen zijn afgesteld op het gedeelte wat helemaal weggesleten is ( reden: slechte smering door Sproeileiding ) , omdat het gedeelte wat niet afgesleten is aan de Nok ( zie foto boven ) en de Nokvolger helemaal invreet , heeft ie af en toe een rondje rongedraaid op het gedeelte wat niet ingesleten is , met als gevolg veel dieper indrukken van de Klep die met als gevolg tegen de Zuigers heeft gedrukt ...
Wat ga ik doen?
Zo goed als nieuwe Nokkenas , 12 Tuimelaars en 2 kleppen vervangen dan is deze Kop weer helemaal goed.
Word vervolgd ...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------Frank E34 schreef:EINDELIJK na zo'n 3 a 4 weken wachten was de 'op maat/uitgerekende dikte' Koppakking (set) binnen. Check de grootte van de doos alleen al:
Tis gelijk de meest uitgebreide set , dus alles nieuw zeg maar:
Ik heb voor de zekerheid toch maar 1 Klep vervangen. Niet omdat ie krom was , maar bovenop de Klepsteel was ie wat ingesleten. Nog effe Inslijpen:
Klepsteelrubbers vervangen , links nog een oude , rechts de nieuwe:
En vervolgens kunnen de Kleppen weer terug in de Kop , daarna de 'nieuwe' Nokkenas , Tuimelaars en de rest van het zooitje:
Zie hier een ' gereviseerde ' Cilinderkop met zo goed als nieuw draaiwerk erin , en iets ' sneller ' Nokkenas:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------Frank E34 schreef:Nieuwe Koppakking ( is trouwens een dure jongen zeg ):
Vanmiddag samen met Flex de Cilinderkop gemonteerd:
Distributie in elkaar , In en Uitlaatspruitstukken , Kleppendeksel en nog wat kleine dingen , en het ziet er al weer een stuk vetter uit:
ZO, Motorblokje in de loods.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu de motor maar verder afbouwen. er komt een 635CSI bak (Dogleg, 1 naar achter) achter met een Vliegwiel S38 M5, Platen en Drukgroep Z3 M.
Passen en meten!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Verder het blok afbouwen, Motorsteunen en aanbouwdelen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles netjes he
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-
- Being a part of it
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 05 sep 2012, 00:34
- Type Auto: E30 335I / E91 320I
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Maargoed, nou had ik nog steeds een normale M30, wat al 1000x gedaan was door iedereen.
Wat nu, op naar Fase 2 van het motorblok!
Na een aantal dagen stond er een leuk pakketje in de gang
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maargoed, dat moest uiteraard ook netjes gaan worden, maar ik heb geen verstand van Einzeldrossel systemen.
Maarja, toch maar begonnen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Netjes gestraald en gespoten.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Adapterplatten voor de ITB's gekocht.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toen een aantal avondjes gespendeerd aan de airbox en ITB's Het resultaat hier onder in de fotos!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nou sta ik alleen voor de volgende uitdagingen.
Het thermostaat huis past niet meer, zijn meerdere oplossingen voor. Ben nu druk het huis aan het verbouwen.
En het oliefilterhuis past niet meer, moet dus opzoek naar een andere oplossing.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Motor gereed gemaakt voor inbouw, dit om te kijken ik met alles uitzou komen ivm dingen ik nog niet op Inet ben
tegen gekomen (ITB M30 bv)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rem bekrachtiger van een GOLF 2 VS E30
Ouder Type Oliefilter met oliekoeler gezocht ivm Airbox
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat nu, op naar Fase 2 van het motorblok!
Na een aantal dagen stond er een leuk pakketje in de gang
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maargoed, dat moest uiteraard ook netjes gaan worden, maar ik heb geen verstand van Einzeldrossel systemen.
Maarja, toch maar begonnen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Netjes gestraald en gespoten.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Adapterplatten voor de ITB's gekocht.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toen een aantal avondjes gespendeerd aan de airbox en ITB's Het resultaat hier onder in de fotos!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nou sta ik alleen voor de volgende uitdagingen.
Het thermostaat huis past niet meer, zijn meerdere oplossingen voor. Ben nu druk het huis aan het verbouwen.
En het oliefilterhuis past niet meer, moet dus opzoek naar een andere oplossing.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Motor gereed gemaakt voor inbouw, dit om te kijken ik met alles uitzou komen ivm dingen ik nog niet op Inet ben
tegen gekomen (ITB M30 bv)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rem bekrachtiger van een GOLF 2 VS E30
Ouder Type Oliefilter met oliekoeler gezocht ivm Airbox
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-
- Being a part of it
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 05 sep 2012, 00:34
- Type Auto: E30 335I / E91 320I
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Samen met mijn Pa een prefab van het Thermostaat huis gemaakt (Voor de alu lasboer) en het subframe verstevigd
met extra plaatjes incl doorlassen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oliefilterhuis gecleand en incl het boutje voor overdruk/verschil in oud en nieuw type filterhuis
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Thermostaathuis terug van de lasser.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toen kwam er een leuke verrassing binnen via de post Erg blij er mee..! (H) (Zorgt wel voor meer kop zorgen.
Ben al een stuk verder met de opbouw, maar het is een beetje veel om 1 keer te plaatsen (H)
met extra plaatjes incl doorlassen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oliefilterhuis gecleand en incl het boutje voor overdruk/verschil in oud en nieuw type filterhuis
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Thermostaathuis terug van de lasser.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toen kwam er een leuke verrassing binnen via de post Erg blij er mee..! (H) (Zorgt wel voor meer kop zorgen.
Ben al een stuk verder met de opbouw, maar het is een beetje veel om 1 keer te plaatsen (H)
-
- BMWDriversforum Freak!
- Berichten: 5795
- Lid geworden op: 21 feb 2011, 23:22
- Type Auto: BMW 120D
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
holy shit wat een klus zou ik echt NOOIT aan durven te beginnen! Respect dat je dit durft!
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15845
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Mooi opknapproject...
...resultaat zal er ook zeker naar zijn, helemaal met zo'n dik motorblok in het vooronder.
Nu snel afmaken en genieten.
...resultaat zal er ook zeker naar zijn, helemaal met zo'n dik motorblok in het vooronder.
Nu snel afmaken en genieten.
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
Ik zit werkelijk met verbazing te lezen wat jij hier allemaal gedaan hebt. Wat een klasse post zeg!
Heel veel succes, ben echt benieuwd!
Heel veel succes, ben echt benieuwd!
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
- Michiel
- Administrator
- Berichten: 13592
- Lid geworden op: 01 jun 2010, 19:52
- Type Auto: E46 330Ci Cabrio M-tech II
Respect man! Wat een project en wat een liefde moet jij hebben voor die E30. Het wordt wel een hele speciale zo
Drive it like you stole it...
E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -
E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -
- Peer
- VIP Driver
- Berichten: 14956
- Lid geworden op: 04 jan 2011, 08:32
- Type Auto: G20 330e HE M-Sport Performance
Hele diepe buiging.
G20 330e
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
-
- Seriously addicted
- Berichten: 1232
- Lid geworden op: 02 jan 2012, 22:38
- Type Auto: e91 '06 zwart
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Wat een geweldige klus! En volgens mij wordt hij ook echt supermooi! Ik ben benieuwd erg mooie velgen trouwens ook!
Wie heeft de komkommer eigenlijk uitgevonden?