Diagnose is gesteld...
- Scheurtje in plastic kapje aan de achterkant van het blok waar koelvloeistof uit lekt.
- Klepsteelrubbers
- Distributieketting
Totale kosten: €1200
+ de €260 die ik al kwijt was voor de carterventilatie, flush en interieurfilter...
€1460 euro totaal dus.
Ik twijfel sterk of ik de reparatie uit laat voeren.
Iemand tips of ideeën?
E46: Koelvloeistoflampje en flink olieverbruik
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Tsja, afweging dagwaarde, heb je veel geinvesteerd al, hoelang wil je er nog mee doen, wat krijg je er voor terug,...
-
- VIP Driver
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 21 apr 2011, 19:14
- Type Auto: F20 116i
Ik ben van mening dat je na deze reparatie de komende jaren zorgeloos verder kunt rijden. Voordeel is dat je dan weet wat je hebt. Dus reparatie laten uitvoeren.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
-
- Just getting started
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:47
- Type Auto: BMW E46 316ti
Mee eens, maar het is wel een auto uit 2002 met een dagwaarde van 2000 - 2500.
Wat ik geïnvesteerd heb zijn velgen à 700 euro, nieuwe banden die nog niet gemonteerd zijn à 300 euro, een 7" radio à 450 euro en ik heb nog een achteruitrijcamera, angel eyes en carbon wrap liggen die nog ingebouwd moeten worden.
Met al deze investeringen bij de verkoop van de auto in en na reparatie zal de waarde zo'n 3000 - 3300 zijn. Zonder de velgen, met de originele radio en overige nog niet ingebouwde spullen verwacht ik zo'n 2200 na reparatie.
Wat ik geïnvesteerd heb zijn velgen à 700 euro, nieuwe banden die nog niet gemonteerd zijn à 300 euro, een 7" radio à 450 euro en ik heb nog een achteruitrijcamera, angel eyes en carbon wrap liggen die nog ingebouwd moeten worden.
Met al deze investeringen bij de verkoop van de auto in en na reparatie zal de waarde zo'n 3000 - 3300 zijn. Zonder de velgen, met de originele radio en overige nog niet ingebouwde spullen verwacht ik zo'n 2200 na reparatie.
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Als ik eerlijl ben...en dat ben ik volgens mn profiel.
Je investeert veel in goodies en uiterlijke dingen. Maar als het op onderhoud en techniek aankomt ruil j hem zowat weer in
Volgens my moet het andersom zijn?
Je investeert veel in goodies en uiterlijke dingen. Maar als het op onderhoud en techniek aankomt ruil j hem zowat weer in
Volgens my moet het andersom zijn?
Nobody said it was easy....
-
- Just getting started
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:47
- Type Auto: BMW E46 316ti
Ik heb ook al genoeg in onderhoud gestopt. Ik heb de auto nu 8 maanden.
Meteen na aankoop een grote beurt gedaan en afgelopen november een kleine beurt.
Onderhoud heeft me ook al €500 gekost.
Meteen na aankoop een grote beurt gedaan en afgelopen november een kleine beurt.
Onderhoud heeft me ook al €500 gekost.
-
- Just getting started
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:47
- Type Auto: BMW E46 316ti
Toch ervoor gekozen de auto te repareren.
Met een beetje hulp van de zaak korting gekregen (21%) .
Het auto'tje was het me waard. Nu hopen dat er voorlopig geen grote kosten meer aan komen.
Met een beetje hulp van de zaak korting gekregen (21%) .
Het auto'tje was het me waard. Nu hopen dat er voorlopig geen grote kosten meer aan komen.
-
- Just getting started
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:47
- Type Auto: BMW E46 316ti
Hij wordt vandaag gerepareerd (ketting en klepsteelrubbers).
Zojuist gebeld of ze dan meteen de CDV konden verwijderen, was geen probleem maar wel weer €40 à €50 extra.
Goedkoop zijn ze in ieder geval niet.
Wel duidelijk dat ze er verstand van hebben daar.
Zojuist gebeld of ze dan meteen de CDV konden verwijderen, was geen probleem maar wel weer €40 à €50 extra.
Goedkoop zijn ze in ieder geval niet.
Wel duidelijk dat ze er verstand van hebben daar.
-
- Just getting started
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:47
- Type Auto: BMW E46 316ti
Reparatie is uitgevoerd.
De auto rookt nog wel, maar mij werd verteld dat dit na circa 100 km pas weg is. Kan dat kloppen?
De verbrande olie lucht is nog niet weg. Er lekt dus nog wel ergens olie op de warme blokdelen, de uitlaat of de katalysator. Kleppendekselpakking lekt ie sowieso niet meer, daar die nu al 2 keer vervangen is.
Het zou ook de oliedop kunnen zijn. Wordt vervolgd...
De auto rookt nog wel, maar mij werd verteld dat dit na circa 100 km pas weg is. Kan dat kloppen?
De verbrande olie lucht is nog niet weg. Er lekt dus nog wel ergens olie op de warme blokdelen, de uitlaat of de katalysator. Kleppendekselpakking lekt ie sowieso niet meer, daar die nu al 2 keer vervangen is.
Het zou ook de oliedop kunnen zijn. Wordt vervolgd...
-
- VIP Driver
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 21 apr 2011, 19:14
- Type Auto: F20 116i
Zou even een flinke rit er mee maken, en mocht die daarna nog roken terug gaan naar de garage die de reparatie heeft uitgevoerd. In principe zou die niet meer mogen roken als de seals vervangen zijn, maar mogelijk zit er nog wat olie in uitlaatgedeelte die eerst nog moet verbranden.
Wat is de kleur van de rook? Hetzelfde als eerst? of is het alleen maar witte rook met stationair. Indien dat laatste dan mag je dat met de huidige lagere temperaturen als normaal beschouwen. Dat is tenminste wel mijn ervaring met deze N46 motor.
Wat betreft de geur die je nog ruikt; Als die niet meer lekt dan zal dat vanzelf weggaan. Ook hier geldt om eens een flink stuk te rijden dan moet het minder worden.
Wat is de kleur van de rook? Hetzelfde als eerst? of is het alleen maar witte rook met stationair. Indien dat laatste dan mag je dat met de huidige lagere temperaturen als normaal beschouwen. Dat is tenminste wel mijn ervaring met deze N46 motor.
Wat betreft de geur die je nog ruikt; Als die niet meer lekt dan zal dat vanzelf weggaan. Ook hier geldt om eens een flink stuk te rijden dan moet het minder worden.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
-
- Just getting started
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:47
- Type Auto: BMW E46 316ti
Hij rookt nog wel stevig, voornamelijk bij stationair en bij optrekken een flinke pluim.
Of dat (enkel) komt door de kou is moeilijk te zeggen nu.
De verbrande oliegeur wordt met de dag erger dus ik ga morgen even bij de garage langs.
Of dat (enkel) komt door de kou is moeilijk te zeggen nu.
De verbrande oliegeur wordt met de dag erger dus ik ga morgen even bij de garage langs.
-
- VIP Driver
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 21 apr 2011, 19:14
- Type Auto: F20 116i
Dat is zeker niet normaal. Laat de garage het maar oplossen aangezien zij de reparatie hebben uitgevoerd.
Ben benieuwd.
Ben benieuwd.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
-
- Just getting started
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:47
- Type Auto: BMW E46 316ti
De verbrande olielucht bleek te komen door een lekkende pakking bij de thermostaat.
Reparatie weer op eigen kosten.
Ook hij vond de auto nog flink pluimen en het was geen verbrande olie.
Ik moest de koelvloeistof in de gaten houden.
Conclusie: ik kom geen steek verder en begin steeds meer de angst te krijgen dat de geïnvesteerde €1500 dweggegooid geld is door een (beginnende) lekke koppakking.
Reparatie weer op eigen kosten.
Ook hij vond de auto nog flink pluimen en het was geen verbrande olie.
Ik moest de koelvloeistof in de gaten houden.
Conclusie: ik kom geen steek verder en begin steeds meer de angst te krijgen dat de geïnvesteerde €1500 dweggegooid geld is door een (beginnende) lekke koppakking.
-
- Just getting started
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 23 jan 2018, 19:32
- Type Auto: bmw 320 executive sedan
- Locatie: Spijkenisse
Goedenavond heren, ik moest vorige week in mn vakantie ook koelvloeistof bij vullen voor mn e90.
Wist niet wat voor kleur erinmoest.
Met een papiertje in de kvs tank gegaan en zag nog net de naals zitten.
Was het een transparante kleur!!
Bij een garage geweest en die had gelukkig nog een liter staan voor €6.95,-
Klopt het nou dat je wel rode kvs mag bijvullen bij transparant of blauw, maar niet andersom?
Wist niet wat voor kleur erinmoest.
Met een papiertje in de kvs tank gegaan en zag nog net de naals zitten.
Was het een transparante kleur!!
Bij een garage geweest en die had gelukkig nog een liter staan voor €6.95,-
Klopt het nou dat je wel rode kvs mag bijvullen bij transparant of blauw, maar niet andersom?
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
G11 officieel. Da's groen of blaue. Maar helder kan ook.
G12 is roze. Die mag je niet mixen.
En als er g12 in zit...
Alleen afvullen met roze. G12.
Niet naar kleuren kijken..
Codes zijn belangrijk.
G12 is roze. Die mag je niet mixen.
En als er g12 in zit...
Alleen afvullen met roze. G12.
Niet naar kleuren kijken..
Codes zijn belangrijk.
Nobody said it was easy....