Sinds 30-11 heb ik een Bmw E36. Afgelopen zaterdag bij de Doe-het-Zelf garage geweest om de onderkant eens te bekijken. Aantal roestplekken aanwezig, onder andere bij de kriksteunpunten en wielophanging. De kriksteunpunten zullen gelast moet worden, dit zal in de zomer gebeuren. Verdere roest was echter erg oppervlakkig. Plan is dus om de oppervlakkige roest te verwijderen met een staalborstel en te behandelen met antiroestmiddelen. Maar wat zijn de beste middelen om te gebruiken? Wat raden jullie aan?
Link naar foto’s van de onderkant: https://imgur.com/a/SUSar
Beste manier om te ontroesten
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13926
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Best veel roest. Zou dat eerder laten stralen oid..
Maar Rustyco schijnt ook goed te zijn.
Hier wat opties:
https://www.rustbuster.nl/Quickshop/?an ... iddelen,60
Heb met name Noverox gebruikt in t verleden, maar dat is dan voor kleine plekjes.
Maar Rustyco schijnt ook goed te zijn.
Hier wat opties:
https://www.rustbuster.nl/Quickshop/?an ... iddelen,60
Heb met name Noverox gebruikt in t verleden, maar dat is dan voor kleine plekjes.
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Begint al lekker te rotten. Bekend bij e36. En ook al e46 gehad die dit lekker doen. Mijn inziens. Geen klap aan doen en lekker rojden. En sparen voor wat nieuwers.
Trgenhouden doe j toch niet meer.
Trgenhouden doe j toch niet meer.
Nobody said it was easy....
- performance
- VIP Driver
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
- Type Auto: F82 M4 CS
Klinkt bot van NOS maar klopt wel, toch kun je een tussenoplossing kiezen door krik steunen te lassen en de rest met een dunne substantie te behandelen zoals afgewerkte olie. met de staalborstel ga je toch de helft niet raken
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> E92> F82> F82 CS
-
- VIP Driver
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 07 aug 2016, 22:07
de auto heeft 271.000km gelopen. Veel van de roest is in werkelijkheid oppervlakkig, alleen bij de kriksteunpunten is het echt rot, dit zal tzt dan ook gelast gaan geworden. Daarnaast zit veel van de roest op het subframe en niet zozeer op de body
Ik wil alles zoveel mogelijk kaal maken met een staalborstel en er RX5 en 10 op te smeren oid
Ik wil alles zoveel mogelijk kaal maken met een staalborstel en er RX5 en 10 op te smeren oid
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
performance schreef:Klinkt bot van NOS maar klopt wel, toch kun je een tussenoplossing kiezen door krik steunen te lassen en de rest met een dunne substantie te behandelen zoals afgewerkte olie. met de staalborstel ga je toch de helft niet raken
Een mes is bot...ik ben gewoon eerlijk :p
Maar snap je.
Dat novorex en wat al niet meer...leuk maar als het van binnen komt rem je het alleen maar af. Als dat je doel is ok. Maar afkeur is het voorlopig niet. En je zal er niet jaren mee knorren toch? Roest last nogal ruk.
Nobody said it was easy....