Vaak hoefde pas na 20.000 er een litertje in en dan zijn de dopes al flink verdwenen. Maar snap je punt wetenschappelijk. Helaas is dat een discussie die in dit geval jij altijd wint. Want alle praktijkvoorbeelden die er genoemd worden is niet door wetenschap getest. Het zijn gegeven voorbeelden. Niemand laat dit ook testen op particulier niveau. En als het door 1 partij gedaan wordt krijg je de discussie dat het maar 1 partij is en wordt die in twijfel genomen.Arjan schreef:En dan ligt het aan de interval Nee joh je moet er wel de goeie olie in kieperen.NOS schreef:
Reden was dat er verkeerde (goedkopere 5w30LL) in werd gedaan tussendoor omdat je portemonnee dan minder geraakt werd.
Praktijkvoorbeelden zijn altijd goed, maar ik zou dat toch iets wetenschappelijker onderbouwd willen zienNOS schreef:Neem de olie maar eens tussen je vingers. Veelal superschraal. Dopes zijn op...veel brandstof vaak ruikbaar ook.
Als de olieleveranciers zeggen dat er 50k met de olie gereden kan worden zou ik dat ook doen. CBS zou daar met de huidige LL04 nooit naar rekenen natuurlijk, dat zal altijd zo rond die interval van 30k km schommelen
Ca 30k km per jaar, afgelopen jaar iets meer omdat retourtje Denemarken er nog bij kwamBlue Raccoon schreef:@arjan Maar hoeveel kilometers rij je in een jaar?
Om in jouw straatje te blijven...
Nu zit ik niet in de staalindustrie maar doe mn best
Opel gebruikte bij de f serie veel schroot in het verwerking van staal voor de carrosserieën.
Gevolg was dat de kwaliteit slecht was. Garages kunne je zeer veel praktijkvoorbeelden geven van voortijdig rotten van de bodem oa. Opel Nederland gaf dit ook toe als je de technische dienst aan de lijn had (10 jaar later). Maar niemand liet het wetenschappelijk testen...oid.
Nu zal de term schroot enzo maybe verkeerd zijn...maar je snapt wel wat ik bedoel.
Wat te denken van de vele recalls oo injectoren van fsi motoren. Slecht ontwerp..slechte oplossingen en veel ellende voor 2e en 3e eigenaren. Veelal door veel gebruik ook. Laag in toeren rijden..korte stukjes..goedkopere benzine en nee zeggen tegen additiefpakketten. Maar wetenschappelijk is het niet bewezen...