Quest P0171

Moderators: Moderator team, Beheerder

Plaats reactie
FirstString
Just getting started
Just getting started
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 aug 2019, 21:48
Type Auto: 318i // E46 // Exclusive

02 sep 2019, 19:38

BMWcoder schreef:
30 aug 2019, 06:19
Soms moet je NOS maar negeren, hij kan wat bot overkomen. Heb ik ook weleens.

Terug on topic, je hebt het over bank 1 sensor 3 die op 0,8v blijft hangen? Sensor 3?? Heeft dit ding 3 sensoren? Nog nooit gezien bij een 4 pitter.
Welk type auto is het eigenlijk, dat is wel noodzakelijk om te weten! En type motor? M42 misschien?
Thanks :)
Ja, ik heb t waarschijnlijk niet helemaal goed gezien dan, ga ik nog eens even checken morgen.

Het gaat om een 318i Touring uit 2002 (E46) met motorcode N42B20A


FirstString
Just getting started
Just getting started
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 aug 2019, 21:48
Type Auto: 318i // E46 // Exclusive

03 sep 2019, 10:06

Voor de volledigheid, een schermafbeelding van de fuel trims bij warme motor.

Afbeelding

Storingen zijn door de garage gereset, maar kwestie van tijd voor hij weer aangaat denk ik.
De garage had overigens deze codes en omschrijvingen:

272C Langdurige mengselcorrectie / Systeem te rijk
272D Langdurige mengselcorrectie syst. 2 / Systeem te rijk
272A Mengesladaptie 1 (multiplicatief) / Signaal niet plausibel (arm)
Gebruikersavatar
Dutch79
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 8815
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 BMW 330i
Locatie: Capelle aan den IJssel

03 sep 2019, 13:04

Krijg je zo'n grafieken uit INPA?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i.
2point8 Photography
FirstString
Just getting started
Just getting started
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 aug 2019, 21:48
Type Auto: 318i // E46 // Exclusive

03 sep 2019, 13:17

deze komt uit de desktop versie van OBD Auto Doctor
NOS
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 3962
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: BMW 325i e91 (oldskool str8-6) HIgh EX

03 sep 2019, 16:01

Zolang ze niet gekoppeld zitten aan je lmm ntc map..injectie tijd cq duur of Lambdasondes heb je er niet zoveel aan. Je kan zien dat ie idd dik buiten zn multiplicatieve zit...maar meer ook niet. Je hebt meer aan de volgende info...en kan je zo.eventueel zonder scoop of 4 gastester gerichter zoeken. Maar valse lucht moet je vaak ook kunnen horen.
Nobody said it was easy....
FirstString
Just getting started
Just getting started
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 aug 2019, 21:48
Type Auto: 318i // E46 // Exclusive

03 sep 2019, 17:03

Nog wat verdere info:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
FirstString
Just getting started
Just getting started
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 aug 2019, 21:48
Type Auto: 318i // E46 // Exclusive

11 sep 2019, 19:53

Hi,

Updatje, vandaag mijn MAF vervangen. Helaas was dat niet het euvel. Wel wat hogere waardes g/s, maar geen verbetering in de trims.

Ik hoor niet echt een lek, iets zuigend of sissend. Bij de garage dachten ze aan een carterventilatie vervanging a 400,-. Wilde ik toch al doen, maar dan liever zelf. Kan ik meteen de vacuum slangen aaan de achterzijde motor even bekijken.
NOS
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 3962
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: BMW 325i e91 (oldskool str8-6) HIgh EX

11 sep 2019, 21:01

Eerst je lek zoeken...en compleet uitsluiten.
Een lmm vervangen zomaar zou ik niet doen.
Daarnaast moet je soms je lmm vervanging aangeven in jr laptop. Anders gaat dat niet goed.
En wel een originele gedaan? Heb te vaak gehad dat een imitatie (zelfs bosch imitatie ) niet ok gaat. Net als lambdasondes trouwe s...of andere sensoren.
Nobody said it was easy....
Plaats reactie

Terug naar “E21-E46: Technisch/Vragen/Onderhoud”