BMW e46 business cd speelt geen gebrande cd r af oplossing

Plaats reactie
Maarten1984
Just getting started
Just getting started
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mar 2017, 10:23
Type Auto: BMW e46 318 i

Beste Leden ik wilde toch even wat informatie met jullie delen.

Na uren branden en uitzoeken waarom de BMW e46 business cd geen cdr pakte ben ik erachter wat bij mij de oplossing was.
Het lijkt wel of er een soort kopie bescherming in de headunit zit, zodra er een gebrande cd ingaat dan kreeg ik een error.

Branden op low speed en andere programma's heeft allemaal niet geholpen. Tevens heb ik het geprobeerd met Sony, Phillips en Verbatim en dit werkt allemaal niet.
Na het bijna opgegeven te hebben kwam mijn schoonvader het even proberen met wat gebrande cd's van hem. Hier zaten dus zwarte printable media range cd's bij en blauwe cd's. Ik doe de cd er in en hopppaaa spelen :Dubbel: :Dubbel:

De cd's heb ik met ashampoo 9 gebrand maar ik denk dat dit dus geen bal uitmaakt, zelf denk ik dat door de zwarte disks de cd speler de cd's goed kan lezen/beveiliging overslaat, zodra ik een zilver/groene erin doe is het over en spelen ze niet meer.

We hebben voor de test 3 cd's gepakt en 3x precies dezelfde kopie gemaakt achter elkaar, Phillips, Sony en de Media range blacks en je raad het al alleen de blacks deden het. Dit is trouwens gewoon op 52 speed :Hosanna:

Afbeelding

Ik hoop dat ik wat eigenaren blij kan maken met deze info, trouwens voor de dare devils er zijn ook 800mb disks die heb ik nog niet geprobeerd. De link waar ik ze heb besteld: https://www.opus.nl/cd-r-dvd-r-r-blu-ra ... stuks.html

Brandse


Plaats reactie

Terug naar “E21-E46: Technisch/Vragen/Onderhoud”