Tikkend geluid motor

Plaats reactie
Kyenthe
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2017, 22:48

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en zou normaal deze week een bmw e46 kopen met een 318i motor dat 150xxx km heeft gelopen, nu zegt de verkoper dat er een tikkend geluid vanuit de motor komt en heb hier ook een filmpje gezien. Ik denk hierbij direct een hydraulische klepstoters, maar kan er ook nog iets anders zijn dat dit geluid veroorzaakt? Je hoort het geluid wel erg goed zelf op het filmpje. Ondanks dit geluid blijft motor toch mooi op toerental en echt mooi draaien! Graag zou ik ook weten wat het mij zou kosten om dit te vervangen (klepstoter zelf, zou het zelf steken) of eventueel die hier ervaring mee heeft en dit voor een prijsje kan doen?
Alvast bedankt!
Mvg. Kyenthé!


NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Zonde van j geld...
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
mdlange
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 feb 2016, 21:21

Tik in de motor kan van alles zijn. Dus wat @NOS zegt: beter zoek je een auto zonder tik in de motor. Als het makkelijk te repareren is, zou de verkoper dit zelf wel doen.
Als het de klepstoters zijn kan ook de nokkenas beschadigd zijn. (Of nog meer)
rob217
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2017, 21:18

Kunnen inderdaad de kleppen stoters zijn, te weinig olie of oude olie of verkeerde olie kan dit tot gevolg hebben. Het gevaar dat de vorige bezitter hier lang mee door heeft gereden zijn inderdaad verdere gevolgen in het motorblok. Wees voorzichtig
Plaats reactie

Terug naar “E21-E46: Technisch/Vragen/Onderhoud”