Fluit geluid bij inlaatspruitstuk

Plaats reactie
BlackSedan
Just getting started
Just getting started
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 dec 2016, 16:56

Goedendag mensen, natuurlijk vlak voor Bimmerfest komt er een vreemd geluid bij mijn motor weg.

Zoals in het onderwerp staat komt er een fluitend geluid bij de inlaat weg bij ongeveer 15-25% gas geven, onafhankelijk van het toeren. het geluid lijkt niet bij de airbox weg te komen of bij 1 van de slangen voor ik zover kan horen, het lijkt echt bij het midden van het inlaatspruitstuk te komen.

Ik zat zelf te denken dat het misschien een pakking is wat een beetje lek is?, ik hoor ook een constant vaccuum geluid daar zo'n beetje weg komen, of zal het toch 1 van de slangentjes zijn die daar onder ergens zitten?.

Alvast bedankt voor de reacties :D


Gebruikersavatar
Martin325i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1051
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool

Hoogstwaarschijnlijk valse lucht. Controleer de slangen na de lmm even goed. Scheuren aan de onderkant zijn lastig te zien zonder de boel te demonteren. Die van mij was onlangs ook gescheurd, maar moest de luchtbox demonteren en de slang omhoog buigen voor ik het had gevonden.

Afbeelding
BlackSedan
Just getting started
Just getting started
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 dec 2016, 16:56

Ik zal het is nakijken maar als ik goed geluisterd heb lijkt het wel bij het inlaatspruitstuk weg te komen, mijn maat ging rustig gas geven en ik luisteren en het leek niet daar bij de slangen weg te komen. Maargoed er zit zoveel zo dicht op elkaar dat het ook geluid misschien ook wel reflecteert daar naartoe.

Ik ga er morgen naar kijken!
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Wat voor motor heb je?
BlackSedan
Just getting started
Just getting started
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 dec 2016, 16:56

Sorry, had ik er bij moeten vermelden. Gaat om de m54b30
Plaats reactie

Terug naar “E21-E46: Technisch/Vragen/Onderhoud”