E46 330i luide ratel bij koude start.

Plaats reactie
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Dutch79 schreef:Gebruik t zelf en het meest n goede reputatie. Tuurlijk zijn er ook andere merken. Je werkt zelf met wat anders gok ik? 008

Ik heb forte de deur gewezen. Na het promopraatje gevraagd naar de specsheet van alle aanwezige middelen. (Een flush moet namelijk niet alleen reinigen) wist ie niet wat ik bedoelde..en was niet belangrijk. Letterlijk kreev ik te horen..wij zijn bekend..en goed. Dan houdt het bij mij op....
Ze adverteren het meeste bij particulieren...en dat weten ze ;)

Innotec heefr bij ona ook een nieuwr vertegenwoordigder. Die was ook super. Ahum.
Die ging vertellen dat hun kleppenreiniger bij fsi modellen de kleppen spoelde ....
Toen ik zei..weet je wel wat fsi is...stilte...


Nobody said it was easy....
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

BlackSedan schreef:Heb er wel eens andere verhalen over gehoord maar wel over algemeen goed, zou atf bij de olie ingooien beter zijn dan? En pak je dan gewoon een willekeurig merk?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Atf is maar een lapmiddel..easy. flushen zou je kunne proberen. Kost je wel meer ivm olie en fikter vv.
Of het helpt op den duur.... meestal niet. Maar je kan het proberen ;).
Nobody said it was easy....
BlackSedan
Just getting started
Just getting started
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 dec 2016, 16:56

De olie is toch al aan vervanging toe, ik ga het gewoon is proberen met atf en a.s zaterdag de olie vervangen voor Castrol edge 0w40 en dan laat ik wel weten hoe het gegaan is! :)

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Goed warmdraaien iig. Eb dan pas die bende erbij doen.
Met sommige mag je niks..behalve draaien op een brug. En sommige rijden. Dus kijk goed eat j ermee mag..
Nobody said it was easy....
BlackSedan
Just getting started
Just getting started
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 dec 2016, 16:56

Bedoel eigenlijk proberen met atf als dat beter werkt, ik heb er al een beetje na gezocht maar de een zegt dat die er mee rijd en de ander doet alleen stationair en beetje toeren ophogen af en toe

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Komt beetje neer op n flush, dus zou er inderdaad niet mee rijden.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
BlackSedan
Just getting started
Just getting started
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 dec 2016, 16:56

Okay top, ik ga het proberen en dan laat ik wel weten hoe het gegaan is! :)

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
BlackSedan
Just getting started
Just getting started
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 dec 2016, 16:56

Ik heb het nog even uitgesteld tot volgende week ivm dat ik een kleine olie lekkage heb maar niet genoeg tijd had om dit ook op te lossen, dus volgende week even tegelijk doen! :)

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
FritsieBMW
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 201
Lid geworden op: 21 sep 2015, 22:27

Hoe is dit afgelopen? Heb hetzelfde verschijnsel en nog een half litertje ATF over namelijk.
BlackSedan
Just getting started
Just getting started
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 dec 2016, 16:56

Het is een tijdje geleden en sinds dien heb ik andere bougies, vanos is gereviseerd, helemaal nieuwe ccv incl alle slangen en andere olie 5w40 shell helix ultra.. Wel het idee dat het veel minder luid is maar naar lang stil staan nog steeds aanwezig, auto loopt nog steeds goed en vertoont verder geen mankementen. Zit momenteel in Italië met de auto en 1300km gereden en hij loopt nog steeds super...

Heeft atf verder geen invloed? En laat je het er in of daarna nieuwe olie er op?
FritsieBMW
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 201
Lid geworden op: 21 sep 2015, 22:27

Ik heb nog wat meer gelezen omtrent ATF in je blok doen als flush. Dit wordt tegenwoordig afgeraden met als reden dat er in de huidige motorolie veel meer detergenten zitten dan in ATF. Het maakt je motorolie hooguit wat dunner en heeft verder geen nut.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Er zijn speciaal daarvoor ontwikkelde producten, dus ik zou die gewoon gebruiken. En bij n fluah ga je overigens normaal gesproken niet doorrijden met die vloeistof. Daarna moet er verse olie + filter in.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar “E21-E46: Technisch/Vragen/Onderhoud”