ProTech en ruit chip

Plaats reactie
E46320D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 330
Lid geworden op: 22 nov 2018, 01:14

Hallo allemaal,

wederom een (dubbele) vraag van een stel BMW newbies 008

We hebben onze lak zorgvuldig met BMW polish gepoetst en eerst steenslagjes/plekjes met de correcte BMW lakstift zorgvuldig ingevuld (tandenstokerwerk).

Resultaat is een heel strak, net en authentiek ogend koetwerk. So far, so good.

Maar na een wasbeurt hebben we natuurlijk watervlekken en de 18 jaar oude lak is natuurlijk niet meer zo sterk, dik en bestand tegen insecten/vogelpoep/vuil-aanvallen (maw kan minder stootjes hebben dan perfecte laklaag).

Dus waarmee gaan we dat alles nog wat beschermen?

Wax ken ik, ik ben echter niet helemaal happy met de veroudering van alle waxen en op een gegeven moment moet je dan weer clay-reinigen etc etc en dat kan de bijgewerkte lakpuntjes weer teveel verstoren (we konden niet overal blanke lak nabehandeling doen omdat dat té zichtbaar zou worden).

Nu hebben we een ProTech middel gekocht de maxi shine wax vloeistof die je naar zeggen "simpelweg met sponsje aanbrengt en met microvezeldoek uitwrijft"..... Tja, maar gaan we dan vettig/siliconen-achtig spul aanbrengen wat op zijn beurt weer migreert of andere nadelige effecten heeft?

Sorry als ik wat argwanend klink maar ik heb nog nooit een auto zo netjes weten te krijgen als de onze nu is en ik ben echt bang om het er slechter ipv beter op te maken. De auto staat overigens altijd binnen.

Tweede vraag: we hebben in de originele voorruit (met groene zonwering-streep) twee ondiepe chip-beschadigingen van lichte steenslag. Is dat goed onzichtbaar te repareren?
Ik heb wel eens gehoord dat ondiepe glas-steenslag zoals deze lastig is omdat het a) wat ruw/wit is (suikerklont look zeg maar) en omdat het ondiep is. Dat zou dan ook met invulling zo wit blijven, klopt dat of zijn er onzichtbare/heldere oplossingen voor?

Excuses voor het lange verhaal en bij voorbaat dank voor het meedenken :Hosanna:


Plaats reactie

Terug naar “E21-E46: Technisch/Vragen/Onderhoud”