airco compressor stuk waar beste laten repareren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
lummel
Just getting started
Just getting started
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 apr 2019, 12:41
Type Auto: BMW 316 Touring E46 bj 2003

Hallo

van de week wou ik mijn airco laten vullen omdat deze niet meer voldoende koelde.
na enige tijd was dit gedaan echter bleek dat de compressor niet aanslaat en dus stuk blijkt te zijn.
reparatie zou daar tussen de 700 en 1000 euro zijn

nu weet ik dat dit een kostbare reparatie is
maar heeft iemand van jullie een adresje waar ik dit tegen een gunstige prijs kan laten doen.
Het gaat om een BMW 316 Touring E46 van bj 2003

Ik woon in een straal van 20km van Arnhem en zoek dan ook hier in de regio een adres voor reparatie
kan hem wel naar een dealer of wat brengen maar dan betaal ik natuurlijk helemaal de hoofdprijs

hoop dat iemand van jullie een iets gunstiger adres weet qua prijs
heb zelf de kennis en middelen niet om dit te repareren
groet Ronny
Laatst gewijzigd door lummel op 12 mei 2019, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.


Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1044
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Wat dacht je van een gebruikte compressor van de sloop?(auto demontage bedrijf). Dat kost je nog geen 100 euro, lijkt mij de goedkoopste optie.
Gebruikersavatar
lummel
Just getting started
Just getting started
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 apr 2019, 12:41
Type Auto: BMW 316 Touring E46 bj 2003

ja daar had ik al wel aan gedacht
maar dan moet hij nog gemonteerd gevuld etc worden
daar heb ik de kennis en middelen niet voor ....
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

Mijn aircocompressor was al een tijdje lek... ik heb de wagen naar mijn garage gebracht (Autobedrijf Rap, Wekerom), want die hadden nog een compressor liggen. Alles gemonteerd, afgevuld en alles werkt verder weer zoals het hoort. Ik weet niet hoeveel uur ze met die compressor zelf bezig zijn geweest, want ze hebben op mijn verzoek ook gelijk de multiriem, omkeerspoelie, spanrol, bobines en bougies meegenomen.
Gebruikersavatar
lummel
Just getting started
Just getting started
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 apr 2019, 12:41
Type Auto: BMW 316 Touring E46 bj 2003

dus je weet eigenlijk niet wat de kosten waren enkel voor de reparatie van de airco ?
dat ik niet met 100 euro klaar ben snap ik zelf maar vind tussen de 700 en 1000 euro toch wel veel voor enkel airco reparatie
nieuwe compressor dan in mijn geval
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Vraag wat ze doen voor het geld.
Dus offerte met handelingen.
Ga dan naar 2 a 3 zaken..en je weet meer.

Auto rijden kost geld....
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

lummel schreef: 13 mei 2019, 09:21 dus je weet eigenlijk niet wat de kosten waren enkel voor de reparatie van de airco ?
dat ik niet met 100 euro klaar ben snap ik zelf maar vind tussen de 700 en 1000 euro toch wel veel voor enkel airco reparatie
nieuwe compressor dan in mijn geval
Nee, want er waren meerdere werkzaamheden. Maar wat let je om gewoon bedrijven op te bellen? Je bent de uren kwijt dat de compressor losgehaald en geplaatst moet worden. Thermostaat moet ook los (bij E90). Nieuwe koelvloeistof. Daarna opnieuw afvullen aircosysteem. Dus werkloon, compressor en afvullen. Afhankelijk van de prijs voor de compressor is die raming van 700 niet eens zo verkeerd.
Gebruikersavatar
lummel
Just getting started
Just getting started
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 apr 2019, 12:41
Type Auto: BMW 316 Touring E46 bj 2003

Inmiddels een adresje gevonden in Enschede
oke niet direct in de buurt maar daar kost het mij 350€ voor een nieuwe compressor
inclusief montage ( montage is hier gratis namelijk) vullen etc....
dat scheelt mij toch net iets te veel daar kan ik wel 100km voor rijden

als ik er ben geweest zal ik mijn ervaring delen ...

:wink:
Gebruikersavatar
mdlange
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 feb 2016, 21:21

Welk bedrijf in Enschede is dat?
Onze megane is door de vorige eigenaar ook naar een airco bedrijf in Enschede gebracht. Daar hebben ze eerst de condensator vervangen en een maand later de compressor. Even later ging de airco weer stuk en heb ik de auto gekocht, er zat nog een jaar garantie op bij dat bedrijf.
Maar ik ben eerst zelf gaan kijken waar hij precies lekte en het zag er nogal beun uit hoe alles was terug gemonteerd. (Veel missende schroeven, dopjes, 1 bout scheef erin gedraaid en met een hamer vast geslagen, verkeerde volgorde van terugplaatsen wielkuipdelen enz.
De compressor bleek te lekken toen ik er wat druk op zette en inspoot met zeepsop.
Op de pomp staat nergens een typenummer, ik weet niet of dit iets zegt over de kwaliteit, maar deze was dus in enkele maanden stuk.
Het bedrijf in Enschede kan ik niet meer bereiken, nemen gewoon niet op of nummer is afgesloten. Niet dat ik het daar wil laten repareren, maar ik wilde even verhaal halen.
Op Google ook veel slechte recensies gelezen..
ik zal dit weekend een nieuwe pomp plaatsen en laten vullen en dan kan de megane verkocht worden, want ik heb inmiddels een f11 gekocht.
Gebruikersavatar
lummel
Just getting started
Just getting started
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 apr 2019, 12:41
Type Auto: BMW 316 Touring E46 bj 2003

afgelopen donderdag bij het bedrijf geweest
auto airco revisie G&C te Enschede

Mijn airco compressor bleek nadat deze vakkundig was uitgebouwd gereviseerd te kunnen worden.
dit werd dan ook direct gedaan en een kleine twee uurtjes later was hij weer klaar en gemonteerd afgevuld en is er nogmaals een lek test gedaan

airco is nu weer heerlijk koel wat goed uitkwam want de buiten temperatuur was hier inmiddels al weer opgelopen naar 23,5 graad

uiteindelijke kosten voor revisie en volledig vullen,
ja hij was compleet leeggehaald door vorig bedrijf terwijl ik daar kwam met 495 gr gas zelf gezien op systeem
en zij mij aangegeven hadden hem ook weer zo terug gebracht te hebben / niet dus ....

maar goed totale kosten inclusief de btw waren 398,09€
oke heb dan geen nieuwe compressor maar mijn eigen is gereviseerd ..
maar hij werkt echt weer als een nieuwe perfect koud en 2 jaar garantie
ben daar zeer goed en netjes geholpen en te woord gestaan prima service zo vind je ze niet overal meer

Groet, Ronny
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Goeie feedback :ja:
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Wat zijn je lopende drukken tijdens stationair en op toeren? En je uitstroomtemperatuur?
Dat bepaalt namelijk of je airco goed werkt. Niet of ie heerlijk koud is....


Het ene is wat je ervaart en dus een goed oordeel geeft. Maar ongefundeerd is want eigenlijk weet je nog niks ;).

En is ie afgevuld met r134a? Of propaan...
Beide doen en kunnen hetzelfde..maar de een is veilig.


Zeikerd he ben ik...
Nobody said it was easy....
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Wie weet introduceren ze in de toekomst wel brijnwater als koudetransportmiddel. Dit werd vroeger al heel lang gebruikt als transportmiddel voor het koelen van de koelcellen aan boord van grote hektrawlers. Werkte goed, was goedkoop en is niet schadelijk voor het milieu. Zo kon je je freon systeem beperken tot een compacte unit.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

NOS schreef: 26 mei 2019, 06:14
Het ene is wat je ervaart en dus een goed oordeel geeft. Maar ongefundeerd is want eigenlijk weet je nog niks ;).

Zeikerd he ben ik...
De gemiddelde klant bij een garage heeft toch die antwoorden niet? Laat staan dat hij op die manier kan doorvragen als de auto na reparatie wordt opgehaald :roll:

Jij bent waarschijnlijk de enigste monteur die na afgeven van de auto doorgeeft met welk koppel elke bout is vastgezet 003
Plaats reactie

Terug naar “E21-E46: Technisch/Vragen/Onderhoud”