E46 aankoop

Plaats reactie
DjimE46
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2020, 14:48

Momenteel ben ik opzoek naar een E46 (325i), nou staan er natuurlijk een hoop te koop.

Ik weet dat de motoren veel kunnen hebben (mits ze goed onderhouden zijn), maar ik vraag me af: Hoeveel KM op de teller is te veel om er nog een te kopen?
Zijn er specifiek problemen met de automaten? Voorkeur gaat wel uit naar manual.
Zie ook regelmatig een interieur wat mij niet aanstaat (denk aan hout etc.) hoe moeilijk / duur is het om zoiets te vervangen?

Daarbuiten zijn er een aantal die een nieuwe motor hebben (om wat voor reden dan ook), zijn dit punten om misschien toch niet voor die E46 te gaan?

Heb graag wat tips, thanks!


Gebruikersavatar
Martin325i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1051
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool

Hoeveel KM op de teller te veel is, hangt af van hoelang je erin wil rijden en de KM die je per jaar denkt te rijden. Bijvoorbeeld: je moet er niet een met 300.000km halen als je er nog 5 jaar á 30.000km per jaar wilt rijden.

Mijn zijn geen problemen met de ZF automaatbakken bekend. Enige wat ik eens heb gelezen dat achteruit weleens het niet meer doet.

De interieur lijsten zou je kunnen wrappen of een 2e hands setje lijsten kopen die je wel mooi vindt en omwisselen. Ik zou een goede e46 niet laten staan vanwege de lijsten.

Indien er bonnen zijn van de motorwissel en het is netjes gedaan zie ik geen grote bezwaren om ze te laten staan.

Succes met je zoektocht :D
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1043
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Ligt er ook wat wat voor een persoon je bent. Ben je handig en houd je ervan om met enige regelmatig te sleutelen aan de auto, dat is meestal wel de realiteit bij BMWs bij hoge kmstanden. Dan blijft het ook leuk en hoeft niet eens al te duur te zijn. Of ben jje meer van t zorgeloos rijden en alles bij de garage laten doen, dan beter eentje met een lagere kmstand (onder de 2ton), of een ander merk.
Plaats reactie

Terug naar “E21-E46: Technisch/Vragen/Onderhoud”