origineel e46 Bluetooth module

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tinker
Just getting started
Just getting started
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 aug 2020, 14:23
Type Auto: e46 touring

Hey allemaal!

Na een jaartje een haat liefde relatie te hebben gehad met mn ali bleutooth dongel die je direct achter de radio plakt, wil ik graag een fatsoendelijk setje plaatsen. Ik heb de businessradio met ronde pinnen, en wil dit ool graag houden (ben niet van de aftermarket headunits).

Doel is om via het stuur mn spotify vanaf mn telefoon te kunnen bedienen.

Nu kwam ik deze originele BT module tegen voor een e46, maar ben eerst even benieuwd kf mensen hier ervsring mee hebben, gezien dit de eerste keer is dat ik deze zie?

https://www.plesmanonderdelen.nl/produc ... 693496101/

Alle input is welkom!


Date a car guy. We brake parts, not hearts...
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Nee, dit zal alleen voor je carkit zijn, dus bellen en gebeld worden. Originele bluetooth streaming via het A2DP protocol (dus Spotify etc.) is voor de 3-serie pas beschikbaar vanaf +/- 2010 in de E90 LCI.
Gebruikersavatar
Tinker
Just getting started
Just getting started
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 aug 2020, 14:23
Type Auto: e46 touring

Duidelijke taal, hou ik van!

Thanks!
Date a car guy. We brake parts, not hearts...
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Verder deel ik jouw mening m.b.t. aftermarket onderdelen helemaal. Ik heb twee keer een E46 gehad met de fabrieksnavigatie. Eentje met MK3 en eentje met MK4. Je zou dit nog kunnen overwegen met het "grote" scherm. Het scherm is voor beiden hetzelfde, de MK4 is wisselbaar met de MK4. Helaas zijn daar niet meer recente kaarten voor te krijgen, maar het oogt in mijn ogen wel het meest "correct". Ik heb geen idee wat een retrofit van bovenstaande systemen kost overigens.

Afbeelding

Hier kun je vervolgens een Dension of andere module achter plaatsen. Deze neemt dan de CD wisselaar functie over en dat werkt eigenlijk goed, daar heb ik met mijn 325ci jaren probleemloos mee gereden. :ja:
Gebruikersavatar
Tinker
Just getting started
Just getting started
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 aug 2020, 14:23
Type Auto: e46 touring

In alle eerrlijkheid vind ik die headunits echt oerlelijk haha. Heb nu weer zo'n dongel besteld die speciaal gemaakt is om de telefonie en wisselaar functie over te nemen. Is over 3 dagen binnen, dus zal komend weekend wel ff een revieuw plaatsen
Date a car guy. We brake parts, not hearts...
Gebruikersavatar
Tinker
Just getting started
Just getting started
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 aug 2020, 14:23
Type Auto: e46 touring

Een groter probleem met die dubbel dins is ook dat ik mn climate control moet gaan verplaatsen etc naar beneden waar nu mn navigatie zit. Dat scherm wil ik gaan repurposen voor zover mogelijk met mn eigen hardware/software
Date a car guy. We brake parts, not hearts...
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Ik had in mijn E46 een el-cheapo bluetooth module van €50 die tussen de stekker vd auto en de radio klikte. Gedroeg zich indd als een wisselaar, werkte top.

Deze:

https://www.ebay.de/itm/264913180659?ha ... Sw7Q1floCn
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Tinker
Just getting started
Just getting started
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 aug 2020, 14:23
Type Auto: e46 touring

Heeb nu dit setje van het merk BlueMusic besteld. Zie daar overall top comments ove rop amazon, maar deze met ronde pin en telefonie optie was lastig te vinden. Gelukkig hier nog een paar tegengekomen:

https://www.musikimauto.de/BlueMusic-Bl ... -Anschluss

Voordeel is dat deze wat compacter is. Zal komende week wel laten weten hoe en wat
Date a car guy. We brake parts, not hearts...
Plaats reactie

Terug naar “E21-E46: Technisch/Vragen/Onderhoud”