BMW 730d F01
-
- VIP Driver
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
- Type Auto: BMW 730d F01
- Locatie: Den Hoorn Z-H
Vandaag een mail terug gekregen van de garage. In eerste instantie was het "wat fijn dat het is opgelost" maar daarna kwam de "maar wij hebben het goed gedaan en het was al zo excuus"
Helaas voor hun had ik e.e.a. via de mail gecommuniceerd en kon ik laten zien dat het twee verschillende dingen waren. eerst de reparatie aan de reactie armen omdat de rubber bussen versleten waren en olie lekte. Daarna kwam de "knak"...…
Ook de "maar je bent ook bij andere garages geweest misschien hebben die dat gedaan" scenario werd getrokken.
Nee, ik heb alleen laten kijken of er iets te zien was en of er iets los zat met een mogelijke diagnose. Daarom ook: "Na dit met jullie (Benerink) besproken te hebben e.e.a. kunnen uitsluiten dat dit de mogelijke oorzaak zou zijn omdat "dat" al vervangen is, en dus niet laten uitvoeren op jullie advies".
Pas nadat BMW met een plausibele diagnose kwam waarbij niets vervangen hoefde te worden (omdat alles vernieuwd is onder de auto bij 117.500 km, aantoonbaar via BMW Broekhuis) ben ik over gegaan om dit te laten fixen.
Ik heb de garage maar even gebeld en uitgelegd dat ik geen garantie kom claimen maar hun extra info wil geven na reparatie van de "knak" bij BMW.
Toen viel het kwartje en had hij de mail idd verkeerd gelezen. Alles weer goed en uitgesproken.
en bedankt.....
Afgezien van dit incident is het echt een goede garage die klaar staat voor hun klanten. De lange afstand tussen mij en de garage in Oldenzaal helpt niet echt mee. Dat heeft zeker een rol gespeeld.
Helaas voor hun had ik e.e.a. via de mail gecommuniceerd en kon ik laten zien dat het twee verschillende dingen waren. eerst de reparatie aan de reactie armen omdat de rubber bussen versleten waren en olie lekte. Daarna kwam de "knak"...…
Ook de "maar je bent ook bij andere garages geweest misschien hebben die dat gedaan" scenario werd getrokken.
Nee, ik heb alleen laten kijken of er iets te zien was en of er iets los zat met een mogelijke diagnose. Daarom ook: "Na dit met jullie (Benerink) besproken te hebben e.e.a. kunnen uitsluiten dat dit de mogelijke oorzaak zou zijn omdat "dat" al vervangen is, en dus niet laten uitvoeren op jullie advies".
Pas nadat BMW met een plausibele diagnose kwam waarbij niets vervangen hoefde te worden (omdat alles vernieuwd is onder de auto bij 117.500 km, aantoonbaar via BMW Broekhuis) ben ik over gegaan om dit te laten fixen.
Ik heb de garage maar even gebeld en uitgelegd dat ik geen garantie kom claimen maar hun extra info wil geven na reparatie van de "knak" bij BMW.
Toen viel het kwartje en had hij de mail idd verkeerd gelezen. Alles weer goed en uitgesproken.
en bedankt.....
Afgezien van dit incident is het echt een goede garage die klaar staat voor hun klanten. De lange afstand tussen mij en de garage in Oldenzaal helpt niet echt mee. Dat heeft zeker een rol gespeeld.
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Dealers in een notendop hoor
Nee meneer het ligt echt niet aan ons, u heeft dit en dat en bla bla bla.
Oh u komt niets claimen? Nee dan heeft u gelijk
Nee meneer het ligt echt niet aan ons, u heeft dit en dat en bla bla bla.
Oh u komt niets claimen? Nee dan heeft u gelijk
-
- VIP Driver
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
- Type Auto: BMW 730d F01
- Locatie: Den Hoorn Z-H
Glansrijk door de APK. Geen op of aanmerkingen. Gelijk ook het alarm laten keuren.
Dan gaan we ons nu weer richten op de combox retrofit. Die lag even stil door baan wissel, minor technische difficulties in het vooronder van de 7 en gewoon geen tijd hebben.
Dan gaan we ons nu weer richten op de combox retrofit. Die lag even stil door baan wissel, minor technische difficulties in het vooronder van de 7 en gewoon geen tijd hebben.
-
- VIP Driver
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
- Type Auto: BMW 730d F01
- Locatie: Den Hoorn Z-H
We zijn nu een jaar verder en ik ben nog steeds happy met de 7. Wat een auto. Ik dacht dat een grotere kostenpost zou gaan worden maar het valt mij echt mee. Ja ik betaal meer wegenbelasting en hij verbruikt iets meer dan de 320d en 525d. Het weegt alleen niet op tegen de plezier en comfort die ik er van terugkrijg. Zeker vergeleken met de 525d .
Ondertussen is er eea aan de auto gebeurt:
Ik heb hem helemaal een detail beurt gegeven.
Ramen tinten
20" velgen opgeknapt
19" wintervelgen nieuwe banden
Nieuwe EGR klep
service beurt
Garantie werk aan de inlaat, ophanging voor etc
Wat gaat er nog gebeuren dit jaar:
combox retrofit
Kleine deukjes laten verwijderen op 11 okt.
Nieuwe kenteken plaat (kom er steeds niet aan toe, beetje druk)
Remolie verversen
Versnellingsbak en differentieel servicebeurt laten uitvoeren bij ZF.
Doel is om de auto zo optimaal mogelijk te houden en tot nu toe lukt het aardig
Ondertussen is er eea aan de auto gebeurt:
Ik heb hem helemaal een detail beurt gegeven.
Ramen tinten
20" velgen opgeknapt
19" wintervelgen nieuwe banden
Nieuwe EGR klep
service beurt
Garantie werk aan de inlaat, ophanging voor etc
Wat gaat er nog gebeuren dit jaar:
combox retrofit
Kleine deukjes laten verwijderen op 11 okt.
Nieuwe kenteken plaat (kom er steeds niet aan toe, beetje druk)
Remolie verversen
Versnellingsbak en differentieel servicebeurt laten uitvoeren bij ZF.
Doel is om de auto zo optimaal mogelijk te houden en tot nu toe lukt het aardig
-
- VIP Driver
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
- Type Auto: BMW 730d F01
- Locatie: Den Hoorn Z-H
Even een update. Door de drukte op mijn werk lees ik veel mee maar kom weinig toe aan de auto. Lees: de combox is nog steeds niet gedaan.
Wel deukjes eruit laten halen en bij de dealer een servicebeurt en EGR laten vernieuwen. Onlangs de remvloeistof laten verversen. Daar kwam ook het advies om de remschijven en blokken voor te vervangen. De offerte was wel erg hoog......
Daarom besloten om zelf de remmen te vervangen met hulp van een goede vriend. Nog gezellig ook.
Binnenkort dus nieuwe schijven en blokken.
Ik heb voor Zimmermann schijven en Brembo remblokken gekozen, voor en achter.
Ik zal dan gelijk ook de ankerplaten vervangen want die hangen een beetje los. Ik voelde dat bij het wisselen van de wielen.
Vorige week ook de zomerbanden omgeruild naar winter. Ik moest twee nieuwe banden hebben en dat zijn Yokohama’s bleu Earth V905 geworden.
Hij rijdt nog steeds fantastisch maar de F01 is erg gevoelig aan de voorkant. Hij trilt minimaal maar ik voel het wel in het stuur. De trekstang rubbers zijn beide vervangen dus ik denk dat de voorwielen opnieuw gebalanceerd moeten worden. Dat zijn de “oude” Dunlop winterbanden die eerst achter gemonteerd waren en nu voor zitten.
Het zijn gelukkig maar kleine zaken en daar ben ik rustig aan mee bezig.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Op de foto zie je hoe ze nieuw uit de verpakking komen en de tweede hoe ze er uitzien bij gebruik.
Wel deukjes eruit laten halen en bij de dealer een servicebeurt en EGR laten vernieuwen. Onlangs de remvloeistof laten verversen. Daar kwam ook het advies om de remschijven en blokken voor te vervangen. De offerte was wel erg hoog......
Daarom besloten om zelf de remmen te vervangen met hulp van een goede vriend. Nog gezellig ook.
Binnenkort dus nieuwe schijven en blokken.
Ik heb voor Zimmermann schijven en Brembo remblokken gekozen, voor en achter.
Ik zal dan gelijk ook de ankerplaten vervangen want die hangen een beetje los. Ik voelde dat bij het wisselen van de wielen.
Vorige week ook de zomerbanden omgeruild naar winter. Ik moest twee nieuwe banden hebben en dat zijn Yokohama’s bleu Earth V905 geworden.
Hij rijdt nog steeds fantastisch maar de F01 is erg gevoelig aan de voorkant. Hij trilt minimaal maar ik voel het wel in het stuur. De trekstang rubbers zijn beide vervangen dus ik denk dat de voorwielen opnieuw gebalanceerd moeten worden. Dat zijn de “oude” Dunlop winterbanden die eerst achter gemonteerd waren en nu voor zitten.
Het zijn gelukkig maar kleine zaken en daar ben ik rustig aan mee bezig.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Op de foto zie je hoe ze nieuw uit de verpakking komen en de tweede hoe ze er uitzien bij gebruik.
Laatst gewijzigd door niet1 op 27 dec 2019, 07:39, 3 keer totaal gewijzigd.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Die foto's..? Zie hele bijzondere remschijven..? Foutje?
-
- VIP Driver
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
- Type Auto: BMW 730d F01
- Locatie: Den Hoorn Z-H
Spullen zijn binnen. Volgende week gaat alles gemonteerd worden. Ik ben nu alleen nog bezig om de juiste slijtage sensor te krijgen. Er zit een verschil in de lci en de pre lci. Beide maar besteld anders staan we te klooien bij montage.
Nu aan het knutselen met de schuifdak. Klembeveiliging gaat steeds in werking. Dealer kan geen issues vinden en handmatig gaat hij gewoon open. Het hemeltje blijft hangen dus ik denk dat ik eea moet openmaken. Hopelijk is het motortje stuk want die klonk als een zware shag rokende schoonmoeder.
Nieuwe motortje is onderweg.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- rsvmakkie
- VIP Driver
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
- Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
- Locatie: Noord Holland
Mooie schijven
Bekijk mijn E91 325i Arktis.