Update navigatie

Voor alle overige (BMW) Modellen buiten de 1, 2, 3, 4, 5, M en Z serie

Moderators: Beheerder, Moderator team

Plaats reactie
hermanboers1966
Just getting started
Just getting started

10 jan 2021, 19:41

Heb van de week mijn navigatie een update gegeven naar de versie Europe West 2021-1. Deze heb ik gedownload via de connected drive portal, dus een officiële versie.

Sindsdien zijn de kleuren van de navigatie veranderd. bijna alles is nu een beetje groen/grijs. Navigeren gaat goed en de route wordt nu wit weergegeven. Als ik het versie nummer opvraag geeft hij inderdaad 2021-1 aan. Dus de update lijkt gelukt.

Wat ik ook vreemd vond bij het update is, dat hij niet om een activatiecode vroeg, bij vorige updates moest ik dit wel invoeren,

Ik vraag me af of de update nu wel goed is gegaan. Hoe kan ik dat controleren?

Kan ik achteraf de activatiecode alsnog invoeren?

Iemand een idee?

Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Type Auto: BMW M2 LCI

10 jan 2021, 19:55

Nergens om je druk over te maken.
Ik vermoed dat de laatste FSC code een zogenaamde “lifetime” fsc is geweest. Deze word op je HDD opgeslagen en hoef je bij toekomstige updates ook niet meer opnieuw in te voeren. Dus dat kan.

Of als je het via connected drive hebt gedownload en een update hebt gekocht via connected drive services, dan word deze fsc verwerkt in update zelf en hoef je hem ook niet manueel in te voeren.

Je update is gelukt gezien het ook in je settings staat.

V.w.b je grijs/groene scherm dit is een instelling die je kan aanpassen bij de navi settings, volgens mij staat dan een bepaalde “weergave” aangevinkt, weet alleen even niet uit mijn hoofd welke.
:Mpower: 2 LCI > Showroom
hermanboers1966
Just getting started
Just getting started

11 jan 2021, 18:44

Oké, bedankt voor de reactie. Ik heb al zitten zoeken naar de kleur instellingen. IK ben wel een menu tegengekomen waar je kan kiezen voor klassieke kleuren en alternatieve kleuren en dag en nacht modus.

Ik hiermee zitten spelen en het lijkt geen verschil te maken. Is er dan nog een andere instelling? of zit het aan bepaalde view gekoppeld? Overigens is er met het huidige kleurenschema goed te navigeren, maar hiervoor had ik toch echt andere kleuren.

Ik zal binnenkort nog eens de navigatiemenu's doorlopen, kijken of ik nog iets anders kan vinden.
SgtDutch
VIP Driver
VIP Driver
Type Auto: BMW F33 435i xDrive Cabriolet 2015 Harman Kardon full options

12 jan 2021, 10:50

Kijk eens bij de instellingen in de linker kolom op je navigatie. Wellicht staat de informatie nu op 'verkeers stroom' weergave. Dan heb je een grijs beeld met daarop de wegen duidelijk aangegeven.
F33 435i xDrive Cabriolet 2015, Harman Kardon en Full Options
hermanboers1966
Just getting started
Just getting started

12 jan 2021, 19:53

Ga ik proberen. Heb laatst wel zitten grasduinen in het verkeersinfo menu, zou dus kunnen. Ga ik checken. Nog wel even zitten kijken naar dag en nacht keuren, maar dat was het niet. Bedankt voor de tip.
hermanboers1966
Just getting started
Just getting started

13 jan 2021, 17:35

Opgelost. Het was de optie verkeersinfo kaart in het verkeersmeldingen menu. Nu weer de normale kleur.

Bedankt voor het meedenken.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Modellen: Showroom & Projecten”