Arjan, dan werk jij zeker bij tata, dat ken ik nog wel van vroeger, toen wandelde ik daar wel eens rond voor revisie( koudband walsstraat enz.)
Er is naast vervuiling van het staal ook nog het feit dat mindere kwaliteit staal niet overal dezelfde hardheid( lees koolstofgehalte) heeft.
Ik heb zelf nooit staal gemaakt maar het alleen gelast , mijn kennis erover komt meer uit boeken .
Nog steeds project maar straks ook showroom
- Z4tje
- VIP Driver
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
Yep TATA steel al ruim 25 jaar
Staalkwaliteiten zijn er legio, in Ijmuiden wordt alleen micro gelegeerd staal gemaakt, dat heeft puur te maken met de installaties die wij hebben. Voor het serieus gelegeerde spul zoals gereedschap staal moet je naar het buitenland.
Wij maken ook staal voor Bmw, plaatwerk maar ook voor bijvoorbeeld de wielophanging. Je wordt overigens niet zomaar leverancier, dan moet je de zaakjes wel oo orde hebben.
Om staal goed te kunnen lassen heeft niet zozeer te maken of de kwaliteit goed of slecht is, meer met de samenstelling. Hoger koolstof last iets makkelijker dat klopt, maar lassen is echt een vak apart. Iets aan elkaar bakken met een elektrode kan iedereen wel, maar een knappe fotolas is andere koek
Staalkwaliteiten zijn er legio, in Ijmuiden wordt alleen micro gelegeerd staal gemaakt, dat heeft puur te maken met de installaties die wij hebben. Voor het serieus gelegeerde spul zoals gereedschap staal moet je naar het buitenland.
Wij maken ook staal voor Bmw, plaatwerk maar ook voor bijvoorbeeld de wielophanging. Je wordt overigens niet zomaar leverancier, dan moet je de zaakjes wel oo orde hebben.
Om staal goed te kunnen lassen heeft niet zozeer te maken of de kwaliteit goed of slecht is, meer met de samenstelling. Hoger koolstof last iets makkelijker dat klopt, maar lassen is echt een vak apart. Iets aan elkaar bakken met een elektrode kan iedereen wel, maar een knappe fotolas is andere koek
- Z4tje
- VIP Driver
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36
Lassen is inderdaad een kunst, ik heb ook wel wat lasdiploma's gehaald maar dat maakt je een goeie werkstuklasser, de praktijk is dat je onder moeilijke omstandigheden, wind regen, rare posities die kwaliteit moet kunnen halen, daar was ik niet zo bedreven in.
Ik weet wel dat Tata inderdaad veel voor de autoindustrie produceerde.
En dat ik ademloos uren kon kijken bij de warmband walserij als die withete blokken de eerste wals in werden geschoten
Ik weet wel dat Tata inderdaad veel voor de autoindustrie produceerde.
En dat ik ademloos uren kon kijken bij de warmband walserij als die withete blokken de eerste wals in werden geschoten
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
- psycholander
- Beyond salvation
- Berichten: 2057
- Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
- Type Auto: BMW X5 50e
Nog een staalboer, ik werk voor een draadstaalfabriek in Alblasserdam... die maken een halffabrikaat voor voornamelijk de automobielindustrie
- Z4tje
- VIP Driver
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36
Mensen met verstand van staal kiezen BMW, kan geen toeval zijn
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
- Alpinadrachten
- VIP Driver
- Berichten: 3330
- Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:05
- Type Auto: E91 executive
Ik heb ook nog een project gedaan voor Tata steel in Port Talbot. Dit was voor een machine die het kolengruis afvoerde (coke geloof ik) . Uptime moest met 50% omhoog en das gelukt
Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema
- Alpinadrachten
- VIP Driver
- Berichten: 3330
- Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:05
- Type Auto: E91 executive
Klopt. Het is inmiddels een 6 jaar geleden dat ik daar was maar van PM hadden ze duidelijk nog geen kaas gegeten. Met een paar simpele preventieve zaken gingen de storingen al met 40% omlaag per week gemeten ...
Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Z4tje schreef:Ah oke, ja als de staalplaat niet goed is gewalst of er zit vervuiling in het staal zelf dan krijg je dat. Maar blijkbaar was duits staal toch beter( duitse degelijkheid)
nou....opels uit eind 90 en begin 2000 waren ook troep hoor.
volgens opel had het te maken met een mix van schroot en vers staal dat in verkeerde houding stond.
Zelfde liedje met Ford. Rotten zo onder je reet vandaan. En de auto was niet eens 10 jaar oud....
Nobody said it was easy....
-
- Just getting started
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 06 dec 2015, 10:03
- Type Auto: VW T4 en werkpaardje iveco 5010F
Zow na alle drukte en ritjes die ik naast mijn werk doe met oprijwagen weer een update
Na veel mokken heb ik de computerkast toch binnen in de auto geplaatst want ik kwam echt niet weg met luchtfilters...
Maar ik heb subframe zo aangepast dat deze nu goed is en dat camber correct staat intussen schutbord geheel gelast met stuurinrichting hier moest ook nodige aan verbouwd worden maar dit zit er nu ook weer met pedalen in
Inmideels staat de auto weer thuis zodat ik in alle rust de kabelboom kan doen.
Na veel mokken heb ik de computerkast toch binnen in de auto geplaatst want ik kwam echt niet weg met luchtfilters...
Maar ik heb subframe zo aangepast dat deze nu goed is en dat camber correct staat intussen schutbord geheel gelast met stuurinrichting hier moest ook nodige aan verbouwd worden maar dit zit er nu ook weer met pedalen in
Inmideels staat de auto weer thuis zodat ik in alle rust de kabelboom kan doen.
- Z4tje
- VIP Driver
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36
Lekker bezig Maar zo te lezen maak je wel goeie vorderingen, ben erg nieuwsgierig geworden naar het eindresultaat
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
- Mella1979Jurgen
- Being a part of it
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 16 mar 2015, 01:44
Voor psycholander is dat nedstaal ????
Ex - BMW 320i e92
Huidig - B3 Biturbo Allrad e92
I'M JUST A GOOD GIRL WITH BAD HABBITS
Huidig - B3 Biturbo Allrad e92
I'M JUST A GOOD GIRL WITH BAD HABBITS