Nog steeds project maar straks ook showroom

Voor alle overige (BMW) Modellen buiten de 1, 2, 3, 4, 5, M en Z serie
bavariae3
Just getting started
Just getting started
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 dec 2015, 10:03
Type Auto: VW T4 en werkpaardje iveco 5010F

inderdaad is veel aanpassen maar ik wil van de zomer 2016 toch echt wel dat ie loopt en gekeurd is naar 12 cilinder
Maar ik heb de auto al 10 jaar maar door drukte nooit echt tijd gehad om ff flink tekeer te gaan en nu wel.


en als ie gekeurd is dan trek ik hem nog een keer uit elkaar en word ie showroom staat


Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat, ik blijf deze topic lekker volgen.
En zomer 2016? Betekent dat dat je ermee naar bimmerfest wilt komen :ja:
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
bavariae3
Just getting started
Just getting started
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 dec 2015, 10:03
Type Auto: VW T4 en werkpaardje iveco 5010F

doen we :twisted:
Gebruikersavatar
Mella1979Jurgen
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 mar 2015, 01:44

Wordt een leuk divers gezelschap dan. Komen dan ook met een andere toettoet als de afgelopen keer dat we er waren
Ex - BMW 320i e92
Huidig - B3 Biturbo Allrad e92

:twisted: I'M JUST A GOOD GIRL WITH BAD HABBITS :twisted:
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Dat wordt dan een echt feest, ik wil met mijn 330i trackauto komen, lekker veel herrie en weer wat anders dan vorig jaar 001
Ook leuk dat dit forum zoveel diversiteit heeft dan!!
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
bavariae3
Just getting started
Just getting started
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 dec 2015, 10:03
Type Auto: VW T4 en werkpaardje iveco 5010F

Gisteren druk geweest met de binnen plaat voor pedalen deze moest ik verlengen ivm het gat van stuurhuis anders zit met veel kloppen en buigen is deze niet van origineel te onderscheiden ik moet nu alleen het gat bepalen en dan zit deze ook weer ;-)

nu is kijken of de pedalen nu goed werken scheelt dat ik er een minder heb ivm automaat nu ben ik alleen foto's vergeten te maken maar zal straks ff wat foto's maken
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Hoe dik is het orginele plaatwerk? Is dat bij oudere autos dikker, ik word gek van dat dunne spul( 0,8)
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
bavariae3
Just getting started
Just getting started
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 dec 2015, 10:03
Type Auto: VW T4 en werkpaardje iveco 5010F

meeste van de bmw is 1mm maar ik werk 1,5 alleen gedeelte van schutbord is 0,8 das meer om de tunnel te maken..

inderdaad veel auto's hebben 0,8 en fiat lijkt wel klei dat is zo buigzaam... die zijn echt erg maar wel makkelijk met herstellen hahhaha
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Oke, dus lekker dun ook, maar inderdaad als je het moet bewerken zik je niet op 1,5 te wachten 001
Maar heb je dan een wals of klop je alles met het handje?
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
monacoblue
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 731
Lid geworden op: 11 mar 2011, 20:47
Type Auto: E91 320i 2006

Meestal 0,8 mm inderdaad, maar de kwaliteit maakt ook nog verschil.
ik ban een Classic Mini aan het opknappen en dat is toch wel andere staalkwaliteit dan een kever uit die tijd. :(
(OO (|||)(|||) OO)
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Is engels staal minder dan?
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
Alpinadrachten
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3330
Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:05
Type Auto: E91 executive

Owh die ouwe mini's zijn niet roestvrij te krijgen.. Denk je hem helemaal strak te hebben jaar later ontstaan er op de meest vreemde plekken weer bobbels. Maat van van me heeft zijn wagen 2x helemaal gestript behandeld en laten spuiten.. Ding stond meeste tijd gewoon binnen..
Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Ah oke, ja als de staalplaat niet goed is gewalst of er zit vervuiling in het staal zelf dan krijg je dat. Maar blijkbaar was duits staal toch beter( duitse degelijkheid) 001
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Leuk over staal praten, mijn vakgebied!

Ingewalst vuil of "onderhuids vuil" geeft oppervlakte problemen maar ook kans op scheuren. Auto's uit die tijd waren simpelweg veel minder goed beschermt tegen corrosie, de verzinktechnieken van tegenwoordig geven de auto veel meer bescherming. Staat dus los van de staalkwaliteit.

Overigens begint bescherming tegen corrosie bij een goed ontwerp (water wat bijvoorbeeld niet kan weglopen).
Gebruikersavatar
Alpinadrachten
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3330
Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:05
Type Auto: E91 executive

Good post
Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema
Plaats reactie

Terug naar “Overige Modellen: Showroom & Projecten”