BMW 730d F01

Voor alle overige (BMW) Modellen buiten de 1, 2, 3, 4, 5, M en Z serie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2984
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Dat weet ik wel zeker. Ik ben ook niet iemand die snel roept als het niet goed is, of lijkt te gaan. Dat heb ik echt moeten aanleren.


E91 320i :Mpower:
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

Vandaag een mail terug gekregen van de garage. In eerste instantie was het "wat fijn dat het is opgelost" maar daarna kwam de "maar wij hebben het goed gedaan en het was al zo excuus"

Helaas voor hun had ik e.e.a. via de mail gecommuniceerd en kon ik laten zien dat het twee verschillende dingen waren. eerst de reparatie aan de reactie armen omdat de rubber bussen versleten waren en olie lekte. Daarna kwam de "knak"...…

Ook de "maar je bent ook bij andere garages geweest misschien hebben die dat gedaan" scenario werd getrokken.

Nee, ik heb alleen laten kijken of er iets te zien was en of er iets los zat met een mogelijke diagnose. Daarom ook: "Na dit met jullie (Benerink) besproken te hebben e.e.a. kunnen uitsluiten dat dit de mogelijke oorzaak zou zijn omdat "dat" al vervangen is, en dus niet laten uitvoeren op jullie advies".
Pas nadat BMW met een plausibele diagnose kwam waarbij niets vervangen hoefde te worden (omdat alles vernieuwd is onder de auto bij 117.500 km, aantoonbaar via BMW Broekhuis) ben ik over gegaan om dit te laten fixen.

Ik heb de garage maar even gebeld en uitgelegd dat ik geen garantie kom claimen maar hun extra info wil geven na reparatie van de "knak" bij BMW.

Toen viel het kwartje en had hij de mail idd verkeerd gelezen. Alles weer goed en uitgesproken.


en bedankt..... :roll:

Afgezien van dit incident is het echt een goede garage die klaar staat voor hun klanten. De lange afstand tussen mij en de garage in Oldenzaal helpt niet echt mee. Dat heeft zeker een rol gespeeld.
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Dealers in een notendop hoor :nee:

Nee meneer het ligt echt niet aan ons, u heeft dit en dat en bla bla bla.

Oh u komt niets claimen? Nee dan heeft u gelijk :lol:
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

Ja nu je het zo zegt




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

Glansrijk door de APK. Geen op of aanmerkingen. Gelijk ook het alarm laten keuren.

Dan gaan we ons nu weer richten op de combox retrofit. Die lag even stil door baan wissel, minor technische difficulties in het vooronder van de 7 en gewoon geen tijd hebben.
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

We zijn nu een jaar verder en ik ben nog steeds happy met de 7. Wat een auto. Ik dacht dat een grotere kostenpost zou gaan worden maar het valt mij echt mee. Ja ik betaal meer wegenbelasting en hij verbruikt iets meer dan de 320d en 525d. Het weegt alleen niet op tegen de plezier en comfort die ik er van terugkrijg. Zeker vergeleken met de 525d 008 .

Ondertussen is er eea aan de auto gebeurt:
Ik heb hem helemaal een detail beurt gegeven.
Ramen tinten
20" velgen opgeknapt
19" wintervelgen nieuwe banden
Nieuwe EGR klep
service beurt
Garantie werk aan de inlaat, ophanging voor etc


Wat gaat er nog gebeuren dit jaar:
combox retrofit
Kleine deukjes laten verwijderen op 11 okt.
Nieuwe kenteken plaat (kom er steeds niet aan toe, beetje druk)
Remolie verversen
Versnellingsbak en differentieel servicebeurt laten uitvoeren bij ZF.

Doel is om de auto zo optimaal mogelijk te houden en tot nu toe lukt het aardig 8)

Afbeelding

Afbeelding
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

Even een update. Door de drukte op mijn werk lees ik veel mee maar kom weinig toe aan de auto. Lees: de combox is nog steeds niet gedaan.

Wel deukjes eruit laten halen en bij de dealer een servicebeurt en EGR laten vernieuwen. Onlangs de remvloeistof laten verversen. Daar kwam ook het advies om de remschijven en blokken voor te vervangen. De offerte was wel erg hoog.....Afbeelding.

Daarom besloten om zelf de remmen te vervangen met hulp van een goede vriend. Nog gezellig ook.

Binnenkort dus nieuwe schijven en blokken.

Ik heb voor Zimmermann schijven en Brembo remblokken gekozen, voor en achter.
Ik zal dan gelijk ook de ankerplaten vervangen want die hangen een beetje los. Ik voelde dat bij het wisselen van de wielen.

Vorige week ook de zomerbanden omgeruild naar winter. Ik moest twee nieuwe banden hebben en dat zijn Yokohama’s bleu Earth V905 geworden.

Hij rijdt nog steeds fantastisch maar de F01 is erg gevoelig aan de voorkant. Hij trilt minimaal maar ik voel het wel in het stuur. De trekstang rubbers zijn beide vervangen dus ik denk dat de voorwielen opnieuw gebalanceerd moeten worden. Dat zijn de “oude” Dunlop winterbanden die eerst achter gemonteerd waren en nu voor zitten.

Het zijn gelukkig maar kleine zaken en daar ben ik rustig aan mee bezig.




Afbeelding



Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkAfbeeldingAfbeelding

Op de foto zie je hoe ze nieuw uit de verpakking komen en de tweede hoe ze er uitzien bij gebruik.
Laatst gewijzigd door niet1 op 27 dec 2019, 07:39, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kevin78
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1814
Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)

Mooie auto. Ook leuk om alles zo te lezen.
:Mpower:

535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Die foto's..? Zie hele bijzondere remschijven..? Foutje?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

Foutje? Hoezo foutje? Wat mij betreft niet. Het zijn demo foto’s dus niet specifiek BMW 7 (F01) als het daarom gaat?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

AfbeeldingAfbeelding

Spullen zijn binnen. Volgende week gaat alles gemonteerd worden. Ik ben nu alleen nog bezig om de juiste slijtage sensor te krijgen. Er zit een verschil in de lci en de pre lci. Beide maar besteld anders staan we te klooien bij montage.

Nu aan het knutselen met de schuifdak. Klembeveiliging gaat steeds in werking. Dealer kan geen issues vinden en handmatig gaat hij gewoon open. Het hemeltje blijft hangen dus ik denk dat ik eea moet openmaken. Hopelijk is het motortje stuk want die klonk als een zware shag rokende schoonmoeder.

Nieuwe motortje is onderweg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Mooie schijven
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Gebruikersavatar
reks
Just getting started
Just getting started
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 apr 2017, 19:01

Aparte schijven , is wel gaaf
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2984
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Ja grappig gedaan :D
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Hoe weet jij hoe een zware shag rokende schoonmoeder klinkt :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Overige Modellen: Showroom & Projecten”