BMW 730d F01

Voor alle overige (BMW) Modellen buiten de 1, 2, 3, 4, 5, M en Z serie
Plaats reactie
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

De 7 is terug naar Oldenzaal. Daar gaan ze de auto helemaal nakijken en repareren. Het was een beste een kostepost die Automaan had opgegeven en ik snap dat ze dan liever de auto zelf maken. Hieronder de lijst die Automaan aanleverde wat er vervangen moet worden:

Voorgloei regeleenheid vervangen
Alle gloeibougies vervangen

Diagnose wervelkleppen:
inlaatspruitstuk vervangen, Aanzuigleiding met klepregeling

Digitale Diesel Electronica (DDE) controleren
Verschildruksensor roetfilter defect, Druksensor voor uitlaatsysteem vervangen
V-riem voor wisselstroom-dynamo vervangen

Beide dwarsdraagarmen, uit en inbouwen

Ik heb contact met K&P engineering over de oliefilter van de 7. Ze zijn bezig om hun assortiment uit te breiden en waarschijnlijk komt er ook 1 voor de 7.
Ik ken dit bedrijf vanuit de luchtvaart. Een kennis van mij (die een bedrijf heeft in vliegtuig onderhoud) gaat kijken wat hij kan regelen. Ze maken ze ook op maat en misschien is dat ook een mogelijkheid.

Afbeelding


Ik zag ook dat van Beek deze filters verkoopt maar die leverd ze voor de Mini.

Hieronder wat de voordelen zijn:

Up to 7 Times More Oil Flow Than Paper Filters
• Reduces Bypass Operation
• Provides Faster Oil Pressure at Startup
• Reduces Oil Pump Drag for Potential HP Gains
• Magnetic Pre-Filtering
• Inspect Filter for Contaminants in Seconds
• Burst Pressures Exceed 1000 PSI
• Meets or Exceeds Factory Unit Filtration
• FAA/PMA Certified
• Environmentally Friendly

http://kandpengineering.com/application ... utomotive/

Vooral dat laatste is natuurlijk zeer belangrijk bij en 7 serie :roll:

Tevens heb ik de lijst met aanpassingen en retrofits aangepast op pag. 1.


NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

De lijst met foutcode zijn er nogal wat. En geen kleintjes ook. Als ie met apk verkocht is...had ie voor mei er niet eens doorheen gekomen gezien zn milieufoutcodes. * al telt de 1 zwaarder dan de ander).,
Tegenwoordig mag je op eobd niet meer afkeuren maar je hoort het wel te controleren. Maw...het is "apart" dat het niet eerder opgemerkt is. 004
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

Ik zou me dan ook eerder drukmaken om die foutcodes dan om een oliefilter... wil niet negatief zijn hoor, maar if it sounds to good, et cetera. Een gezonde mate van wantrouwen is altijd goed bij verkopers. Het zijn immers geen filantropische instellingen.

Nu maar hopen dat alles ook opgelost wordt zoals het hoort, zodat je dan eindelijk ongestoord kunt genieten.
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

Ik ga me pas druk maken als dit niet goed wordt opgelost.

Zojuist nog contact gehad met de garage over wat ze van plan zijn. Ook krijg ik alles te zien wat ze vervangen en natuurlijk een overzicht voor de onderhoud historie.
Intensies zijn goed, nu de uitwerking in de gaten houden. Ik geloof wel dat ze het op gaan lossen. Wat ik had begrepen (van familie die daar wonen) dat ze een naam hoog te houden hebben.
Maar, Na wat ik met de 5 heb meegemaakt ben ik extra allert geworden.

En daarnaast blijf ik vooruit kijken. Vandaar mijn plannen.

Dank voor de heads up.
@NOS: ik zal jou vraag ook stellen bij de garage. Het is idd apart. Thanks :ja:
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Zoek maar op rdw aanvullende permanente eisen. Wel de nieuwste versie vinden. Na mei zijn er nogal wat regels gewijzigd. Voorheen was een P01xx tm p04xx standaard afkeur. En p06xx en p0axx ook. Vrijwel altijd doe, gloei, nokkenas storingen etc etc. Staat ieder niet in..dan moest je roetjoekelen. Bij de juiste k waardes mocht je dan goedkeur melden.
Tegenwoordig mag j er niet meer op afkeuren. Maar dien je bij getroffen codes te roetmeten of 4 gassen. Als dat dan goed is..is het goedkeur. Nou heb ik sinds de common rail nog nooit een diesel afgekeurd na roetmeten maar je weet het nooit. Dat ie goedgekeurd was kan dus heel goed..maar zegt dus niet dat ie ook goed is. Snap je vast wel ;)

Extra alert kan nooit kwaad. Zo te lezen is de verkoopmarge in het geding..anders lossen E het niet in eigen huis op. Anderzijds...je hoeft een ander niet te geloven op zn metingen.
Nobody said it was easy....
RemcoS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 nov 2017, 19:46
Type Auto: E91 320 ede 2011
Locatie: Flevoland

Wat betreft de eobd codes ben ik het niet met je eens.

https://handboek.rdw.nl/personenautos/m ... -en-milieu

De foutcodes p01../p04.. en p06.. Zijn nog steeds afkeur, de andere foutcodes of readiness niet gereed is roetmeten.
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Dan vind j het vadt niet erg dat ik niet mn apk bij jou breng Remco.;)

Je hoeft het niet met mij eens te zijn. Ik heb namelijk toch wel gelijk :fylol:

Je bent toch apk keurmeester... pssst.. lees dan ff verder en kijk bij toelichtingen. En dan bij lid 11...toelichting openklappen..en dan stroomschema kiezen. Maar je mag ook artikel pdf1 lezen. Er staat toch echt heel duidelijk..dat je NIET meer kan afkeuren op eobd.
Ook op een brandend ABS lampje kan je niet meer afkeuren. Wist je dat dan wel??? Dat was tot mei dit jaar altijd namelijk wel afkeur....
Nobody said it was easy....
RemcoS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 nov 2017, 19:46
Type Auto: E91 320 ede 2011
Locatie: Flevoland

Je bent vrij om je auto voor de apk te brengen waar je wil.

Ik zie het inderdaad staan wat je schrijft. Nu hebben de nieuwere bmw’s weinig tot geen eobd storingen meer dus wees niet bang dat ik hem erop afkeur, en anders volstast navern volledige fouten wissen en adaptie rit de apk wel 008

Ik moet alleen wel lachen om de manier waarop je antwoord, voel me weer een beetje op de lagere school :Hosanna:
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Beetje pesten mag toch ;);).



Apk kan soms heel lastig te lezen zijn. Veel grijze gebieden die soms op veel manieren zijn te lezen.
Fouten wissen en ritje hoeft ook niet meer. Gewoon joekele of 4gassen. Of je moet die proefrit gewoon willen doen in die m550d :wink:

Overigens heb ik aardig wat bmws uit 2012 of nieuwe draaien op de zaak. Zowel diesel als benzine. En idd..vaak weinig eobd issues. Al zie je dat bij andere merken ook steeds minder. Diesels meer bij benzine naar mijn inziens. Wel vaker gebroken veren enzo. Jammer..want dat werk vind ik niet uitdagend.
Nobody said it was easy....
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

Morgen om 11:00 zal de 7 weer voor de deur staan. Wat is er vervangen:
  • Inlaatspruitstuk.
    Gloeibougies en relais
    reactie armen incl. uitlijnen
    Airco gereinigd en weer gevuld
    Snaren vervangen
    sensoren wbt de DPF

    Ook hebben ze wat schoonheids foutjes opgelost:

    Koffiebekerhouder gerepareerd
    Kras op de achterklep
    Veertjes van de voorremmen vervangen. Die er opzaten zagen er niet uit.
    airco bediening achter weer compleet gemaakt. Er miste een afdekdopje op een draaiknop.
Hij is weer uitgelezen en geeft geen storingen meer aan.
Volgens de chef garage is hij ook weer een stuk vlotter geworden.

Kan niet wachten dat hij morgen weer voor de deur staat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort wil ik eerst het leder interieur aanpakken met Gliptone. Of is er een ander middel dat beter werkt? Nanolex of Gyeon?
Buitenkant gaan we daarna aanpakken.
Laatst gewijzigd door niet1 op 19 okt 2018, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Klinkt top!!
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
ChrisB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 mar 2016, 22:45
Type Auto: E38 728i

Qua leder reinigen en voeden kan je ook de producten van colorlock gebruiken. Werkt top. Vind dat fijner werken dan gliptone.
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Aardig wat nazorg gehad, netjes opgelost :ja:

Ik gebruik zelf Gliptone, zeer tevreden over. Andere middelen zullen hetzelfde trucje vast net zo goed doen.
Getzz
Just getting started
Just getting started
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 feb 2016, 16:44
Type Auto: 320d Touring M Sport Edition

Ik gebruik altijd de leather care kit van Swissvax. Ben laatst overgestapt naar Gyeon maar ga denk ik toch weer terug naar Swissvax.
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

Dank voor de tips. Ik zal swissvax ook even checken. Colorlock is vrij prijzig maar je krijgt er wel wat voor terug.

Edit: ik zie dat het qua prijs niet uitmaakt.
Ik ga eea investigeren. Als ik het spul heb en klaar ben met het interieur zal ik eea posten (voor en na behandeling)
Plaats reactie

Terug naar “Overige Modellen: Showroom & Projecten”