BMW 730d F01

Voor alle overige (BMW) Modellen buiten de 1, 2, 3, 4, 5, M en Z serie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Zal vast goed komen! :ja:


CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

Zwart is in ieder geval een hele makkelijke kleur (rood en zilver zijn bijv. veel lastiger qua kleurverschil), dus dat komt vast wel goed. De spotrepairs op mijn zwarte auto zie je ook niets van.
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

Vandaag de stekkers en ombouw benodigd heden binnengekregen voor de combox. Weer een stapje verder.


Ook even de auto gewassen etc. Allemaal waxaddict producten gebruikt.

Afbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

Gisteren de auto naar Kalfsbeek gebracht voor een grote beurt.

Daarnaast had hij een storing wbt de Abgasrueckfuehrsteller position sensor. Ten minste dat geeft hij aan via Carly. Ik kreeg de dag voor de service beurt een geel motorsymbooltje in het dashboard. Hij stottert niet of iets dergelijk. Gewoon geen rare fratsen tijdens het rijden.

Vreemde is alleen dat tijdens het uitlezen bij de dealer er geen storing waarneembaar zijn. Ook niet in het geheugen. Ook was het symbooltje verdwenen en is het pas vanmorgen teruggekomen om vervolgens weer te verdwijnen.

Dit is wat Carly aangeeft.: Fault Code: 257E00
Fault Explanation: Abgasrueckfuehrsteller position sensor signal: open or short circuit to ground.

De auto gaat as vrijdag weer terug voor het monteren van een nieuwe ruitersproeierpomp. Ik denk dat ik dan gelijk de sensor laat vervangen (als dat kan).
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

Zojuist bij Kalfsbeek geweest. Pompje vernieuwd en nieuwe EGR klep. De EGR klep was Mechanisch helemaal kadduk....

Er zat ook een vreemde tok in het onderstel linksvoor. Ik was er al een tijd mee bezig en deze klacht is nu ook verholpen. Bij het monteren van de reactiearmen heeft de garage waar de auto gekocht is een verkeerde procedure gebruikt. Blijkbaar moeten ze eerst gemonteerd worden, even laten inzakken door de auto met de wielen op de grond zetten en daarna weer aantrekken.

Maakt mij allemaal niet uit.....het is verdwenen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Stond dus teveel spanning op?

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

Klopt.

Eea stond aardig onder hoogspanning. Echt blij dat het gevonden is. Diverse keren hiervoor terug geweest. Ook een aantal second opinions maar geen oplossing.

Een monteur van van Kalfsbeek reed 1x mee en had gelijk door wat het was. In het begin was ik sceptisch hierover. 1x meerijden en weten wat het is, tuurlijk.

Het is nu een week geleden dat ze tijdens de servicebeurt eea hebben gedaan aan het onderstel en de knak is nog steeds weg. Hij trilt minder en is rustiger qua rijden. Misschien is dat meer het gevoel.
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Ophangdelen altijd pas vastzetten als de auto op zn wielen staat. Eigen lijk ook een paar x induwen of klein stukje rijden. Dan sta je zoals ie hoort..en dan pas alles vastzetten..
Uit zn wielen hangen en dan vastzetten zorgt voor verhoogde slijtage op je silentblocks en bussen.
Nobody said it was easy....
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

@NOS....zoals jij het verteld is het gedaan bij van Kalfsbeek.

Ze hebben nu alles in het vooronder nagelopen en gecheckt. Ik ben wel een beetje teleurgesteld in Benerink die tussentijds afhaakte en niets heeft gedaan met mijn klacht over knak. Het enige wat ik terug kreeg was een mail dat ze alles hadden gedaan om het op te lossen.

Twijfel of ik dit moet melden bij Benerink. Ze hebben eea gewoon verkeerd gemonteerd.
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Gewoon even terugkoppelen naar die garage kan geen kwaad toch? Laat ze zelf maar uitmaken wat ze daarmee doen.
Verder ben je daar toch supergoed geholpen?
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

Ik ga ze even mailen. Al is het alleen al om hun eigen proces te bekijken wat de reparatie betreft.

Tot aan de knak in het vooronder ben ik erg goed geholpen. Daarna werd het wat stil en reageerde ze ineens niet meer. Laatste mail was letterlijk.....we hebben er alles aan gedaan. Meer gaan we niet doen.

Ik heb echt geen afzeik mail gestuurd ofzo. Heel netjes gevraagd of ze verder willen onderzoeken. Nooit gesproken over garantie etc. Ik wilde het gewoon opgelost hebben.
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Ik zou ze het laten weten, en dat het nu opgelost is. Het enige wat ze zouden kunnen doen is bij zichzelf te rade gaan, excuses aanbieden, en enige vorm van coulance aanbieden cq een leuke korting om jou als klant, niet te verliezen.

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

Ik heb net een mailtje naar Benerink gestuurd. Gewoon een net mailtje zonder toevoegingen zoals “stelletje pannenkoeken, etc”

Korte omschrijving wat het probleem was (was al bekend bij hun).
Bevindingen van van Kalfsbeek
Procedure zoals Kalfsbeek en NOS aan hebben gegeven.

Geen vragen over garantie en/of financiële dingen.
Gewoon ter lering en vermaek...

Ben benieuwd of ik nog iets te horen krijg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Keurig :ja:
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Zou ik ook doen. En ook zo willen ontvangen. Overal leert men elke dag. En met die wijsheid kan iedereen iets. Beter dan niet meer komen en je kwijt raken. Goed gedaan vind ik persoonlijk.

Ik zeg altijd als ze bij mij afhalen.. bij vragen..klachten of opmerkingen zie ik u graag.

Maar veel mensen dorsten niet denk ik?
Nobody said it was easy....
Plaats reactie

Terug naar “Overige Modellen: Showroom & Projecten”