Momenteel rij ik even in een X6 met een 3.0 diesel motor. Hier is echter geen gang in te krijgen, in lage toeren kan ik het pedaal vloeren zonder vooruit te springen. Rond de 3000 toeren komt de auto tot leven.
Bij de dealer denken ze dat er een nieuw DPF onder moet, maar zelf denk ik naar heel wat kilometers en Forte reiniger richting iets anders.
Dit blok heeft 2 turbo's dacht ik, het lijkt er dus op dat de turbo voor de lage toeren niet goed functioneert, of gewoon helemaal niets doet. Volgens mij geeft deze turbo ook een foutmelding, even de codes niet bij de hand.
Iemand een idee wat het kan zijn of wat ik kan doen, of testen etc?
3ltr diesel komt niet op gang? (X6)
- Peer
- VIP Driver
- Berichten: 14956
- Lid geworden op: 04 jan 2011, 08:32
- Type Auto: G20 330e HE M-Sport Performance
Is het een 3.0d of een 3.5d ?
G20 330e
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
- Peer
- VIP Driver
- Berichten: 14956
- Lid geworden op: 04 jan 2011, 08:32
- Type Auto: G20 330e HE M-Sport Performance
M.i. Heeft die maar een turbo. De 3.5d heeft twee turbo's.
Laag in de toeren zou ook iets van vacuum slangen lek kunnen zijn ?
Evt electr ventiel die de wategate of turbo aanstuurt defect ?
Pnematische kleppen defect ?
DPF vol ?
KAT verstopt alhoewel het dan vaak andersom moet zijn. Of beter gezegd in lage toeren wel kracht en hoger minder.
M.a.w. het kunnen veel oorzaken hebben.
Ik zou hem eens goed laten uitlezen met bijv Rheingold. Vaak stuurt die je wel in de richting wat het zou kunnen zijn.
Laag in de toeren zou ook iets van vacuum slangen lek kunnen zijn ?
Evt electr ventiel die de wategate of turbo aanstuurt defect ?
Pnematische kleppen defect ?
DPF vol ?
KAT verstopt alhoewel het dan vaak andersom moet zijn. Of beter gezegd in lage toeren wel kracht en hoger minder.
M.a.w. het kunnen veel oorzaken hebben.
Ik zou hem eens goed laten uitlezen met bijv Rheingold. Vaak stuurt die je wel in de richting wat het zou kunnen zijn.
G20 330e
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
- Wilcoos
- Being a part of it
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 09:15
Er is een foutcode op de dpf, 452A. En een regeling laaddruk kleine, 4530, turbo regelafwijking.
Dacht zelf ook volle dpf/kat vandaar de lange afstand vandaag met een reiniger van forte geprobeerd. Maar omdat hij hoog in de toeren wel wil twijfel ik nu.
Dacht zelf ook volle dpf/kat vandaar de lange afstand vandaag met een reiniger van forte geprobeerd. Maar omdat hij hoog in de toeren wel wil twijfel ik nu.
- Peer
- VIP Driver
- Berichten: 14956
- Lid geworden op: 04 jan 2011, 08:32
- Type Auto: G20 330e HE M-Sport Performance
Met Rheingold kun je de electr ventielen en pneumatische kleppen bedienen en kijken of die werken. Daarnaast de vacuum slangen er naar toe testen.
Dan heb je die al uitgesloten. Omdat je schrijft laaddruk afwijking.
Indien dpf dicht dan zou de turbo dus te veel tegendruk krijgen. Ook dat zou de fout kunnen zijn hoor.
Heb je de mogelijkheid de dpf te demonteren en dan een stukkie te rijden en kijken wat hij dan doet ?
Heeft hij dan wel kracht dan weet je het ook.
Dan zijn er drie opties; dpf leeghalen en software uitschakelen vwb regeneren of de dpf laten reinigen of vervangen.
Dan heb je die al uitgesloten. Omdat je schrijft laaddruk afwijking.
Indien dpf dicht dan zou de turbo dus te veel tegendruk krijgen. Ook dat zou de fout kunnen zijn hoor.
Heb je de mogelijkheid de dpf te demonteren en dan een stukkie te rijden en kijken wat hij dan doet ?
Heeft hij dan wel kracht dan weet je het ook.
Dan zijn er drie opties; dpf leeghalen en software uitschakelen vwb regeneren of de dpf laten reinigen of vervangen.
Laatst gewijzigd door Peer op 07 sep 2016, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
G20 330e
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
- Scott
- Being a part of it
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 09 aug 2016, 12:06
- Type Auto: BMW M550D F10 & BMW 335i F30 M Performance
- Locatie: Nederland
DPF kan deels het probleem zijn maar ik denk eerder aan de vacuumklep of slang los/lekkage. Ik heb met een 335d ooit exact hetzelfde gedrag gehad.
Hoeveel kilometers heeft die?
Hoeveel kilometers heeft die?
BMW 330e iPerformance M-Performance 314 pk / 505 Nm
- Peer
- VIP Driver
- Berichten: 14956
- Lid geworden op: 04 jan 2011, 08:32
- Type Auto: G20 330e HE M-Sport Performance
Exact.
G20 330e
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
- GoosemanIvo
- Being a part of it
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 22 jun 2016, 08:50
- Type Auto: E91 318d+
- Locatie: Veghel, Almere of daartussen ergens...
Zou ook best de elektrische actuator kunnen zijn voor de schoepenverstelling aan de turbo (Variabele Geometrie).
Correspondeert ook met je 'klachten' (lage toeren geen opspoelen, hoge druk is ie er wel)...
Correspondeert ook met je 'klachten' (lage toeren geen opspoelen, hoge druk is ie er wel)...
2008 E91 318d+ (DPF delete, EGR delete, Chip!)
2002 Polo 9N 1.9TDI - Powered by VVT - 145pk/345Nm
2002 Polo 9N 1.9TDI - Powered by VVT - 145pk/345Nm