Verborgen gebreken X1

Voor alle overige (BMW) Modellen buiten de 1, 2, 3, 4, 5, M en Z serie
Plaats reactie
Frank481967
Just getting started
Just getting started
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2017, 13:26

Beste mensen.
Wij rijden in een BMW x1 E84 N47D20C bj 2013.
Hier hebben wij dikke problemen mee ,De auto rook enorm verbruikt olie ongeveer 500 ml op 250 km.
bmw geeft geen coulance.
Oja en heeft 96000 km gelopen.
nieuwe koppeling bij 90000.
En nu de motor wie heeft hiermee te maken en heeft iemand iets gehoord van BMW.
Met deze problemen en zijn er meer mensen die dit hebben ondervonden.
Ik heb de auto vorige week nog bij de dealer gehad BMW Dijker Nieuwe Pekela.
Deze zegt ga maar naar de specialist.
Die kunnen jou verder helpen.
Ik zit met de handen in mn haar. :duh:

Inmiddels in het bezit van en BMW x1 nu 1 jaar in gereden Bj 2013 met 96000 op de teller.
En dikke problemen, na onderzoek blijk er corrosie op de cilinder wanden te zitten
Valt dit onder verborgen verbreken of sta ik pat.
wie heeft hierop een antwoord.
Groet Frank.

Topic verplaatst naar Overige Modellen en samengevoegd met je andere onderwerp, dit heeft niets met 1 Series Nieuws te maken
-Moderator Team


h3b
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 374
Lid geworden op: 21 apr 2011, 19:14
Type Auto: F20 116i

Vervelend om zoveel problemen ineens te hebben. Ik doe even wat vragende aannames :
- Auto recent gekocht of in ieder geval dit jaar?
- De koppeling bij 90.000km vervangen is snel. In combinatie met olieverbruik zou ik verwachten dat er niet netjes mee is omgesprongen?
- Roetfilter zal wel missen of in ander geval kapot gezien de hoeveelheid rook?
- Als je nog garantie hebt, en zelfs geen garantie als de auto recent gekocht is, zou ik terug gaan naar de verkopende partij. Ook als dit betekent dat het een particulier is.
-Gechipt?

Het N47D20C blok zou in principe geen klachten meer mogen vertonen van de distributie. Helemaal uitsluiten kan niet maar dat zou je moeten horen. Dat de auto zoveel olie vebruikt zijn kan op meerdere oorzaken duiden. Olieschraapveren, klepseals en vast nog meer vervelende oorzaken maar dit is zeker niet normaal voor het type motorblok. Krijg een beetje het beeld dat de auto is afgetrapt, maar nogmaals dat is een aanname van mijn kant.
Om je te kunnen helpen is er meer informatie nodig om een goed beeld te krijgen wat er met de auto gebeurd is sinds dat je de auto in het bezit hebt.
F20 116i 2012 (2017- )Afbeelding
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
h3b
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 374
Lid geworden op: 21 apr 2011, 19:14
Type Auto: F20 116i

Auto gekocht bij de BMW dealer? Of bij een particulier of anders garage/specialist?
Indien BMW dealer dan zou ik dit probleem daar voorleggen. Lijkt me goed om te kijken of hier compensatie voor te krijgen is via die weg aangezien dit niet helemaal normaal is.
Bij een particulier of garage wordt denk ik verder een lastig verhaal als je daar iets probeert te verhalen nadat de auto al een jaar in je bezit is.
F20 116i 2012 (2017- )Afbeelding
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

Het is eerder een tekortkoming van het product, niet zozeer een verborgen gebrek. Dit zou niet mogen gebeuren, en dient m.i. hersteld te worden door de dealer/garage.
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Lastige is alleen wel dat (als n garage niet mee wil werken) een onafhankelijke partij moet vaststellen dat er inderdaad n ondeugdelijk product geleverd is, en dan kom je al gauw bij n geschillencomissie of rechter terecht.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

Als de auto bij BMW is gekocht, dan is de stap richting BMW Nederland korter, en het proberen waard (indien de dealer niet mee wil werken). Ik bedoel...corrosie in de cilinderwand. Het is geen auto uit 1979 met 960dkm...?
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Frank481967
Just getting started
Just getting started
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2017, 13:26


Citaat verwijderd, het is niet nodig een direct bovenstaand bericht te citeren
-Moderator Team
Inmiddels bij een specialist geweest in Winschoten Dennis Mulder .
Zij hebben dit geconstateerd.
BMW wil niet mee werken, bij BMW in München zijn ze op de hoogte van dit probleem.
Nu wil BMW Nederland geen medewerking geven, ook niet naar München Bellen.
Ze hebben hier niks mee te maken wordt er verteld.
Nieuw Blok kost mij gewoon 2500 ex plaatsen.
Ik heb even geen idee meer wat verder te doen.
Zelfs de dealers in Duitsland zeggen dat moet opgelost worden door BMW.
Maarja ik heb geen medewerking.
Wie heeft voor mij de gouden greep ( Oplossing )
h3b
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 374
Lid geworden op: 21 apr 2011, 19:14
Type Auto: F20 116i

Probleem laten oplossen door BMW dealer in Duitsland in dat geval dan. Als zij, in tegenstelling tot BMW Nederland, wel willen meewerken dan is dat denk ik de enige optie.
F20 116i 2012 (2017- )Afbeelding
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Denk eerder dat t de rechtsbijstand inschakelen wordt.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar “Overige Modellen: Technisch/Vragen/Onderhoud”