Zoektocht andere auto

Voor alle overige (BMW) Modellen buiten de 1, 2, 3, 4, 5, M en Z serie
Plaats reactie
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

Inmiddels op zoek naar een andere BMW. Tijdens het zoeken deze gevonden. Hij staat bij mij in de buurt dus ik ga binnenkort even kijken.

http://www.sennacars.nl/mobiel.aspx?did ... o=gallerij

Ik ken deze verkoper niet en ik zie op internet niets negatief staan. Maarja, uit ervaring zegt dat helemaal niks.

Het gaat om een 318d. Zijn er nog ketting problemen bekend bij een F31? Ik neem mijn Carly mee en ga dan de occasion optie uitproberen en uitlezen.

Iemand bekend met deze verkoper?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet weet wat ik wil. Ik heb ookal gekeken bij een F01 en ga ook nog langs bij een F11. We houden alle opties open op dit moment. Het gaat op dit moment van links naar rechts.....een zwevende kiezer zeg maar 002

Tot voor kort alleen maar bezig geweest met het juridische getouwtrek omtrent de 525d en daarom eigenlijk niet bezig geweest met een andere auto. Nu het ineens in een stroom versnelling komt moeten we na gaan denken over een opvolger.

Deze kwam ik tegen en hij viel erg op. Of het iets is, dat is een tweede. Mijn prio is om een goede auto te vinden die klopt.
Laatst gewijzigd door niet1 op 09 sep 2018, 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.


niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

Vandaag even langs gereden bij Senna cars.

En ook snel weer weg. Auto zag er aardig uit maar met aandacht zeker weer strak te krijgen. Ik kreeg direct te horen dat de auto geen onderhoud boekjes heeft en dat de kilometerstand niet gegarandeerd is.
Super eerlijk en top dat ze het direct aangeven. Ik ga dan toch maar even verder kijken.
Gebruikersavatar
Bonuskaart
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 apr 2016, 10:02

Ik snap dat je bent gaan kijken, maar heel begrijpelijk dat je snel vertrokken bent. Die kmstand, jonge import en dan geen historie, dat stinkt.
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Stoer ding! Is dat een m3 voorbumper? En welke uitlaat is dat? Verder inderdaad rode vlaggen... stickers kloppen niet aan de zijkant overigens. En een Duitser zonder automatic climate control en schakelflippers?
Als je naar een import kijkt zou je zelf kunnen importeren. Scheelt een hoop geld en is niet moeilijk ofzo. Laatste 2 ook zelf uit Duitsland gehaald:)
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

Gister met een 730d gereden. Heerlijke auto maar als je goed gaat kijken zitten er veel krasjes en kleine deukjes op. Het interieur is goed maar heeft ook aandacht nodig. De deurhendels binnen(voor) voelen wat slap aan. Hij is bijna 10 jaar dus hij is gebruikt. Als ik me twee dagen vol op de auto stort dan krijg ik hem wel strak.

Tijdens het rijden kregen we ineens een melding “aandrijflijn” rustig doorrijden neem contact op met uw dealer. Gelijk gemeld bij de verkoper en die gaf aan dat het door de slecht accu kan komen en dat de auto ook een update moet hebben.

Ik heb de auto uitgelezen met Carly en kreeg een aantal meldingen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even wat extra info. De accu is echt slecht. Hij moest elke keer weer geholpen worden als de motor werd uitgezet. Iemand bekend met de storingen? Mochten we verder gaan willen we een Dekra Keuring laten doen.

Thuis toch even fault code 247500 gegoogled en dit kwam naar voren: https://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?t=103716

Maandag gaan we naar een andere kijken. Deze 7 heeft minder opties maar het is goed om te vergelijken.

Het is wel iets totaal anders dan een 3 of een 5. Maar het bevalt me eigenlijk wel 8)
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Tja, krijg je garantie op het ding?
Alle problemen zijn natuurlijk te verhelpen maar laat die verkoper eerst eens een andere acuu erin doen om te bewijzen dat die storingen dan weg zijn.
Als de accu mank ik gaan er gekke storingen komen, dat klopt zeker maar dat wil niet zeggen dat de systemen verder wel goed zijn als de accu vervangen is natuurlijk.
Zeker een railpressure vind ik dan een gekke maar kan ook een slecht signaal zijn door die spanning...
Ook de trekhaakregeling is van slag zo te zien. Had bij mijn e91 ook zoiets door vocht en moest andere stuurunit in (nooit gedaan want is opgelapt met kit maargoed) wat 800 euro zou kosten...
Laat ik het zo zeggen: er zijn vaak genoeg errors die niets inhouden of maar eenmalig voorkomen maar wetende dat de accu slecht is maakt een hoop onzeker.

Ps: door jou zit ik nu wel te kijken naar een F80 voorbumper op mijn F31.... tnx...
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

:lol: sorry.....maar het ziet er wel fraai uit. Helemaal in het echt.

Ik ga rustig verder kijken en ik laat de verkoper de 7 eerst goed nakijken en klaarzetten voor een waardige testrit. Dus eerst maar een nieuwe accu. Hij gaat ermee aan de slag en belt als hij klaar staat.

Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Pfoei wat een bak met foutmeldingen, ik zou daar wel voorzichtig mee zijn. Heel goed dat je even een check doet via Carly, straks als deze auto een nieuwe accu heeft gekregen nog een keertje. Ben benieuwd :ja:
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Moet hij ze wel resetten...
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Zeer zeker een dikke bumper op de 3.
Bij hl automotive kun je deze kopen.

Omtrent de 7, eerst een nieuwe accu en dan eventueel weer een proefrit en check. Zoals de heren hierboven ook melden.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

Vandaag weer op pad geweest. Ik had nog twee kandidaten op de lijst en misschien is er nog eentje bijgekomen op advies van iemand. Deze geadviseerde 7 heeft wel 179.000 kilometer gelopen en waar ik tot nu toe op bezoek ben geweest zit tussen de 130.000 en 152.000 kilometer. Even een psygisch dingetje.

De eerste staat in Lelystad. Heel fraai exemplaar maar vrij standaard voor een F01. Hij is van medio 2009 met 131500 km. Nederlands geleverd. Tijdens het rijden schudde hij hevig tussen de 90 en 100 km/h. Daarna stil en rustig. Er zatten maxxis banden onder en ik denk dat die er iets mee te maken hebben.

Voor de rest een mooie kleur met zwarte bekleding. Altijd goed.

Afbeelding

Carly gaf eerste keer weer ongeveer 100 storingen aan maar na de reset kwamen de gloeibougies naar voren incl. aansturing. Ook kon ik in het onderhouds boekje niet verder komen dan 89.000 kilometer. Hij heeft bij die kilometerstand zijn laatste onderhoud gehad (BMW van Poelgeest). NAP was wel verder ingevuld tot de huidige 131500. Alleen of er dan onderhoud is gedaan of alleen APK konden de verkopers niet aangeven.

Wat jammer is, is dat er geen USB en comfort stoelen in de auto zit.

Tweede van vandaag is een stukje richting Amersfoort/Utrecht. Een omgeving die ik liever had willen vermijden gezien de problemen van afgelopen jaar. Toch maar gegaan en wellicht wordt ik positief verrast.

Het gaat om een 730d uit 2010 met 139000 op de teller. Import uit Duitsland en met een M-pakket. Deze bleek overigens niet origineel. De verkoper gaf zelf al aan dat hij geimporteerd was met schade en zodoende een M-pakket heeft gekregen. Hij had zeker wat schoonheids fouten. Slecht gespoten velgen (incl. druipers) en er zat wat kleur verschil bij de portieren en bumpers. Ook door de verkoper netjes aangegeven.
De historie was bekend bij hem maar toch was hij gaan checken bij de BMW dealer. Op chassisnr. was deze uit de computer te krijgen maar niet via de sleutel. Hoe dit komt kon de verkoper en de BMW dealer niet aangegeven. Boekjes zaten erbij incl. de uitdraai van de BMW dealer.
We hebben ook een stuk gereden met de auto en door de verlaging was de auto vrij stug ook met de auto in comfortstand. Door de aangepaste uitlaat bromde hij meer als de anderen. Een echte eyecatcher maar door de aanpassingen aardig uit balans qua rijden. Ook deze geen USB maar wel comfortstoelen.

Wel een gaaf ding.

Afbeelding

Eerlijke verkoper die niet iets zal verbergen. Ondanks dat onze jongens hem helemaal geweldig vonden een beetje to much voor ons denk ik.
Ook hier de Carly erop maar geen schokkende storingen. Ook de Carly Occasion test gedaan bij deze maar ook deze gaf aan dat er niets aan de hand was.
We gaan er over na denken en morgen even op internet kijken wat er over de grens allemaal staat. Dit weekend gaan we een keuze maken voor welke auto we gaan.

Dit is trouwens de eerste 730d waar we zijn geweest. De glimlach is geen garantie dat hij is goed gekeurd 008 , Liever heeft ze een grijze kleur met zwart interieur ipv zwart met saddle brown interieur. Deze is van begin 2009 met 150.840 op de teller en heeft een aardig pakket aan accesiores. Maar is wel de duurste van de drie. Flink ook, gezien de staat waarin hij is. Smerig en stoffig van het stistaan incl. een lijst aan storingen. Daar komen we hopelijk binnenkort op terug. Morgen even bellen hoever ze zijn met de batterij (aan storingen 8) )

Afbeelding
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

Morgen richting Twente. 2 van de bovenstaande autos zijn helaas niets geworden. De derde loopt nog maar daar zitten een paar belangrijke opties niet op.
Comfort stoelen en USB.

De BMW 730d F01 waar we morgen naar toe gaan zit goed in de opties. Ben heel benieuwd hoe hij er in het echt uitzien. Hij heeft weinig kilometers die aantoonbaar zijn middels de boekjes en facturen. Hij staat nu op 110.000 kilometer.

Wellicht morgen meer nieuws

Hieronder de optie lijst:
L801A National version Germany
S1CBA CO2 package
S1CDA Brake Energy Regeneration
S229A Dynamic Drive
S255A Sports leather steering wheel
S2BXA BMW LA wheel, dual spoke 253 S2VHA Integral active steering
S302A Alarm system
S316A automatic trunk lid mechanism
S320A Deleted, model lettering
S322A Comfort access
S358A Climate comfort windscreen
S3AGA Reversing camera
S403A Glass roof, electrical
S415A Sun-blind, rear
S416A Roller sun vizor, rear lateral
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit S430A Interior/outside mirror with auto dip
S441A Smoker package
S456A Comfort seat with memory
S464A Ski bag
S488A Lumbar support, driver and passenger
S494A Seat heating driver/passenger
S496A Seat heating, rear
S4CAA Fine woodgrain version, ash grain, anthr
S4NBA Autom. climate control with 4-zone ctrl
S4URA Ambient interior lichting
S508A Park Distance Control (PDC)
S524A Adaptive Headlights
S548A Kilometer-calibrated speedometer S5ACA High-beam assistant
S5DFA Active cruise control+Stop&Go function
S601A TV function
S609A Navigation system Professional
S610A Head-up display
S612A BMW Assist
S614A Internet, preparations
S615A Expanded BMW Online Information S616A BMW Online
S620A Voice control
S633A Preparation, mobile phone, Business
S654A DAB tuner
S677A HiFi System Professional DSP
S696A DVD changer
S698A Area-Code 2 for DVD
S6AAA BMW TeleServices
S6ABA Control for Teleservices
S6FLA USB/Audio interface
S775A Headlining anthracite
S7SPA Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth
S7U9A Delete BMW Service Inclusive
S851A Language version German
S863A Retailer Directory Europe
S879A On-board vehicle literature German S8S8A Country-specific nav. system supply S8SCA Telematics access request,country-spec.
S8SPA Control unit COP
S999A Job order management "HEA"
S9AAA Outer skin protection

Alles aanwezig (rekeningen en boekjes) ook gecheckt bij de BMW dealer. Alles klopt
Techn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 619
Lid geworden op: 02 dec 2016, 19:15

Das een beste lijst!!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

In ieder geval heel veel plezier... zulke dagen zijn altijd leuk :)
Laatst gewijzigd door CreativeS op 14 sep 2018, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Blue Raccoon
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2585
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56

Klinkt veel belovend S6 morgen

Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
Plaats reactie

Terug naar “Overige Modellen: Technisch/Vragen/Onderhoud”