Olieverbruik E83 3.0D

Voor alle overige (BMW) Modellen buiten de 1, 2, 3, 4, 5, M en Z serie
Plaats reactie
Chemical
Just getting started
Just getting started
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 jan 2018, 15:08
Type Auto: 120D E87 en 528i F11
Locatie: Frl

Hallo forumleden,

Ik heb een X3 uit 2009, 3.0d met, ik meende een M57D30TÜ2 motor. Ruim 2,5 ton op teller. De auto wordt meestal door mijn vrouw gereden voor korte eindjes. Maar ook wanneer ik de auto meeneem en lange einden rij >250 km plus, blijft het probleem.

Het probleem is, de auto neemt geen olie, geen druppel, nooit niet. Iedereen weet dat dit niet klopt. Mijn vermoeden is dan ook dat er dieselolie bij de olie lekt. Dat wordt ook bevestigd wanneer je de kleur, dikte en geur vd olie onderzoekt.
Mijn vraag waar zou dit van kunnen komen?

Tot op heden laat ik om de ongeveer de 10.000 kilometer de olie verversen om de oliente schraal laten worden en het feit dat de auto veel korte stukjes rijdt. Toch ben ik er niet helemaal gerust op en wil ik van het probleem af.

Hoor graag jullie mening en advies.


NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Afgebroken regeneratieritjes zou ik als eerste zeggen...icm korte stukjes rijden.
Nobody said it was easy....
Chemical
Just getting started
Just getting started
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 jan 2018, 15:08
Type Auto: 120D E87 en 528i F11
Locatie: Frl

Dank voor reactie, inlaat en EGR zijn schoon, was enigszins smerig bij eerdere controle, maar niet schokkend. Dit is punt eigenlijk wel uitgesloten als oorzaak. Kennen jullie andere mogelijke oorzaken?

Andere vraag, ik meende dat deze blokken redelijk onverwoestbaar waren. Zijn er bij deze blokken gevallen bekend van een opgerekte ketting of kapotte spanner?
Plaats reactie

Terug naar “Overige Modellen: Technisch/Vragen/Onderhoud”