Aankoop X3 2015/2016

Voor alle overige (BMW) Modellen buiten de 1, 2, 3, 4, 5, M en Z serie
Gesloten
Xavi
Just getting started
Just getting started
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2019, 15:59

Hi,

Ik ben aan het kijken naar de X3 20i of 20d en vraag me af of dit veel scheelt in de rijbeleving. We maken max 10-15.000 km per jaar dus de benzine zou voor de hand moeten liggen. Verder twijfel ik nog of ik moet gaan voor een 2015 model met 50k km op de teller of een 2016 model met 100k op de teller.

Ik ben sowieso van plan om bij een dealer aan te kopen ivm 1 jaar garantie en denk er zelfs over om die uit te breiden naar meer jaar.

Bedankt voor het meedenken


Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Welkom! :D
Mijn advies zou zijn om zelf te gaan rijden gewoon. Dan kun je het verschil meemaken. Wat je nu vraagt is enorm persoonlijk (als het je daarom gaat, financieel gezien is benzine inderdaad de logische keuze).
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

:hallo: :welkom:

Verschil tussen diesel en benzine, tja....Ik rij ook al jaren diesel en rij maximaal 22dkm per jaar.
De aanschafprijs van een benzine auto ligt vaak hoger omdat ze minder kilometers hebben gereden. Dit moet je ook in gedachten houden.
Hierdoor kun je ook met minder kilometer per jaar een diesel rijden. 008

Maar zoals Ray ook al zegt, ga eerst eens proefrijden.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Diesel of benzine is idd erg persoonlijk. Ik heb hiervoor een diesel gehad en nooit meer, ik rij zo’n 14-15k per jaar nu. Ik vind de sportiviteit en hoogtoerige van een benzine gewoon veel leuker. En tegenwoordig met turbo’s geen gebrek aan koppel onderin. Beste van twee werelden als je het mij vraagt.
Maar ik ken genoeg mensen die zweren bij een diesel, ook al rijden ze nog geen 10k per jaar.
Xavi
Just getting started
Just getting started
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2019, 15:59

bedankt voor de reacties, ik ga beide uitvoeringen wel rijden en op basis daarvan de keuze maken.

Heb ik nog steeds de vraag wat wijsheid is, beter een auto uit 2016 met 100k op de teller of eentje uit 2015 met 50k? Stel ik zou er 5 jaar mee rijden en er zelf weer 50k opzetten zou de keuze dan ook impact hebben op de restwaarde. Wat betreft onderhoud is het niet zo spannend aangezien ik toch uitgebreide garantie overweeg.
VroemE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 417
Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
Type Auto: BMW G20 318i M Sport Tansanitblauw

Hangt ook af van welk motorblok erin zit. Diesel = koppel. Meer trekkracht van onderuit. Benzine = stiller en minder trillingen in de auto. Diesel is ook minder vaak aan de pomp staan. Maar wel hogere houderschapsbelasting. Running costs zullen elkaar niet veel ontlopen bij jouw kilometers. Ik zou voor benzine gaan en chippen. Heb je meteen een bak koppel erbij.
:Mpower: F31 320i LCI 2018 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
:Mpower: M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
:Mpower: G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Welkom op het forum, het is gebruikelijk hier om jezelf eerst even voor te stellen :ja:
Gesloten

Terug naar “Overige Modellen: Technisch/Vragen/Onderhoud”