misfire probleem e65

Voor alle overige (BMW) Modellen buiten de 1, 2, 3, 4, 5, M en Z serie
Plaats reactie
sake en sophie
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 nov 2019, 21:06

Hoi Allen,

wij hebben sinds kort een 745i van 2004 met 303000 km, de auto is zeer goed onderhouden wij hebben alle facturen erbij gekregen van de vorige eigenaar, alle onderhoud is bij Story waardenburg uitgevoerd.

de auto loopt echt super mooi geen misse slag erin 2 week zonder probleem gereden

nu ineens als i goed warm wordt gaat i overslaan ik ben naar de garage gereden en laten uitlezen, misfire op cylinder 3 en several misfires, codes gewist en zijn niet terug gekomen maar het probleem is er nog wel

( motor storingslamp brand niet!!)

de auto heeft 4 week terug grote beurt gehad bougies olie enz enz rekening van 1300 euro

wij zijn naar huis gereden met heel weinig gas geven dan liep i nog goed zodra je het gas verder intrapt dan gaat i als een malle overslaan.

andere dag toen i koud was starten en lopen super mooi rond niks loos rijden en optrekken als een beer niks loos!! tot hij weer goed warm wordt weer overslaan :x

ik probeer het uit te leggen hieronder,

als de auto koud is loopt i echt als een naaimachientje, dan ga ik de grote weg op en niks loos kan rijden zoals ik wil, geen misse slag, tot op het moment dat ik laat zeggen de afrit pak en en opnieuw optrek geef gas en dan begint de ellende een en al misfire :o maar als ik met een fluwelen voetje gas geef dan krijg ik m wel op gang en loopt i mooi, maar zodra ik het gaspedaal verder intrap gaat i overslaan. ik heb de lucht massameter al vervangen helpt niet.

Ik heb de hoop dat een van jullie een oplossing weet voor ik nog meer dingen ga vervangen die niet nodig zijn

alle hulp zeer welkom en hoef ook niet gratis, zou fijn zijn dat we deze storing er uit krijgen, wij zijn super trots op de auto en willen m graag houden.


Beemer330
Just getting started
Just getting started
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2017, 13:05
Type Auto: Bmw e90 330i

Jeetje dat is wel een hele lange zin.
Ik zou de bobines onderling eens uitwisselen, kijken of dit helpt.
E60Angel
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2019, 03:37
Type Auto: BMW E60 523I

Waarschijnlijk een bobine! Ik zou meteen alle 8 stuks vervangen. Aangezien je vaak ziet dat bij het vervangen van maar 1 bobine de rest langzaam maar zeker ook kapot gaat.

Wat je ook kunt proberen om zeker te zijn dat het een bobine is:
Haal de bobine van cilinder 3 en 2 een los. Wissel deze vervolgens om. Rijd dan een stukje totdat de auto weer stottert en laat hem nog eens uitlezen. Vind de misfire nu plaats in cilinder 2??? 100% zeker dat je bobine dan stuk is. En zoals ik al zei, vervang ze allemaal in een keer. Ga hiervoor zeker niet naar de dealer. Bestel de 8 bobines bij de BMW dealer en vervang ze zelf. Dit is zeer simpel en kost een uurtje denk ik. Scheelt je weer 110 euro uurloon 003

Succes!
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

1300 is veel geld maar niet duur.
Laatst een 760iL gehad...12 x LL bougies erin is al een hel. Moet aardig wat weggehaald worden....
Nobody said it was easy....
sake en sophie
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 nov 2019, 21:06

dank voor de hulp ik ga morgen gelijk bestellen, zijn er ook goede vervangers? ik heb bij mijnautoonderdelen gekeken en zijn er nog al wat weet even niet welke te doen
Plaats reactie

Terug naar “Overige Modellen: Technisch/Vragen/Onderhoud”