Bediening elektrische achterklep X1 / F48

Voor alle overige (BMW) Modellen buiten de 1, 2, 3, 4, 5, M en Z serie
Gesloten
Ronald070
Just getting started
Just getting started
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2020, 08:51

Goedemorgen, afgelopen week is ineens en zonder aanleiding (beschadiging / blokkering / geweld o.i.d.) de bediening van mijn elektrische achterklep er gedeeltelijk mee opgehouden. De achterklep kan op verschillende manieren open en dicht gedaan worden. Openen en sluiten met de afstandsbediening, het knopje in de linker voordeur en de bediening aan de buitenkant op de achterklep (boven de nummerplaat) werkt allemaal zoals het hoort. Sluiten van de achterklep met het knopje aan de binnenkant van de klep (als de klep open staat) werkt niet. Ik heb het knopje eruit gehaald om het door te meten maar het blijkt niet een "simpel" drukknopje te zijn. Buiten de LED verlichting die er in zit zit er ook nog een transistor op de printplaat waardoor ik niet door middel van het doorverbinden van 2 contacten durf te proberen of de klep dan wel sluit (controle of de schakelaar defect is of dat het in de bedrading zit. Ik weet ook niet of deze schakelaar een CAN bus schakelaar is. Wie kan mij hier meer over vertellen of heeft ervaring hiermee? Op zich heb ik er geen probleem mee om een nieuwe schakelaar te kopen maar dan wil ik wel zeker weten dat daar het probleem zit. Alvast bedankt voor de reacties.

Afbeelding

Beste,

graag jezelf voorstellen op het
forum, alvorens berichten te plaatsen.

Voorstellen kan hier: http://www.bmw3seriesforum.com/viewforum.php?f=1"

Bedankt voor de medewerking :ja:
-Moderator Team


Gesloten

Terug naar “Overige Modellen: Technisch/Vragen/Onderhoud”