BMW X1 F48 - Achteraf Adaptive M of EDC/DDC

Voor alle overige (BMW) Modellen buiten de 1, 2, 3, 4, 5, M en Z serie
Plaats reactie
Tieme
Just getting started
Just getting started
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 feb 2021, 18:18

Ik probeer te begrijpen hoe de schokdempers op de BMW werken. Ik heb een BMW X1 F48 met M-pakket. Onder mijn auto zitten M Sport Suspensions (S704). Wat een geweldige rijervaring geeft dit!! De eerste keer dat ik iets te snel een afrit pakte op de snelweg (afrit was korter dan ik dacht gevolgd door een u-bocht) verbaasde ik me enorm. Mijn gedachte ging van "oeps, ik ga te hard", naar "holy s**t wat blijft deze wagen stabiel"!

Geweldige rijervaring geeft dat! Freude am Fahren...

Maar.. Op hobbelige wegen op het platteland zou ik graag graag de optie hebben om de auto iets soepeler in te stellen (mogelijk dat de Pirelli P Zero 225/45/R19 96W runflat wielen niet helpen), dus ben ik eens onderzoek gaan doen.

Blijkbaar heb je:
- Het M onderstel (optie S704), dat zit er nu op. Eco, Comfort, of Sport modus hebben geen invloed op de schokdempers.
- EDC/DDC: of wel Dynamic Damper Control. De auto heeft een zachtere schokdemper in Comfort mode, maar wordt wat stugger in Sport mode.

En dan heb je nog Adaptive M. Ik kan niet vinden wat dit nou is.

Mijn vragen:
- Wat is Adaptive M?
- Hebben jullie ooit het verschil gevoeld tussen de M Sport Suspension en EDC/DCC?
- Ik wil mijn sport suspension niet kwijt, wat een wegligging!! Maar... Zou ik deze kunnen combineren met een after market Dynamic M of DCC?

Ik kijk uit naar jullie antwoorden :)


Plaats reactie

Terug naar “Overige Modellen: Technisch/Vragen/Onderhoud”