Audio upgrade E83

Voor alle overige (BMW) Modellen buiten de 1, 2, 3, 4, 5, M en Z serie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erki
Just getting started
Just getting started
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 mar 2021, 12:19

Voor mijn X3 uit 2004 ben ik al even op zoek naar een audio upgrade. De bekende Boxmore Gladen GT lijkt me een goede uprade. Hebben jullie er ervaring mee om dit zelf in te bouwen in combinatie met een andere Din1 radio? Wat is over het algemeen de kwaliteit van deze set? Ik heb geluisterd in de winkel en het klonk wat mij betreft prima.


Gebruikersavatar
Vester86
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 372
Lid geworden op: 01 mar 2016, 22:15
Type Auto: e91 330i

welke audio-uitvoering heb je om mee te beginnen? Base/Hifi/HK ? dat maakt nogal uit voor de tips die bruikbaar zijn
Gebruikersavatar
Erki
Just getting started
Just getting started
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 mar 2021, 12:19

Excuses, vergeten te melden: Radio BMW Business CD zit erin.
Gebruikersavatar
Vester86
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 372
Lid geworden op: 01 mar 2016, 22:15
Type Auto: e91 330i

het type radio zegt niks over het type geluidssysteem wat er aan gekoppeld is :)
Gebruikersavatar
JdBn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 371
Lid geworden op: 27 feb 2017, 07:52
Type Auto: F31 330d

Belangrijkste vraag: heb je tweeters of niet? Als je geen tweeters hebt heb je over het algemeen ook geen versterker, om goed geluid te krijgen moet je dan dus iets meer gaan doen dan alleen een setje speakers.

Ik had eigenlijk wel verwacht dat er voor het systeem zonder tweeters wel vanuit BMW een Alpine upgrade kit te krijgen zou zijn, maar dat krijg ik niet gevonden voor de E83. Jammer, want op de E9x is dat een flinke verbetering.

Edit: als ik hier kijk denk ik dat ook de basis stereo tweeters en een (kleine) versterker zou moeten hebben, dat maakt wellicht upgraden makkelijker.
:Mpower: F31 330d
Gebruikersavatar
Erki
Just getting started
Just getting started
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 mar 2021, 12:19

Ik heb net de knoop doorgehakt: ik laat een Boxmore GT set plaatsen; 6 speakers (waaronder tweeters) en Mosconi versterker. Ik ben benieuwd.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Modellen: Technisch/Vragen/Onderhoud”