Adresje verlichting/FRM probleem

Voor alle overige (BMW) Modellen buiten de 1, 2, 3, 4, 5, M en Z serie
Plaats reactie
Phantom
Just getting started
Just getting started
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 nov 2015, 12:29
Type Auto: E84 X1 sdrive 18i

Hoi,

ik ben opzoek naar een adresje voor een verlichting probleem (FRM), regio zuid-oost NL. ik kom er niet meer uit.
Het probleem zit in het wegvallen van het rechter stadslicht/angel eyes (passagierszijde) wanneer het lampje aangesloten wordt. Betreft een pre-lci X1 uit 2011 met xenon.

De volgende dingen heb ik al onderzocht:

- Massa is ok
- Zekeringen zijn ok
- Lampje verwisseld
- PIN 1 (=voeding) vanuit de andere koplamp aangesloten (zonder andere koplamp te gebruiken). Dan werkt het lampje wel!!
- Er blijft wel stroom op PIN 1 staan zolang er geen verbruiker op zit (lampje).

Al met al vermoed ik dat er een kabelbreuk of storing zit tussen FRM en PIN 1 of de FRM zelf..

Wat me wel is opgevallen dat het betreffende lampje (angel eyes) al langere tijd iets later aan sprong dan de bestuurderszijde.
Dit is me wel pas opgevallen nadat ik de OEM xenon koplampen heb ingebouwd. Daarvoor heb ik er niet opgelet of problemen gehad. Maar het kan zijn dat dat wellicht komt doordat er bij de halogeen koplamp een T5? peertje wordt gebruikt en nu een H8 lampje dat wrs meer stroom vreet.

hoop dat iemand een adresje weet of wellicht zelf kan helpen.
alvast bedankt!


Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Is de xenon gecodeerd nadat je de lampen hebt ingebouwd?
Dan weet de FRM welke stroom hij kan verwachten van welke lampjes en schakelt hij niet als hij ‘denkt’ overbelasting’ te zien op een bepaalde uitgang.
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Is dit niet de FRM die "op slot" zit na meerdere malen (ik geloof 50 keer - niet zeker) kortsluiting herkend te hebben?
Plaats reactie

Terug naar “Overige Modellen: Technisch/Vragen/Onderhoud”