(Reserve) Sleutel probleem BMW X2 (F25) 2014

Voor alle overige (BMW) Modellen buiten de 1, 2, 3, 4, 5, M en Z serie
Plaats reactie
sbussing
Just getting started
Just getting started
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 jul 2018, 08:08

Hoi,

Ik heb al vaker gepost op dit forum met vragen over mijn, voorgaande BWM 330D (E91). Uiteindelijk heb ik die auto ingeruild voor een BWM X3 (F25) 3.0D xDrive en deze gister opgehaald. De auto werd geleverd met twee sleutels (logisch 003 ). Auto rijdt goed (fantastisch) maar er is een probleem met een van de sleutels.

Gisteravond wisselde ik mijn sleutel met de reserve sleutel omdat die er net wat netter uitzag. Na de sleutel te hebben gebruikt om de auto af te sluiten, lekker gaan slapen. kom ik vanochtend bij de auto, staan alle ramen en het panaroma dak open. Dat lijkt mij niet de bedoeling. Kreeg de auto ook niet van het de centrale vergrendeling. met deze sleutel. Andere sleutel weer gepakt, dat werkt allemaal goed.

Naar de dealer gereden (niet daar gekocht). Uitgelegd wat het probleem was. Ze wisselde de batterij van de betreffende sleutel. Lopen mee en drukken op sluiten. Wederom, alles ramen gaan open. In de auto zelf, starten wijzigt de taal (stond op NL is nu opeens Duits). Lang verhaal kort, de sleutel lijkt een storing te hebben. De andere sleutel doet het verder prima.

Ik vraag daarom wat het kost om een andere sleutel te laten maken. Dat is dus 300 euro :shock: .

Mijn vraag hier is nu, heeft iemand een andere idee, oplossing voor dit probleem?

Wat mij ook opvalt, maar dit is mss een apart topic, dat het rode lampje onder de spiegel, niet knippert nadat de auto op slot is gezet. Dit geldt OOK als ik de auto vergrendel met de sleutel die geen problemen heeft/geeft.

Ik heb nog wel garantie en daar ga ik zeker (na de wintersport komende week) gebruik van maken, maar ik wil vooraf goed geinformeerd zijn en ben toch ook wel benieuwd of ik zelf nog iets kan proberen (sleutel opnieuw inleren o.i.d.) of praat ik nu onzin?


Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2055
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Wat een idee is om alle ecu's in de auto naar standaard te coderen.

Ik had toevallig gister een klant met een F20 en die had met 1 sleutel dat zijn knipperlichten voor niet werkte en als die de auto opende de knipperlichten in de koplamp heel lang branden en dan uit gingen en niet meer werkte. De andere sleutel werkte alles zoals het hoorde.

Had dit nooit gezien en heb toen de fem_body en beide fle ecu's standaard gezet en voila alles werkte weer zoals het hoorde.

Heel lomp want qua config kan je niets coderen wat per sleutel geld enkel het resette ervan zorgt wel dat persoonlijke instellingen eruit gaan.

De auto heeft een profiel per sleutel dus als de reserve sleutel nog in het duits staat en de auto is geïmporteerd zou dit op zich wel prima kunnen.


Als je hulp wil moet je maar even contact opnemen, het valt altijd te proberen...
Ehombie
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 dec 2021, 20:14
Type Auto: 523i e61 LCI
Locatie: Venlo-Venray

Ik zou nog even bij de dealer weg blijven en wat psycholander wilt doen proberen.
Lijkt mij ook een "sleutel profiel" dingetje te zijn, zeker als de individuele buttons werken/reageren.

Misschien is de voorganger met die 2e sleutel te gretig geweest met e.a. te coderen....

Met de E6x-serie e.a. ook gezien wat met profielen werkt...en button configuraties.
sbussing
Just getting started
Just getting started
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 jul 2018, 08:08

psycholander schreef: 13 jan 2022, 08:15 Wat een idee is om alle ecu's in de auto naar standaard te coderen.

Ik had toevallig gister een klant met een F20 en die had met 1 sleutel dat zijn knipperlichten voor niet werkte en als die de auto opende de knipperlichten in de koplamp heel lang branden en dan uit gingen en niet meer werkte. De andere sleutel werkte alles zoals het hoorde.

Had dit nooit gezien en heb toen de fem_body en beide fle ecu's standaard gezet en voila alles werkte weer zoals het hoorde.

Heel lomp want qua config kan je niets coderen wat per sleutel geld enkel het resette ervan zorgt wel dat persoonlijke instellingen eruit gaan.

De auto heeft een profiel per sleutel dus als de reserve sleutel nog in het duits staat en de auto is geïmporteerd zou dit op zich wel prima kunnen.


Als je hulp wil moet je maar even contact opnemen, het valt altijd te proberen...
(Nog) geen idee wat ECU's zijn, maar als dat voor jouw klant geholpen heeft, dan is het zeker het proberen waard. Ik moet sowieso eerst nog terug naar de garage waar ik de auto heb gekocht omdat er een module vervangen moet worden. Dan zal ik dit ook meteen aankaarten natuurlijk. Ik ga er vanuit dat zij dit ook oplossen, maar zal i.i.g. aangegeven dat dit (resetten ECU's) een optie kan zijn 001 .

Bedankt voor je reactie!!! :Klappen:
sbussing
Just getting started
Just getting started
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 jul 2018, 08:08

UPDATE

De garage heeft een nieuwe sleutel geregeld. Bleek dat de ontgrendelknop bleef hangen. Dus is dus opgelost!!!!
:Klappen:
Plaats reactie

Terug naar “Overige Modellen: Technisch/Vragen/Onderhoud”