Activeren rode ledje onder spiegel BMW X3 (F25)

Voor alle overige (BMW) Modellen buiten de 1, 2, 3, 4, 5, M en Z serie
Plaats reactie
sbussing
Just getting started
Just getting started
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 jul 2018, 08:08

Hoi,

sinds kort in het bezit van een BMW X3 xDrive 3.0 uit 2014, super auto. De auto is niet origineel NL maar er zti wel een aut. dimmende binnenspiegel met zo'n rode knop eronder. Er zit GEEN alarm op, dat heb ik al uit laten zoeken. Maar ik vroeg mij af of het dan wel alsnog mogelijk is dit ledje te (laten) activeren als de auto met de AB gesloten wordt. Vind het zelf wel makkelijk dat te zien is dat de auto afgesloten is. 001

Vriend van mij had een BMW 520 Touring waarin ook geen alarm ingebouwd was, maar waar wel het led van de spiegel knipperde als de auto afgesloten was.


Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2058
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Normaal krijg je bij BMW enkel dat doorzichtige glaasje met ledje als je het originele alarmsysteem hebt.

Heb je die niet zit er een zwart plastic kapje.
sbussing
Just getting started
Just getting started
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 jul 2018, 08:08

Hoi psycholander,

dat is niet helemaal waar. Zoals ik aangaf, een vriend van mij had een 520 Touring zonder alarm maar met zo'n spiegel met rode knipperend ledje. Dat ledje werkte alleen als hij de auto op slot deed.

Ik heb GEEN alarm, wat schijnbaar niet vreemd is voor een niet originele NL auto, maar het WEL zo'n doorzichtige knop (en dus niet een zwarte knop) onder de spiegel. Als ik er goed naar kijk, lijkt het ook wel of er echt een ledje in zit. Vandaar dat ik dacht dat het mss mogelijk was dit ledje te gebruiken voor het afsluiten.
Gebruikersavatar
mjw
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 682
Lid geworden op: 13 feb 2011, 11:09
Type Auto: F31 340iX M-Sport
Locatie: Randstad

Mijn import E91 destijds had ook geen alarm, maar wel degelijk zon doorzichtig kapje en geen zwarte. of er een ledje inzat heb ik nooit naar gekeken.
F31 340iX M Sport 11-2015 :Mpower: [Mar-2020 - ]
G20 330e eEd. [Jan-2021 - ]
F20 116d Sport Cent. Ed. [Sep-2016 - Jan-2021]
E91 330d 2007 [Feb 2011 - Mar 2018 ca 200.000 kms]
sbussing
Just getting started
Just getting started
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 jul 2018, 08:08

Er lijkt wel een ledje in te zitten, maar dat is een aanname van mij omdat er wel iets zichtbaar is (in de vorm van een ledje). 008
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Zonder aftermarket onderdelen is dit niet mogelijk. Mijn 2008 118i had ook geen alarm maar wel een knop onder de spiegel. Achteraf is er een spiegel met dim-functie geplaatst waarbij deze spiegel ook een LED had, maar geen alarm. Dimmen is gecodeerd en dat werkte. Ik heb toen ook nagevraagd of die LED aangezet kon worden maar deze wordt dus fysiek aangestuurd door de alarm module welke je nu dus mist. Daardoor zal die LED dus ook nooit gaan werken.
sbussing
Just getting started
Just getting started
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 jul 2018, 08:08

Ahh, top dat je dit deelt. Goed om te weten. Maar dan vind ik het nog wel bijzonder dat er dus ook auto's zijn zonder alarm, maar met een led onder de spiegwl die geactiveerd wordt als de auto vergrendeld wordt.
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Met originele BMW onderdelen gaat dit niet lukken. Wellicht achteraf ingebouwd met aftermarket onderdelen? Ik heb het in ieder geval zelf nog niet voorbij zien komen. Is het bij de betreffende 520 wel bevestigd dat deze geen alarm had aan de hand van de optielijst?
Plaats reactie

Terug naar “Overige Modellen: Technisch/Vragen/Onderhoud”