SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie (=klasse 3)

Auto Elektronica, Navigatie, Carkits, Bluetooth, Track&Trace.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11477
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Bij het Cobra alarm hoe je niet nog een handeling te doen, als je de optie comfort access hebt. Het enige probleem, wat ik had, was dat je dan misschien te snel bent voor het systeem.
Oftewel de mijne was niet top te noemen. Extra antenne in laten bouwen en dat werkte iets beter.
De unit zat voor ingebouwd, dus als ik aan de achterzijde aan kwam lopen en de achterklep opende met de greep, het systeem het soms niet waarnam, waardoor het alarm af ging. Echt belachelijk was dat.
Door de extra lange antenne, ging dat beter, maar je moest toch continue opletten


heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Nouk89
Just getting started
Just getting started
Berichten: 86
Lid geworden op: 14 okt 2020, 15:14
Type Auto: BMW 430i Gran Coupe

Sinds een aantal maanden heb ik ook een Cobra alarm laten inbouwen maar word er niet heel gelukkig van. Op bepaalde locaties is de verbinding tussen de transponder en het systeem namelijk heel erg slecht (ligt niet aan de batterij, die heb ik al vervangen). Soms duurt het bijna een hele minuut voordat je een piepje hoort (dus dat het alarm uitgeschakeld wordt en je 'veilig' kan instappen/wegrijden), terwijl ik er op 1 cm naast sta. Op sommige locaties komt er helemaal geen piepje. Bijvoorbeeld op de parkeerplaats bij mijn kantoor moet ik de auto wel 3 of 4 keer weer op slot doen en weer open, en dan hopen dat er dan wel een piepje klinkt. Het helpt helaas niet om op de knop van de transponder te drukken, dit heeft geen effect. Hierdoor gaat het alarm nog weleens af en/of moet ik de noodcode gebruiken om weg te kunnen rijden, erg fijn als het lijkt alsof je je eigen auto aan het jatten bent :roll: De achterklep opendoen voordat ik in de buurt van de bestuurdersdeur ben geweest, hoef ik al helemaal niet te proberen want dan gaat hij geheid loeien (vooral 's ochtends vroeg erg leuk voor de buren).

Probleem staat uiteraard al uit bij Fleetacces maar als ik het zo lees bij jou ejt is het met een langere antenne nog niet perfect..
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1031
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Bovenstaande was de reden waarom mijn inbouwer me aanraadde voor een Defa alarm te gaan ipv Cobra, omdat hij regelmatig klachten kreeg over het niet detecteren van de ‘card’ bij Cobra. Defa heeft gewoon een ‘ouderwetse’ afstandsdiening, iets minder comfort, maar het werkt wel.
Gebruikersavatar
Nouk89
Just getting started
Just getting started
Berichten: 86
Lid geworden op: 14 okt 2020, 15:14
Type Auto: BMW 430i Gran Coupe

Ja beter, comfort heb ik nu toch niet met Cobra, zou blij zijn met een afstandsbediening die gewoon wel werkt. In het ergste geval die Cobra er maar uit laten halen en vervangen voor Defa dan..
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1009
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

Goed om dit te delen. Ik had Defa en was er superblij mee. Veel luider ook dan de BMW af fabriek scm3 die ik nu heb.
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
Gebruikersavatar
Hugo330D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 763
Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)

Hier ook cobra alarm, soms tricky als je inderdaad meteen kofferbak wilt openen, maar in de regel geen problemen. Van de inbouwer weet ik dat de gevoeligheid kan worden ingesteld, maar durf niet te zeggen of dat uit kan maken voor de zender. Op tijd frisse batterij (bij mij na 1,5 jaar) scheelt ook. Vervelend als je je noodcode moet gebruiken.
BMW 330D M Sport EB (F31) :Mpower:
Gebruikersavatar
BMWe90Mike
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 jan 2018, 08:48
Type Auto: G20 330i

Verhaal herken ik ook, ik heb ook cobra (tegenwoordig Vodafon) en op sommige locaties gaat hij gewoon niet vanzelf van het alarm af….. heel irritant als je met de vrouw en kinderen op een regenachtige parkeerplaats staat. Druk me dan suf op het knopje maar doet het dan vaak niet. Het systeem is gevoelig voor bepaalde frequenties ofzo. Maar ja we moeten er soms wat voor over hebben om de auto goed beveiligd te hebben :Hosanna:
Once a BMW always a BMW
Gebruikersavatar
Nouk89
Just getting started
Just getting started
Berichten: 86
Lid geworden op: 14 okt 2020, 15:14
Type Auto: BMW 430i Gran Coupe

BMWe90Mike schreef: 06 jun 2021, 08:00 op sommige locaties gaat hij gewoon niet vanzelf van het alarm af…..
Ja vooral dat dus. Helaas is 1 van die locaties mijn werk waar ik nogal vaak kom :lol: Vandaar dat het eerder niet zo opviel ivm thuiswerken maar nu wordt het wel irritant. Er staan daar veel beveiligingscamera’s en wellicht dat die het alarm storen ofzo maar zo zijn er volgens mij best veel parkeerterreinen
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24772
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Dat is toch de achterdeur uit? Laat je een "beter" alarm installeren loop je zo te etteren om je auto open te krijgen, wat slecht zeg 002
Gebruikersavatar
Nouk89
Just getting started
Just getting started
Berichten: 86
Lid geworden op: 14 okt 2020, 15:14
Type Auto: BMW 430i Gran Coupe

Zelf wacht ik Fleetaccess' oplossing even af (als ze die hebben) en mocht het niks worden, dan wil ik hem inderdaad eruit en laten vervangen voor Defa. Want een extra alarm erop is wel nodig helaas..
Gebruikersavatar
roeky67
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 260
Lid geworden op: 29 mar 2011, 16:28
Type Auto: F36 440i xdrive M-Sport High Executive

Ik ben zelf ooit bij Autotec geweest in Made.
Prima prijs en snelle en goede montage.
Ik wil je best gelijk geven maar dat zou betekenen dat we het allebei fout hebben :ja:

E36 Compact 116 M-pakket
E46 Coupé 328i
E90 325i M-sport pre-LCI
E90 325i M-sport LCI
F30 328i M-sport High Executive
Gebruikersavatar
BMWe90Mike
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 jan 2018, 08:48
Type Auto: G20 330i

Ik heb hem ook bij Autotec laten plaatsen, prima vent en netjes en snel geplaatst tegen een heel nette prijs
Once a BMW always a BMW
Gebruikersavatar
BMWe90Mike
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 jan 2018, 08:48
Type Auto: G20 330i

Nouk89 schreef: 06 jun 2021, 08:54
BMWe90Mike schreef: 06 jun 2021, 08:00 op sommige locaties gaat hij gewoon niet vanzelf van het alarm af…..
Ja vooral dat dus. Helaas is 1 van die locaties mijn werk waar ik nogal vaak kom :lol: Vandaar dat het eerder niet zo opviel ivm thuiswerken maar nu wordt het wel irritant. Er staan daar veel beveiligingscamera’s en wellicht dat die het alarm storen ofzo maar zo zijn er volgens mij best veel parkeerterreinen
Zo heb ik een keertje in de nacht in een woonwijk gestaan kreeg hem gewoon niet van het alarm af, hij bleef loeien. Werd er niet heel vrolijk van ..... en de buurt ook niet. Heel irritant.

Maar wat je zegt waarschijnlijk zenden de camera's een bepaalde frequentie uit die net storen op jouw alarm.
Once a BMW always a BMW
Plaats reactie

Terug naar “Fleetaccess”