Geen keyless diefstal meer... (De Keyless Protector met korting)

Auto Elektronica, Navigatie, Carkits, Bluetooth, Track&Trace.
Plaats reactie
BMWDriversInfo
PR Moderator
PR Moderator
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2015, 21:56

Tegenwoordig zijn veel van onze BMW’s uitgerust met een keyless entry systeem, waardoor de auto automatisch ontgrendelt zodra je je met de sleutel in de directe omgeving van de auto bevindt. Hoewel deze technologie het gebruiksgemak bevordert biedt dit ook de mogelijkheid om op een nieuwe wijze in te breken en de auto zelfs in enkele seconden mee te nemen.

Door het signaal van het keyless entry systeem te versterken kan de dief de auto op afstand openen en zelfs starten. Dit gebeurt door het signaal van de sleutel op afstand te versterken. De vereiste apparatuur (relay attack)is gemakkelijk in een rugzak of koffer te dragen. Hierdoor loopt een auto die keyless te openen is overal risico om gestolen te worden zodra deze geparkeerd staat, of dit nu thuis, op het werk of tijdens een korte stop is. Helaas wordt deze apparatuur steeds goedkoper en daardoor steeds meer gebruikt. Al vanaf 200 euro kunnen dieven een relay attack apparaat zelf maken.
De criminelen gebruiken draagbare apparatuur om in eerste instantie de autosleutel te lokaliseren. Zodra ze het signaal gevonden hebben gebruiken ze de zogenoemde ‘relay attack’ om het signaal van de autosleutel te versterken. Het versterkte signaal ontgrendelt uw auto omdat deze ‘denkt’ dat u de auto met uw sleutel benadert. De auto kan hierdoor nu ook zonder problemen starten en wegrijden. Op deze wijze kunnen criminelen in zeer korte tijd uw auto zonder inbraaksporen meenemen.
Dit kun je nu voorkomen met de Keyless Protector. Dit is de eerste elektronische sleutelbeveiliging ter wereld en biedt beveiliging tegen alle soorten relay attack. De Keyless Protector schakelt namelijk de sleutel uit zodra deze zich niet meer in de directe omgeving van de auto bevindt. Hierdoor is de sleutel niet meer vatbaar voor de software waarmee de inbreker toegang tot de auto krijgt.





Er zijn twee verschillende types Keyless Protector; eentje met autorisatie en eentje zonder.

Keyless Protector met autorisatie
Afbeelding

Nadat de sleutel automatisch is uitgeschakeld, kun je de sleutel weer activeren door tweemaal op de sleutel te tikken zodat ie weer functioneert zoals je gewend bent. Je kunt de sleutel dus gewoon in je broekzak houden.

Keyless Protector zonder extra autorisatie
Afbeelding

In tegenstelling tot de Keyless Protector met extra autorisatie hoeft hierbij niet twee keer op de sleutel getikt te worden. Deze Keyless Protector zonder extra autorisatie schakelt de sleutel automatisch weer in. Wanneer de auto benaderd wordt, is de sleutel weer actief en kan het keyless entry systeem worden gebruikt. Deze variant werkt alleen op basis van beweging.

De Keyless Protector is een simpele en effectieve aanpassing aan de sleutel waardoor deze niet op afstand of door software te omzeilen is. Dit maakt de Keyless Protector hét antwoord op relay attacks voor nu, maar ook voor later! Autofabrikanten gaan steeds meer werken met bewegingssensoren in de sleutel. Ook hiervoor zal het dievengilde een antwoord vinden om dit te omzeilen. Met een keyless protector is dat NIET mogelijk, want het gebruikt zijn eigen algoritme. Namelijk 2 tikken met een seconde er tussen. Dit kan door een dief niet worden nagedaan. Het gepatenteerde product bestaat ondertussen al anderhalf jaar en is sinds kort via Fleetaccess leverbaar. Fleetaccess is exclusief distribiteur voor de Benelux.

Belangrijk om te weten:
- De Keyless Protector is geschikt voor 99% van de sleutels. Het product is ontwikkeld op basis van het type batterij en niet specifiek op een bepaalde sleutel. De meeste sleutels zijn voorzien van een CR2016, CR2025, CR2032 of CR2450 batterij. Hiervoor hebben 3 verschillende protectors beschikbaar.
- Voor de BMW sleutels is een video tutorial beschikbaar voor het plaatsen van de Keyless Protector.
- https://www.keylessprotector.nl/montage ... mw-type-1/
- Video insluiten
- https://www.keylessprotector.nl/montage ... mw-type-2/
- Video insluiten
- De Keyless Protector is uitsluitend geschikt voor de relay attack diefstalmethode. Voor 100% beveiliging adviseren wij daarom de protector te combineren met een SCM alarmsysteem. Hiermee heeft u de meest optimale beveiliging.

Wil meer informatie bezoek dan de website https://www.keylessprotector.nl/ of https://www.fleetaccess.nl/security/keyless-protector/

Direct bestellen kan natuurlijk ook:
https://www.keylessprotector.nl/keyless-protector.html
https://www.keylessprotector.nl/keyless ... satie.html

Beiden variantenkosten voor een BMW sleutel € 154,95.Inbouwen kun je zelf, maar ook laten doen voor € 49,95

Voor forumleden biedt Fleetaccess een korting van 12,5%. Kortingscode: FBMWEF01 :ja: :ja:

Video van een test met de keyless protector


Ilyas88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 jan 2013, 21:28
Type Auto: BMW 318i E91 LCI M-Sport
Locatie: Thuis

Mooie oplossing maar heb nu een beeld van mensen die zichzelf slaan op de parkeerplaats om hun sleutel te activeren :Dubbel:
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Misschien begrijp ik het niet helemaal goed. Dus een kleine samenvatting van hoe ik het begrepen heb voor de variant met autorisatie:
Ik wil mijn sleutel in mijn zak laten zitten want ik heb keyless entry & go. Keyless entry werkt met dit systeem dus niet meer, want ik moet twee keer op de knop drukken van mijn sleutel. Nu moet ik alsnog mijn sleutel opzoeken en op de knop drukken, twee keer nog wel met een seconde ertussen. :sad:

Voor de variant zonder autorisatie, er staat dat deze werkt op basis van beweging. Beweging van de sleutel neem ik aan? Maar als ik dan met de sleutel in de zak in mijn huis of tuin loop, dan is de sleutel actief en kunnen dieven dus alsnog hun gang gaan? Voor het grote deel van de tijd, voornamelijk ‘s nachts, en als je jezelf aanleert de sleutel niet in je zak te houden dan werkt het wel goed.
En als ik dan een tijdje (wachtend op mijn vrouw die bij de bakker naar binnen is) in de auto stil zit en dan wil starten, lukt dat dan nog met een niet bewegende sleutel in mijn zak? Of moet ik er dan eerst een tik tegen geven?

Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1031
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Ik denk dat keyless uitcoderen een veel goedkopere optie is dan dit ‘product’. 001
Ilyas88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 jan 2013, 21:28
Type Auto: BMW 318i E91 LCI M-Sport
Locatie: Thuis

BMWcoder schreef: 27 aug 2019, 08:00 Misschien begrijp ik het niet helemaal goed. Dus een kleine samenvatting van hoe ik het begrepen heb voor de variant met autorisatie:
Ik wil mijn sleutel in mijn zak laten zitten want ik heb keyless entry & go. Keyless entry werkt met dit systeem dus niet meer, want ik moet twee keer op de knop drukken van mijn sleutel. Nu moet ik alsnog mijn sleutel opzoeken en op de knop drukken, twee keer nog wel met een seconde ertussen. :sad:

Voor de variant zonder autorisatie, er staat dat deze werkt op basis van beweging. Beweging van de sleutel neem ik aan? Maar als ik dan met de sleutel in de zak in mijn huis of tuin loop, dan is de sleutel actief en kunnen dieven dus alsnog hun gang gaan? Voor het grote deel van de tijd, voornamelijk ‘s nachts, en als je jezelf aanleert de sleutel niet in je zak te houden dan werkt het wel goed.
En als ik dan een tijdje (wachtend op mijn vrouw die bij de bakker naar binnen is) in de auto stil zit en dan wil starten, lukt dat dan nog met een niet bewegende sleutel in mijn zak? Of moet ik er dan eerst een tik tegen geven?
1ste variant moet je 2 keer op de zelfde sleutel tikken/slaan om hem wakker te maken (niet de knop indrukken). Vind het zelf beetje knullig eruit zien.
2e variant komt er inderdaad op neer als je thuis komt sleutel gelijk ergens neerleggen en hopen dat er niet binnen 3 minuten iemand je auto komt jatten want na 3 minuten gaat de sleutel pas in slaapstand.

De bedoeling is goed maar het is het net niet in mijn ogen.
Beemer330
Just getting started
Just getting started
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2017, 13:05
Type Auto: Bmw e90 330i

Is dit niet eens al eerder voorbij gekomen op dit forum?
VDM
Just getting started
Just getting started
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2021, 22:03

Je kunt zelf kijken of je eigen sleutel beveiligd is door BMW de sleutels na 1-3-2018 zouden een interne censor hebben
En je kunt het zelf controleren
Heeft je sleutel AC dan is hij oké
En is hij beveiligd met een slaapstand
Er staat een datum wanneer de sleutel gemaakt is en op het eind van de regel moet eindige met AC.
Kan geen foto plaatsen anders was het duidelijker geweest om uit te leggen.
Pvaken
Just getting started
Just getting started
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:29
Type Auto: BMW G31 540i X-Drive M-Sport

Ik heb van de week de gecertificeerde versie laten plaatsen door fleetacces.
Mijn sleutel was net te oud om het al ingebouwd te hebben.
Deze wordt (nog) niet geeist door de verzekering maar ik vind het zelf wel een lekker idee dat hiermee diefstal door relay attack een stuk lastiger is geworden.
Ik heb ook zo een faraday doosje maar ik ga het gewoon regelmatig vergeten om de sleutel daarin te doen.
Uit programmeren van keyless entry was ook nog een optie maar ik vind het systeem te makkelijk om op te geven, vandaar de keuze voor de keyless protector.

BMW G31 540i X-Drive :Mpower: sport
Cobra_MSport
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2022, 21:09

Dat wordt dan gewoon weer old school ruitje tikken. Beter is een goed alarm dat echt waarschuwt met een rolling code welke niet met een relay attack of Canbus attack kan worden gemanipuleerd. Dikke sticker op de ruit en voila. Zelf heb ik ook een extern stuurslot en een Navilock. Verder bewust parkeren.
Cobra_MSport
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2022, 21:09

Er zijn 2 soorten datastromen, 1 gaat naar de vitale onderdelen van de auto en 1 naar de niet vitale zoals de beveiliging, dat heb ik begrepen. De datastroom naar de vitale delen is goed beveiligd maar niet naar de niet vitale delen. Waarom Joost mag het weten, zal wel met kosten te maken hebben. Waarschijnlijk is een Ferrari wel goed beveiligd. BMW is ook gewoon te jatten door de geoefende inbreker. Een alarm met een 2e autorisatie en rolling code werkt afdoende. De af-fabriek houdt alleen de amateur dief tegen niet de Oostblokkers die per jaar 500 miljoen auto onderdelen jatten en verschepen naar China waar ze voor nieuw worden verkocht.
Ik heb laatst ook een airtag in de auto verstopt. Kost weinig en je kan de auto over ter wereld terugvinden. Er zijn al een aantal gestolen autos door airtags gevonden.
Nieuw in USA is dat het dievengilde airtags plaatst op luxe premium cars. Makkelijk te volgen
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2170
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Klopt, helaas maar waar.
Een Airtag is inderdaad een goed hulpmiddel, goedkoop en handig.

Naast de MyBMW app waar je overigens ook kan zien waar de wagen staat heb ik ook een airtag verstopt in de M. Want zodra ze de navi uit je auto slopen heb je aan die locatie ook niets meer, dus een airtag is een mooi 2e alternatief. Als ze die eens gevonden hebben moeten ze eerst de hele wagen strippen..

Maar het kan inderdaad ook tegen je gebruikt worden, mijn broer had (toen hij nog in een garage werkte) ook eens een tracker gevonden in een Bentley van iemand met een juwelierszaak (welke al vaak was overvallen) heel gedoe geweest daarna met de politie e.d toen hij dat moest uitleggen.
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
CornelisJ90
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 373
Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport

Is voor een M2 een klasse 5 alarm niet verplicht?
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2170
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Verplicht voor? Mijn Belgische autoverzekering weet dat mijn wagen naast een uitgebreid alarm ook nog een tracking systeem heeft dat was voldoende. Zelfs het certificaat hoefde ze niet te zien welke erbij zat (SCM 4).

Gaat wat soepeler dan in NL.
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
CornelisJ90
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 373
Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport

Dat is te merken ja. De mijne moest een tracking systeem hebben met startonderbreker en een jamming systeem. Scheelt ook aanzienlijk in de verzekeringpremie, dat wel.
Gebruikersavatar
Tinuske84
Just getting started
Just getting started
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 dec 2021, 17:03
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Venray

Zoals ik begrijp onderbreekt het printje zodat de sleutel "in slaap valt"en dus geen spanning meer heeft?

Heb je dan geen kans dat als de sleutel te lang stil ligt (paar weken op vakantie) en dus geen spanning heeft gehad dat je de sleutel opniew moet inleren om de auto open te krijgen?
Plaats reactie

Terug naar “Fleetaccess”