Een dagje Fleetaccess - Stinger / SCM Klasse 5 uitbreiding

Auto Elektronica, Navigatie, Carkits, Bluetooth, Track&Trace.
Plaats reactie
Ray
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 1266
Lid geworden op: 04 okt 2012, 01:38
Type Auto: F31 320iA HE M-Sport
Locatie: Omgeving Breda

Met de aanschaf van de F31 al vrij snel besloten dat er een Stinger moest komen. De afgelopen jaren al genoeg boetes gehad dus dat moet nou maar eens afgelopen zijn. Mede door wat forum topics ook besloten een SCM klasse 5 uitbreiding te laten doen voor de gemoedsrust

Dus een aantal partijen benaderd voor informatie en offertes. Fleetaccess onderscheidde zich al vrij snel van de andere partijen in de snelheid van antwoorden, uitleg en advies. Ze zijn duidelijk in de mogelijkheden en aanpak. Na redelijk wat mail -en telefoon verkeer, het zien van foto ’s van een Stinger installatie in een F10 M5, recensies van klanten en een nette offerte was ik eruit dat het Fleetaccess moest worden. Bijkomend voordeel was dat zij ook meteen de gewenste klasse 5 uitbreiding op het af-fabriek klasse 3 alarm konden verzorgen. Nadat we het eens waren meteen een afspraak op 11 januari ingepland. De installatie van een Stinger Card + Laser en de klasse 5 uitbreiding zou zeker een dag duren aangezien ze nog niet eerder een F31 gedaan hadden.

De dag hebben ze nodig gehad…. Ze zijn van tien uur ’s ochtends tot acht uur ’s avonds bezig geweest. Een nieuw model heeft altijd wel wat uitdagingen maar het af-fabriek alarm voor de doorkoppeling met de klasse 5 uitbreiding zat op een andere plaats dan in de E91 en dat was even zoeken. Waar die zat, gaan we niet verklappen :wink:

Uit de controle werking test na de installatie bleek dat de sleutel herkenning op afstand niet meer werkte. Alle overige sleutel functies werkten prima inclusief herkenning van de sleutel bij de stuurkolom. Ze hadden dit bij andere keyless comfort systemen al eens eerder meegemaakt. Het systeem in de auto moest tot “rust” komen en dan zou het weer functioneren. Besloten het hierbij te laten aangezien het inmiddels 7 uur was. Er moest nog een proefrit gemaakt worden en ondertussen hadden we ook trek gekregen. Na de friet en de viandel speciaal (thnx Pieter) en een succesvolle proefrit met uitleg en tips uiteindelijk om acht uur met een redelijke vaart naar huis gereden. :mrgreen:

Na een nacht "rust" de volgende dag meteen de sleutel getest maar helaas werkte het niet. Besloten het weekend verder af te wachten en de eerstvolgende werkdag contact op te nemen met Fleetaccess. Naar aanleiding van mijn mail werd er meteen actie ondernomen. In verband met drukte in beide agenda ’s bleek het plannen van een afspraak lastiger dan verwacht. Uiteindelijk afgelopen vrijdag (weekje na installatie) bij Fleetacces geweest zodat ze konden uitzoeken waarom het niet meer werkte.

Na alles doormeten en ook de accu eraf om de wagen te resetten, was het probleem nog niet verholpen. Uiteindelijk de middenconsole uit elkaar gehaald en ..... de boosdoener gevonden.
Tijdens de installatie hadden ze op verzoek de middenconsole uit elkaar gehaald om te bepalen of de asbak een geschikte locatie zou zijn voor de Stinger. Hier zit die module voor de sleutel herkenning op afstand. Bij het weer in elkaar zetten van de middenconsole waren ze vergeten om deze weer aan te sluiten. Classic :twisted:

Het hele traject van voor tot achter en ook daarna klopt bij Fleetaccess.
De gehele installatie kun je volgen of je kunt in de wachtruimte via draadloos werken.
Yeah, right .. In de hal is het veel interessanter en gezelliger :wink:

Het was eigenlijk een dagje uit ! IMO the place 2 be

Thanks Marijn en Pieter

Oh ja en wat foto 's - iPhone papparazi quality :fylol:

OMG .. :shock:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Montage Spectrum Analyzer
Afbeelding
Afbeelding
Plaatsbepaling Front Laser
Afbeelding
Plaatsen Front Lasers
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bumper klaar
Afbeelding
Plaatsing Laser Analyzer Box
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vastlijmen Front Lasers :|
Afbeelding
Afbeelding
Card Holder via Splitter aansluiten op Analyzer
Afbeelding
Afbeelding
Dashboard kastje bestuurder aanpassen
Afbeelding
Afbeelding

Zal morgen nog even foto plaatsen van de Stinger en het voor aanzicht.

Grtz,
Ray


My F31 320iA M HE | Every day - Bimmer day :mrgreen:
Gebruikersavatar
Marc
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 14738
Lid geworden op: 13 jul 2010, 11:24
Type Auto: E71 BMW X6 50i Xdrive
Locatie: Rosmalen

Leuk verslag! :ja:
Afbeelding
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

WTF... om boetes te voorkomen... dan moet je wel een bergje boetes rijden. Uit het oogpunt van lekkere hebbedingetjes kan ik me het nog wel voorstellen. Maar praktisch oogpunt helemaal niet. Met name omdat het in Frankrijk (en Duitsland???) niet is toegestaan en daar kom ik nog wel eens...

Wel gaaf topic en leuke fotosessie (ondaks de Yfoon).
Laatst gewijzigd door highperformance op 19 jan 2013, 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

In NL is het ook niet toegestaan toch?
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Thys schreef:In NL is het ook niet toegestaan toch?
Ligt aan de uitvoering volgens mij. Storen mag niet, radiosignalen (vrijheid van ontvangen) mag weer wel...
Ray
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 1266
Lid geworden op: 04 okt 2012, 01:38
Type Auto: F31 320iA HE M-Sport
Locatie: Omgeving Breda

highperformance schreef:WTF... om boetes te voorkomen... dan moet je wel een bergje boetes rijden. Uit het oogpunt van lekkere hebbedingetjes kan ik me het nog wel voorstellen. Maar praktisch oogpunt helemaal niet. Met name omdat het in Frankrijk (en Duitsland???) niet is toegestaan en daar kom ik nog wel eens...
1 toppertje van 400 en een boel kleintjes en ja het is een lkkr hebbedingetje.
Hij is niet gebonden aan de huidige auto
Frankrijk en Duitsland kom ik niet zo vaak (1 of 2 keer per jaar)

Grtz,
Ray
My F31 320iA M HE | Every day - Bimmer day :mrgreen:
Ray
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 1266
Lid geworden op: 04 okt 2012, 01:38
Type Auto: F31 320iA HE M-Sport
Locatie: Omgeving Breda

highperformance schreef:
Thys schreef:In NL is het ook niet toegestaan toch?
Ligt aan de uitvoering volgens mij. Storen mag niet, radiosignalen (vrijheid van ontvangen) mag weer wel...
Nope... is een misverstand.
Gooi maar eens een kwartje in Google :wink:

Grtz,
Ray
My F31 320iA M HE | Every day - Bimmer day :mrgreen:
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Ray schreef:
highperformance schreef:WTF... om boetes te voorkomen... dan moet je wel een bergje boetes rijden. Uit het oogpunt van lekkere hebbedingetjes kan ik me het nog wel voorstellen. Maar praktisch oogpunt helemaal niet. Met name omdat het in Frankrijk (en Duitsland???) niet is toegestaan en daar kom ik nog wel eens...
1 toppertje van 400 en een boel kleintjes en ja het is een lkkr hebbedingetje.
Hij is niet gebonden aan de huidige auto
Frankrijk en Duitsland kom ik niet zo vaak (1 of 2 keer per jaar)

Grtz,
Ray
Aardig toppertje, dan heb je iig wel je best gedaan :mrgreen:
Ray
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 1266
Lid geworden op: 04 okt 2012, 01:38
Type Auto: F31 320iA HE M-Sport
Locatie: Omgeving Breda

highperformance schreef:Aardig toppertje, dan heb je iig wel je best gedaan :mrgreen:
Mwah... het was maar goed dat het een foto was en een correctie.... Was op een 80km weg met een bocht die erom vraagt... nee smeekt om hem er vol door heen te gooien :mrgreen:
Even daar voorbij stonden ze ... Smile @%%#&@*@(@)&^%

Grtz,
Ray
My F31 320iA M HE | Every day - Bimmer day :mrgreen:
Mikie
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 5795
Lid geworden op: 21 feb 2011, 23:22
Type Auto: BMW 120D
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Lekker Ray! Heb je de Card of de DSI?

Wa kost da nu nog ? Vroeger 1500 ballen :shock: wil hem nog altijd graag... Maar moet ik wel iets langer in een auto blijven rijden anders is het zonde :?
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Ray schreef:
highperformance schreef:Aardig toppertje, dan heb je iig wel je best gedaan :mrgreen:
Mwah... het was maar goed dat het een foto was en een correctie.... Was op een 80km weg met een bocht die erom vraagt... nee smeekt om hem er vol door heen te gooien :mrgreen:
Even daar voorbij stonden ze ... Smile @%%#&@*@(@)&^%

Grtz,
Ray
Dat moeten dan ook BMW liefhebbers zijn, anders beseffen ze niet dat deze bocht er om smeekte :wink: Gelukkig heb je nu toeters/bellen om je bij misdragingen een waarschuwing te krijgen alvorens het je geld kost.
Ray
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 1266
Lid geworden op: 04 okt 2012, 01:38
Type Auto: F31 320iA HE M-Sport
Locatie: Omgeving Breda

Mikie schreef:Lekker Ray! Heb je de Card of de DSI?

Wa kost da nu nog ? Vroeger 1500 ballen :shock: wil hem nog altijd graag... Maar moet ik wel iets langer in een auto blijven rijden anders is het zonde :?
Ik heb de card en lasershield. De DSI is een stuk duurder en heeft als echte meerwaarde een scherm en rittenregistratie. Card doet hetzelfde maar werkt dan alleen met ledjes en akoestische signalen.
Voor de doorrijders is dat goed zat :mrgreen:

Rittenregistratie heb ik bij mijn klasse 5 uitbreiding gedaan.
Werkt overigens ook perfect !

Bel ze anders en vraag een offerte :wink:

Grtz,
Ray
My F31 320iA M HE | Every day - Bimmer day :mrgreen:
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24772
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Mein gut himmel wat een klus :shock:

Leuk verslag, nooit geweten dat het zoveel werk was :ja:
Gebruikersavatar
Michiel
Administrator
Administrator
Berichten: 13591
Lid geworden op: 01 jun 2010, 19:52
Type Auto: E46 330Ci Cabrio M-tech II

Zo dit gaat iets verder dan de flitser app op je iPhone.... :shock: :mrgreen:

Heb er ook wel eens over na zitten denken... Helemaal na afgelopen jaar, met in totaal 1700/1800 aan snelheidsovertredingen... Maar ik vind toch dat ze een schijnzekerheid bieden. Ik ben dat als ik dat ding heb, nog harder ga rijden en dat er dan ineens een auto in burger achter je zit.... Oops...
Drive it like you stole it...

E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Gaat idd ver dit. In de zin van gadget hebbedingen kan ik me het goed voorstellen. Maar als ik € 100 per jaar aan snelheidsovertredingen heb is het veel. Dus noodzakelijk is het verre van.
Plaats reactie

Terug naar “Fleetaccess”