Een dagje Fleetaccess - Stinger / SCM Klasse 5 uitbreiding

Auto Elektronica, Navigatie, Carkits, Bluetooth, Track&Trace.
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

Ray schreef:Be Warned !!

Ze hebben sinds vorige week in gebruik een nieuwe laser die nog niet gedetecteerd kan worden !! :shock:

Grtz,
Ray
Wie zegt dat? Ik hoor dat soort dingen wel vaker namelijk.......dan is het een virus dat nog niet gedetecteerd kan worden, dan een flitser die in de vangrail is ingebouwd etc. :mrgreen:


Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Gebruikersavatar
BartHimself
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 854
Lid geworden op: 18 aug 2012, 13:42
Type Auto: F30, 320dA M-sport
Locatie: Best vaak thuis

Ray schreef:Be Warned !!

Ze hebben sinds vorige week in gebruik een nieuwe laser die nog niet gedetecteerd kan worden !! :shock:

Grtz,
Ray
Ik denk dat je de nieuw Multanova C bedoeld. De KLPD heeft zo'n 300 van die dingen aangeschaft en die zijn momenteel met een Stinger nauwelijks te detecteren. De keuze (op dit moment) is je ogen (weer) goed gebruiken op een Stinger VIP aanschaffen. Voor het hele verhaal, klik HIER

Ik ga er van uit dat Stinger met een update op de SA software komt, maar dat zou wel eens lang kunnen duren.
Ik discussieer nooit, ik probeer uit te leggen waarom ik gelijk heb.
Mikie
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 5795
Lid geworden op: 21 feb 2011, 23:22
Type Auto: BMW 120D
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

BartHimself schreef:Dat klopt. Vandaar dat je bij het gebruik van een AL G9 er altijd voor moet zorgen dat je bij de schakelaar kunt komen. Overigens is de AL G9 niet illegaal; het is een heuse parkeersensor en die mag je gewoon hebben :wink:
Ja dat klopt wel maar als je hem gewoon aan laat staan en oom agent gaat toch even verhaal halen bij je...

Wat is je antwoord dan? Nee ik heb geen lasershield maar dat is mijn parkeersensor....

Door een parkeersensor aan te hebben staan gewoon rijdend waarbij je een lasershield creëert en hiermee de ambtenaar belemmert in zijn werkzaamheden vraag ik me toch af hoe ze hiermee om gaan en wat de regelgeving hierover zegt .....
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

Mikie schreef:Door een parkeersensor aan te hebben staan gewoon rijdend waarbij je een lasershield creëert en hiermee de ambtenaar belemmert in zijn werkzaamheden vraag ik me toch af hoe ze hiermee om gaan en wat de regelgeving hierover zegt .....
A: Hoe zet je rijdend (160km/u bijv.) een parkeersensor aan? Of uit?

B: Waarom zou je oom agent belemmeren in zijn werk? Zijn werk is om dat pistool te richten en donuts te eten. Geen van beiden wordt ie in tegengehouden....dat het resultaat van beide acties niet positief is, is een ander verhaal.
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Gebruikersavatar
BartHimself
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 854
Lid geworden op: 18 aug 2012, 13:42
Type Auto: F30, 320dA M-sport
Locatie: Best vaak thuis

De ALG9 aan laten staan als er een laser op je gericht staat is niet handig. Door de ALG9 direct af te zetten, is er niets aan de hand. Oom agent krijgt namelijk geen storingsmelding, alleen een signaal van een mismeting.

De ALG9 is ook echt als parkeersensor te gebruiken. Als je op een korte afstand voor mijn auto loopt, dan geeft de ALG netjes een piepsignaal; het is dus ook een echte parkeersensor en die zijn nu eenmaal wettelijk toegestaan. Ook oom agent weet inmiddels dat hij hier weinig aan kan doen.

Heb inmiddels ruim 10 jaar deze beschermende middelen in mijn auto en nog nooit problemen gehad met de mannen in blauw. Zelfs niet toen bij een controle de Stinger en de ALG werden 'ontdekt'.

Zeker motoragenten en KLPD dienders weten exact wat wel en niet mag. Het grootste probleem zou je kunnen krijgen met een lokale bromsnor, die voor het eerst in aanraking komt met moderne technologie :mrgreen:
Ik discussieer nooit, ik probeer uit te leggen waarom ik gelijk heb.
Gebruikersavatar
BartHimself
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 854
Lid geworden op: 18 aug 2012, 13:42
Type Auto: F30, 320dA M-sport
Locatie: Best vaak thuis

Dejan schreef: A: Hoe zet je rijdend (160km/u bijv.) een parkeersensor aan? Of uit?
B: Waarom zou je oom agent belemmeren in zijn werk? Zijn werk is om dat pistool te richten en donuts te eten. Geen van beiden wordt ie in tegengehouden....dat het resultaat van beide acties niet positief is, is een ander verhaal.
A. Door het schakelaartje op 'off' te zetten. Immers bij die snelheden zijn een parkeersensor niet handig :wink:
B. Precies. Er is geen sprake van belemmering.
Ik discussieer nooit, ik probeer uit te leggen waarom ik gelijk heb.
Mikie
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 5795
Lid geworden op: 21 feb 2011, 23:22
Type Auto: BMW 120D
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Dejan schreef:
Mikie schreef:Door een parkeersensor aan te hebben staan gewoon rijdend waarbij je een lasershield creëert en hiermee de ambtenaar belemmert in zijn werkzaamheden vraag ik me toch af hoe ze hiermee om gaan en wat de regelgeving hierover zegt .....
A: Hoe zet je rijdend (160km/u bijv.) een parkeersensor aan? Of uit?

B: Waarom zou je oom agent belemmeren in zijn werk? Zijn werk is om dat pistool te richten en donuts te eten. Geen van beiden wordt ie in tegengehouden....dat het resultaat van beide acties niet positief is, is een ander verhaal.
A: met een knopje.... :mrgreen:

B: de agent is bezig met een snelheid controle en dat lukt hem niet doordat jij een shield hebt gemaakt. Kennelijk valt dit echt onder belemmeren.
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

Dus als ik NIET te hard rijd, en hij kan mij NIET met een te hoge snelheid flitsen.......dan belemmer ik hem ook?

Rare lui die sjaaldragers uit het oosten :mrgreen:
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Mikie
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 5795
Lid geworden op: 21 feb 2011, 23:22
Type Auto: BMW 120D
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Dejan schreef:Dus als ik NIET te hard rijd, en hij kan mij NIET met een te hoge snelheid flitsen.......dan belemmer ik hem ook?

Rare lui die sjaaldragers uit het oosten :mrgreen:
euhhhh wat is dat nou weer voor en vraag?! :Dubbel:

als hij zijn ding niet kan doen doordat jij een laser shield aan hebt staan belemmer jij hem... niet meer niet minder :mrgreen:

Rare lui uit het oosten? zeg topograaf... ik weten even niet wie jij nu bedoelt?
Ilyas88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 jan 2013, 21:28
Type Auto: BMW 318i E91 LCI M-Sport
Locatie: Thuis

Even over de parkeersensoren aan op hoge snelheid, sinds dat mijn auto geupdate is paar maanden terug, kan ik de parkeersensoren niet meer inschakelen op hoge snelheden :?
Reinier
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 6272
Lid geworden op: 20 sep 2010, 22:40
Type Auto: Citroën DS3 1.6 eHDi / F31 320iA HE
Locatie: Zuid Holland

Ilyas88 schreef:Even over de parkeersensoren aan op hoge snelheid, sinds dat mijn auto geupdate is paar maanden terug, kan ik de parkeersensoren niet meer inschakelen op hoge snelheden :?
heb je parkeersensoren nodig bij het kleven dan ? :oops:



:mrgreen:
and now 'back on topic'.....

Afbeelding
Gebruikersavatar
BartHimself
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 854
Lid geworden op: 18 aug 2012, 13:42
Type Auto: F30, 320dA M-sport
Locatie: Best vaak thuis

Ilyas88 schreef:Even over de parkeersensoren aan op hoge snelheid, sinds dat mijn auto geupdate is paar maanden terug, kan ik de parkeersensoren niet meer inschakelen op hoge snelheden :?
Die van BMW niet, maar die van Antilaser wel :mrgreen:
Ik discussieer nooit, ik probeer uit te leggen waarom ik gelijk heb.
Ilyas88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 jan 2013, 21:28
Type Auto: BMW 318i E91 LCI M-Sport
Locatie: Thuis

Reinier schreef:
Ilyas88 schreef:Even over de parkeersensoren aan op hoge snelheid, sinds dat mijn auto geupdate is paar maanden terug, kan ik de parkeersensoren niet meer inschakelen op hoge snelheden :?
heb je parkeersensoren nodig bij het kleven dan ? :oops:



:mrgreen:
Heb het wel eens geprobeerd om eerlijk te zijn :oops: , maar dat was voor de update dus :mrgreen:

Maar thnx voor de info heren
Ray
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 1266
Lid geworden op: 04 okt 2012, 01:38
Type Auto: F31 320iA HE M-Sport
Locatie: Omgeving Breda

Dejan schreef:Wie zegt dat? Ik hoor dat soort dingen wel vaker namelijk.......dan is het een virus dat nog niet gedetecteerd kan worden, dan een flitser die in de vangrail is ingebouwd etc. :mrgreen:
You have PB :wink:
BartHimself schreef:Ik denk dat je de nieuw Multanova C bedoeld. De KLPD heeft zo'n 300 van die dingen aangeschaft en die zijn momenteel met een Stinger nauwelijks te detecteren. De keuze (op dit moment) is je ogen (weer) goed gebruiken op een Stinger VIP aanschaffen. Voor het hele verhaal, klik HIER

Ik ga er van uit dat Stinger met een update op de SA software komt, maar dat zou wel eens lang kunnen duren.
Klopt ! :ja:
Ff snel de forumvrienden inlichten, bedankt voor de aanvulling

Grtz,
Ray
My F31 320iA M HE | Every day - Bimmer day :mrgreen:
Gebruikersavatar
Marc
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 14738
Lid geworden op: 13 jul 2010, 11:24
Type Auto: E71 BMW X6 50i Xdrive
Locatie: Rosmalen

Dejan schreef:
Mikie schreef:Door een parkeersensor aan te hebben staan gewoon rijdend waarbij je een lasershield creëert en hiermee de ambtenaar belemmert in zijn werkzaamheden vraag ik me toch af hoe ze hiermee om gaan en wat de regelgeving hierover zegt .....
A: Hoe zet je rijdend (160km/u bijv.) een parkeersensor aan? Of uit?

B: Waarom zou je oom agent belemmeren in zijn werk? Zijn werk is om dat pistool te richten en donuts te eten. Geen van beiden wordt ie in tegengehouden....dat het resultaat van beide acties niet positief is, is een ander verhaal.

Hahaha, daarom zijn die mannen en paarden zo dik!! :mrgreen: :Dubbel:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fleetaccess”