Track en trace

Auto Elektronica, Navigatie, Carkits, Bluetooth, Track&Trace.
Plaats reactie
william46
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 dec 2012, 19:42
Type Auto: BMW M3
Locatie: Betuwe

Volgsystemen zonder abonnement

Wie heeft daar ervaring mee ?


Mikie
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 5795
Lid geworden op: 21 feb 2011, 23:22
Type Auto: BMW 120D
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Wij hebben op de zaak een auto rijden met voertuig volg + rit registratie
Gebruikersavatar
Peer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 14956
Lid geworden op: 04 jan 2011, 08:32
Type Auto: G20 330e HE M-Sport Performance

Volgens mij verkoopt Fleetaccess deze systemen ook ???
G20 330e
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
ThomV
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 939
Lid geworden op: 25 okt 2012, 09:27
Type Auto: F11 530D, E61 525d

Zonder abonnenemt? Ben benieuwd hoe dat dan in zijn werk gaat in het geval van een diefstal.
Ik weet dat er indd losse systemen te koop zijn maar één van de voordelen van een voertuigvolgsysteem met abo is dat er bij diefstal direct geschakeld wordt tussen de alarmcentrale, de verzekeraar en de politie.
william46
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 dec 2012, 19:42
Type Auto: BMW M3
Locatie: Betuwe

Ja dat klopt heb ik eerder ook al in een Audi s4 gehad alleen nu staan er ook van die setjes met belkaart ik was benieuwd of er iemand daar ervaring mee heeft of dat een beetje goed werkt !

:Mpower:
Gebruikersavatar
Mwoox
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 719
Lid geworden op: 09 aug 2010, 16:13
Type Auto: BMW 528i F11

Je kan modules kopen die smsjes uitzenden met de GPS coordinaten, nadat jij een SMS hebt gestuurd naar de module (als je merkt dat je auto gejat is). Mogelijk zou je nog wat kunnen instellen, zoals automatisch gaan sms'en als GPS veranderd tussen 00:00 en 07:00

Smartphones hebben affabriek (samsung) al software zodat je je telefoon kan volgen, je zou zoiets ergens in je auto kunnen verstoppen. Gratis software is bijvoorbeeld prey-project.com (ook voor laptops, ipads e.d.)

Er zijn ook van die 'geef alarm als m'n kind 50 meter wegloopt' kastjes.. Verder zag ik nog een low-budget oplossing in de krant; een autodief werd werkelijk gevangen met een babyfoon in de auto! (Bij herrie of signaalverlies krijg je alarm, vervolgens kan je de GPS module activeren)

Ik ben zelf met een app bezig geweest, het idee was dat wanneer je bluetooth van je eigen gsm in de buurt is van de 'anti-diefstal gsm' er niks gebeurt als je gaat rijden, zonder je eigen bluetooth signaal in de buurt gaat de anti-diefstal gsm alarm bellen/sms'en/e-mailen. Anti diefstal GSM zou dan een simpele android telefoon met GPS kunnen zijn.

Voordeel van een abo is dat je zelf niets hoeft te doen, je auto wordt misschien teruggevonden terwijl jij ergens zonder mobiel bent. (vergadering, vlucht, restaurant, bioscoop, ziekenhuis, zwembad)
william46
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 dec 2012, 19:42
Type Auto: BMW M3
Locatie: Betuwe

Maar niemand heeft hier dus zn volgsysteem met belkaart !
Gebruikersavatar
BartHimself
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 854
Lid geworden op: 18 aug 2012, 13:42
Type Auto: F30, 320dA M-sport
Locatie: Best vaak thuis

Nee, wel ooit mee geexperimenteerd, maar bleek niet optimaal. Heb nog wel zo'n kastje met belkaart hier liggen (voor weinig) mocht je interesse hebben.
Ik discussieer nooit, ik probeer uit te leggen waarom ik gelijk heb.
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

Wat was er niet handig aan?
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Gebruikersavatar
BartHimself
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 854
Lid geworden op: 18 aug 2012, 13:42
Type Auto: F30, 320dA M-sport
Locatie: Best vaak thuis

Gedoe met het instellen, aansluiten op het alarm om er twee te noemen.
Ik discussieer nooit, ik probeer uit te leggen waarom ik gelijk heb.
Gebruikersavatar
Mwoox
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 719
Lid geworden op: 09 aug 2010, 16:13
Type Auto: BMW 528i F11

Je kan overwegen om tijden in te voeren en niet te koppelen aan je alarm (als dat doosje tijdschema's ondersteund):

Bijvoorbeeld tussen 23:00 en 7:00 sms-alarm aanzetten en als je dan toch een keer de auto gebruikt tijdens die tijden dan krijg je een paar smsjes, even uitzetten of negeren. Niet ideaal maar beter dan niets. Of zelf ergens klein schakelaartje maken.
Gebruikersavatar
BartHimself
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 854
Lid geworden op: 18 aug 2012, 13:42
Type Auto: F30, 320dA M-sport
Locatie: Best vaak thuis

Ik heb inmiddels een 'echt' systeem en een mede forummer blij kunnen maken met de tracker voor een klein prijsje :-)
Ik discussieer nooit, ik probeer uit te leggen waarom ik gelijk heb.
Nagtoralik
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 mar 2012, 12:36
Type Auto: E91 2009 A6 M-Touring Black
Locatie: Twello

Is het niet zo dat je niks mag/kan doen qua politie ed.

Ik heb begrepen van mijn blackbox firma dat dit niet rechtsgeldig is...

Gr,

@lex
Gebruikersavatar
Mwoox
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 719
Lid geworden op: 09 aug 2010, 16:13
Type Auto: BMW 528i F11

Wat zou niet rechtsgeldig zijn? Er is een project waar politie zelf Track & Trace plaatst in auto's, fietsen, laptops e.d. Je kan natuurlijk altijd melden dat je auto gestolen is en dat jij denkt (naar aan leiding van je systeem) dat het voertuig op adres X staat geparkeerd.

Je hoort wel vaak dat de politie niets wil doen, als een Ipad gestolen wordt en het slachtoffer dan met GPS coordinaten op de proppen komt.

Dit zal een stukje andere prioriteiten, onkunde en onderbezetting zijn bij de politie. Ik kan me ook wel voorstellen dat de gemiddelde agent niet graag een huiszoeking op poten zet en dan in de praktijk niets vindt omdat het signaal net bij de buren is of de GPS is uitgezet en de buit alweer doorverkocht.

Met huisalarmen is het ook zo dat politie niet in actie komt zonder persoonlijke verificatie, het is ook niet de bedoeling agenten lastig te vallen met een omgevallen bloemenvaas of binnengeslopen kat.
Beemerhead
Just getting started
Just getting started
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 jan 2014, 22:22

Ik ben in een testfase met een blackberry om deze te volgen. Momenteel heeft mijn vrouw deze (altijd handig :D ) en ik kan precies zien waar ze is en welke route ze heeft afgelegd. Ik ben alleen bang omdat alles gelogd wordt dat dit veel data kost en dit op prepaid waarschijnlijk kansloos is.

De blackberry is dus te volgen via de pc of ander apparaat met een browser en internet, het werkt perfect.
Plaats reactie

Terug naar “Fleetaccess”