Track en trace

Auto Elektronica, Navigatie, Carkits, Bluetooth, Track&Trace.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ibinco
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 3484
Lid geworden op: 15 sep 2010, 11:48
Type Auto: BMW I/\/\

Lojack systeem schijnt erg goed te werken :ja: En word door verzekeraars gezien als een alternatief voor een klasse 5.

http://www.lojackbenelux.com


ThomV
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 939
Lid geworden op: 25 okt 2012, 09:27
Type Auto: F11 530D, E61 525d

ibinco schreef:Lojack systeem schijnt erg goed te werken :ja: En word door verzekeraars gezien als een alternatief voor een klasse 5.

http://www.lojackbenelux.com
En het abonnement is ook nog eens stukken goedkoper dan die van de gemiddelde klasse 4/5 volgsystemen. Goeie tip :ja:
Gebruikersavatar
PIR3lly
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 mar 2013, 16:06
Type Auto: F82 M4 Competition
Locatie: In de lucht...

Ik heb, in de tijd dat ik de E46 M3 had, met zo'n tracker rond gereden.
Je hebt alleen de aanschafkosten en de kosten van een (prepaid) sim kaartje.
Werkte perfect. Door verschillende codes te sms-en naar het systeem, kreeg je informatie terug in de vorm van een tekst berichtje. Ook kon je de tracker "live" volgen op een website, na het versturen van een bepaald commando. De data werd dan verzonden via gprs. De tracker die ik had kon zelfs op de startmotor en het brandstof systeem aangesloten worden, om zo de auto op afstand uit te zetten. Maar er is mij toen verteld dat dit niet legaal is in nederland (ivm mogelijke storing in het systeem en het gevaar voor afzetten tijdens het rijden).

De tracker had een eigen accu. In geval dat de stroom (of accu) werd afgesloten ging hij automatisch posities doorgeven inclusief een bericht dat de stroom was onderbroken. Posities die doorgestuurd werden waren zeer nauwkeurig.

Enige dingen waar je op moet letten:
-Goede inbouw positie, waar het gps signaal goed te ontvangen is en waar constant stroom ter beschikking is (en natuurlijk ook nog eens goed verstopt).
-Niet vergeten elk jaar je prepaid simkaart op te waarderen. Anders kan het zomaar zijn dat je nummer wordt afgesloten en je rondrijdt zonder bescherming (ik spreek uit ervaring :roll: )

Het systeem dat ik toen gekocht heb, bestaat geloof ik niet meer. Maar de functies werken nog gewoon perfect. Dus ik heb een andere toepassing ervoor gevonden (niet meer in de :Mpower: , daar zit iets anders in :wink: )
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Super, maar hoe groot is de kans dat iemand die de kunde heeft het normale alarm uit te schakelen,en de kunde heeft toegang tot de auto te krijgen, een gprs tracer bij zich heeft ?
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gebruikersavatar
PIR3lly
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 mar 2013, 16:06
Type Auto: F82 M4 Competition
Locatie: In de lucht...

Tsja, maar dat geldt voor elk klasse 5 alarm of gps tracker...
Iemand die genoeg kunde heeft en de auto echt wil hebben, heeft voor alles wel een oplossing.

Wel ken ik 1 persoon waarbij twee bmw's zijn gestolen. Hij had hierin hetzelfde systeem als ik toen had.
De politie heeft beide auto's toen terug gevonden dankzij deze tracker. Jammer genoeg waren ze in een loods al met het strippen begonnen... :nou:
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Mee eens, daarom ben ik voorstander van "ouderwetse" mechanische middelen zoals stroom en brandstof onderbrekers en sloten. Het onverwachte dus 008
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
GerritvH
Just getting started
Just getting started
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2015, 17:34


Beste Gerrit,

graag jezelf voorstellen op het
forum, alvorens berichten te plaatsen.

Voorstellen kan hier: http://www.bmw3seriesforum.com/viewforum.php?f=1

Bedankt voor de medewerking :ja:
-Moderator Team
Plaats reactie

Terug naar “Fleetaccess”