Mijn volgende auto

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x
Plaats reactie
king
Just getting started
Just getting started
Berichten: 83
Lid geworden op: 27 feb 2011, 23:16

Hallo!

Na een tijdje hier niet heel actief te zijn geweest wil ik dit na mijn nieuwe aanwinst wel weer doen.
Ik ga met verdiet afscheid nemen van mijn e91 335 touring lci. Vanaf aankoop heel erg veel plezier in gehad.
Altijd een groot liefhebber geweest van een 6 cilinder en dit was dan ook belangrijk bij de zoektocht. Tevens diverse andere merken bekeken maar die hebben weinig tot geen aanbod hierin. En BMW is toch meer mijn merk dan ik had gedacht.
Ook heb ik in een 330e gereden en moet zeggen dit rijd erg goed. Gevoelsmatig een stuk sneller dan een 328i.
Wel even wennen aan de remmen en op hoge snelheid het extra gewicht als je snel van baan wisselt.
Ondanks vele goede ervaringen van jullie forum jongens kon ik niet geheel overtuigd worden met de voordelen als particulier.
Auto rijd onmiskenbaar goed en als je stilstaat hoor je niet de 4 cilinder :mrgreen: alhoewel deze met de nieuwe b motor waarschijnlijk beter klinkt als de N motor.
Omdat er eigenlijk niets mis is met een viercilinder want is zuinig, heeft voldoende trekkracht, is vriendelijker voor de portemonnee en veel keus bij de dealers, toch nog overwogen om te kijken voor een 330i.

Uiteindelijk mijn hart gevolgd :ja: en is het een alpineweiss 340i geworden met M pakket van een jaar oud.

Gezien de auto nog moet worden afgeleverd helaas nog geen foto’s 008

Evt voor in de toekomst, carbonachterspoiler, carbonspiegelkappen, carbondiffusor en M performance tuning.
Twijfel of ik het dak zwart moet maken en wil ik natuurlijk het een en ander coderen 001

Iemand die weet of het achteraf mogelijk is om de buitenspiegels elektrisch te laten inklappen en deze automatisch dimmend kan maken?


Het “lange” wachten is begonnen :Hosanna:


Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

Achteraf wijzigen buitenspiegels is zeker mogelijk.
Zijn een aantal leden hier die daar verstand van hebben of het zelfs aanbieden om uit te voeren.

Zeker geen verkeerde keus 340i :ja:
Zeker met M pakket!
Dak zou ik zeker laten wrappen in zwart of zelfs een carbon print. Staat heerlijk!
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
king
Just getting started
Just getting started
Berichten: 83
Lid geworden op: 27 feb 2011, 23:16

Moderators. Zie dat dit onderwerp naar de 3 serie platform moet...
Gebruikersavatar
ErwinGSA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 okt 2016, 13:49
Type Auto: BMW F31 320iXA8 Luxury Line '18

Oei, sterkte met het wachten, maar het vooruitzicht op wat komen gaat maakt het weer goed. Gefeliciteerd! En we de foto’s wel tegemoet. :wink:
Groet,
Erwin

BMW F31 320iXA Touring Luxury Line Purity '18 - Melbourne Red
BMW K51 R1250GS Adventure ‘21 - 40 years GS Edition
BMW K589 K1100LT ‘98 - Special Edition - Aspen silber
BMW Active Hybrid e-Bike
Gebruikersavatar
thakawa
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 nov 2017, 19:54
Type Auto: F31 320i M-Sport
Locatie: Drechtsteden

dat lijkt me heerlijk zon 340i! gefeliciteerd!

achteraf mods, zoals je spiegels, zou je eens moeten navragen bij intertuning.
Gebruikersavatar
Arnie68
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 665
Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
Type Auto: F30 320i ///M Sport
Locatie: Zuid-Holland

Lijkt mij dat er dan toch een aandrijving t.b.v. de spiegels aanwezig moet zijn, en dit niet puur een kwestie van coderen is. Of is deze aandrijving standaard aanwezig?
Current: F30 320i :Mpower: Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI :Mpower: Sport Executive Alpinweiss III
Gebruikersavatar
thakawa
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 nov 2017, 19:54
Type Auto: F31 320i M-Sport
Locatie: Drechtsteden

Nee zitten meen ik geen motoren in. Maar intertuning doet meer dan alleen coderen. Die bouwt ook navi's digitale dash en andere zaken in OEM achteraf zag ik
king
Just getting started
Just getting started
Berichten: 83
Lid geworden op: 27 feb 2011, 23:16

Dank voor de Info, ik zal eens informeren bij intertuning.
Is de stoeprandfunctie bij achteruit inparkeren wel een kwestie van coderen?
Zag dat de 2018 model ook donkere achterlichten heeft. Even nagevraagd bij de dealer maar deze zijn me iets te duur.
Wellicht dat het wrappen van de achterlichten iets is. Iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
thakawa
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 nov 2017, 19:54
Type Auto: F31 320i M-Sport
Locatie: Drechtsteden

Als je spiegels kunnen inklappen is de stoeprand functie te coderen.

Kijk eens op BMW addictzz groep op Facebook. Iemand heeft zn f31 achterlichten gewrapt. Vind wel wat donker. Ik heb alleen het achteruitrijlicht laten blinderen.
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

:coolpics: ? :wink:
Gebruikersavatar
MarcelV
Just getting started
Just getting started
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 jul 2017, 09:04
Type Auto: BMW 340i HiExec M-Sport

340i hele goede keus :Hosanna:

Als je elektrisch inklapbare spiegels hebt, dan is dat te coderen. Dat is bij mij ook gebeurt zodat die inklappen bij op slot doen en uitklappen zodra je hem open doet. Volgens mij is de stoeprandfunctie dan ook gelijk standaard als je inklapbare spiegels hebt, werkt bij mij tenminste wel zo, maar ik heb het uitgezet want vindt het niet echt handige functie omdat ik altijd achteruit de garage uitrij.
2017 BMW F30 320i M-Sport
2018 BMW F30 340i M-Sport
Gebruikersavatar
JayBe
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 apr 2015, 11:16
Type Auto: BMW 330i M Sport Edition

@MarcelV, ik heb die "auto dip" functie juist aan laten staan. Je kan 'm zelf - tijdelijk - uitzetten door het knopje voor spiegel even van "links" naar "rechts" te zetten. Als deze op "rechts staat, heb je geen auto dip ;-)

... ik vind het toch wel een fijne functie in de combinatie van stoeprand + lage banden + l.m. velg ;-)
F30 LCI 330i :Mpower: Sport edition Citrinschwarz Metallic [2018] showroom link
Ex. F30 335i ActiveHybrid Liquid Blue Metallic [2012]
Gebruikersavatar
MarcelV
Just getting started
Just getting started
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 jul 2017, 09:04
Type Auto: BMW 340i HiExec M-Sport

@JayBe klopt, ik heb m ook niet -uit- laten coderen (weet ook niet of dat zou kunnen) maar ook het schakelaartje naar links gezet.
2017 BMW F30 320i M-Sport
2018 BMW F30 340i M-Sport
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”