VroemE91: Mijn nieuwe F31 M Sport Shadow

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x

Moderators: Moderator team, Beheerder

Gebruikersavatar
Dutch79
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 8565
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 BMW 330i
Locatie: Capelle aan den IJssel

19 feb 2019, 18:45

onderstaand voor de Stoptech remblokken. Ik heb ze gebeld voor meer info. (dit was eigenlijk op aanraden van Dutch)
Daar had ik alleen zelf geen ervaring mee. Er kan er maar ėėn de echte remblokkentester zijn hier hè 008
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i.
2point8 Photography
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 8141
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

19 feb 2019, 19:02

:Dubbel: :Dubbel:
Zo is dat, maar het was wel jouw tip in mijn 320d topic. Ik ze toen nog gekocht voor de 320d, maand later kocht ik de 335. Gelukkig kon ik die ruilen voor de 370mm schijf variant.
BMW 3..dA Touring

2005 e91 320dA
2009 e91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
Gebruikersavatar
VroemE91
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 203
Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
Type Auto: BMW 320i LCI Touring M Sport Shadow - 2018

19 feb 2019, 22:31

Bedankt voor alle tips! Wordt wel ergens in april voordat ik er wat aan kan doen. Komende tijd (te) veel op reis. Helaas alles vliegen, dus weinig M Sport kilometers. Wel goed voor mijn Flying Blue Miles.
:Mpower: F31 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
Gebruikersavatar
VroemE91
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 203
Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
Type Auto: BMW 320i LCI Touring M Sport Shadow - 2018

20 feb 2019, 11:29

Dit is mijn huidige setup. Even snel foto genomen in de parkeergarage. Het ziet er helemaal niet zo slecht uit! Maar de zomerset staat toch stukken beter.
Afbeelding
:Mpower: F31 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
langenr
Just getting started
Just getting started
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jan 2019, 08:03
Type Auto: BMW E91 335i

21 feb 2019, 18:22

Dikke bak! Ook met winterbanden :wink:
Gebruikersavatar
RZA
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 497
Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04

21 feb 2019, 19:20

Blijft een schitterende wagen! :ja:

Winterwielen vind ik netjes maar net iets te 'braaf' voor zo'n sportieve wagen.
F31 320i LCI Touring || 2018 || :Mpower: Sport || BR-Performance stage 1
Ex: F11 535i Touring || 2013 || :Mpower: Sport
Gebruikersavatar
VroemE91
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 203
Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
Type Auto: BMW 320i LCI Touring M Sport Shadow - 2018

07 apr 2019, 10:18

Het wordt weer eens tijd voor een korte update. Inmiddels 15.000 km op de teller. Helaas heeft mijn ego een enorme dreun te verwerken gekregen. Na meer dan 750.000 km schadevrij, is het dan toch gebeurd. Bocht te kort genomen en een paaltje heeft het rechter achterportier en de rand van het achterspatbord bijgewerkt. Deur moet een nieuwe in en de rand herstellen kost een week.

Ik had eerder geschreven dat ik de remmen goed genoeg vond (in het topic van RZA) maar daar. Maar daar moet ik toch op terugkomen. De remmen zijn ruk! Slecht te doseren en de vertraging is onder de maat. En ik heb zeer waarschijnlijk een kromme schijf na een rit door Duitsland. Niets vreemds gedaan, maar nu remt hij schokkerig en voel je dat er iets niet goed zit. Ik overweeg een upgrade naar Performance of nog beter spul.

Voor de rest bevalt hij prima :)
Zonder dollen, hij rijdt heerlijk, stuurt heerlijk, de motor loopt als een zonnetje, ik kijk nog steeds verliefd achterom als ik hem geparkeerd heb en ik vertroetel hem om de week met de nodige spulletjes van CarClean.
:Mpower: F31 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 21592
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: 4er Gran Coupé

14 apr 2019, 16:08

Aii dat is jammer, ik heb dat een paar jaar geleden ook gehad. De auto naar de schadehersteller voor de deuk in de bumper, de deuk in mijn ego heb ik zelf gefixt :mrgreen:
Gebruikersavatar
RZA
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 497
Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04

14 apr 2019, 19:56

Balen man! Had tijdje geleden iets van verhoging bij wegafscheiding over hoofd gezien en twee velgen al rijdend behoorlijk beschadigd. Idd ook even een deukje in ego 002. Maar 1 kleine schade op meer dan 750dkm dat is een prima gemiddelde 008

Verder herken ik alles dat je schrijft. Lekker genieten er van!
F31 320i LCI Touring || 2018 || :Mpower: Sport || BR-Performance stage 1
Ex: F11 535i Touring || 2013 || :Mpower: Sport
Gebruikersavatar
VroemE91
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 203
Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
Type Auto: BMW 320i LCI Touring M Sport Shadow - 2018

15 apr 2019, 11:03

Thanks voor het medeleven :) Auto staat nu al een week bij de spuiter. Hopelijk morgen of woensdag weer terug. Hoewel...

Ik heb een Mini Copper Chili te leen van de garage. Vol lederen interieur, automaat, panoramadak, stoelverwarming, bijna alles zit erop. Maar wat stuurt dat ding zeg! Je kan er echt haaks de bocht mee om! Ik kan er bijna niet normaal mee rijden, haha. We hebben nu een VW Polo Blue GT voor mijn vrouw, maar ik overweeg nu toch echt om die zsm in te ruilen voor een Mini! Maar dan wel een Cooper S. De 136 pk van de Cooper is leuk, maar het onderstel kan zóveel meer aan! En ik kan niet wennen aan het geluid van die driecilinder. Het moet wel een viercilinder zijn.

P.S. Als de Black Beauty weer thuis is, dan ga ik toch maar eens hard nadenken over een bezoekje aan Raamsdonksveer.
:Mpower: F31 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
Gebruikersavatar
Arj3n
Just getting started
Just getting started
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 dec 2018, 21:36
Type Auto: BMW 320D F31N

15 apr 2019, 16:43

Zo herkenbaar! Wij hebben een Cooper S gehad, een R56. Bom op wielen en net een kart in de bochten. Erg leuk spul...doet nog altijd een beetje pijn dat die weg is.

Succes met het wachten op de terugkeer van je auto...wederom herkenbaar :ja:
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" ~ Ayrton Senna
Gebruikersavatar
Blue Raccoon
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2490
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56

15 apr 2019, 17:24

Mijn BMW staat nu ook bij de spuiter, kreeg een Ford Fiest 1.0 mee :?
Ben blij als me BMW weer terug is...

Succes met het wachten :ja:

Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
Gebruikersavatar
VroemE91
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 203
Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
Type Auto: BMW 320i LCI Touring M Sport Shadow - 2018

11 jun 2019, 00:14

Ik heb even getwijfeld of ik dit wel wilde delen, maar aangezien we hier alleen met liefhebbers onder elkaar zitten, vond ik het wel verantwoord.
Ongeveer een maand geleden ben ik bij BR Performance op bezoek geweest. Ik vond de 184 pk uit een 2 liter blok wel erg magertjes en ik miste vooral koppel. Na veel wikken en wegen - nieuwe auto, zakelijk, niet privé - en het internet afspeuren naar de specs van de 320i LCI tegenover de 330i, toch de knoop doorgehakt.
Het resultaat mag er wezen! 292,3 pk bij 5820 rpm en 470,1 Nm koppel bij 2849 rpm! Volle tank RON 98 erin. Ik zit zeer regelmatig in Duitsland en ik tank dan altijd Aral Ultimate 102. Dat voelt als Viagra voor je motor! Ik weet niet hoeveel koppel en pk’s er nog bijkomen, maar ik voel een behoorlijke vermogenstoename! Hij heeft geen moeite om het nieuwste model Audi S5 bij te houden en oudere Porsches (997 en gewone Carrera’s pre-turbo) hebben het nakijken. Het is bizar wat voor stappen dat ding maakt!
In het begin moest ik echt wennen aan het vermogen en het koppel, maar inmiddels voelt het vertrouwd. Je rijdt ook niet de hele dag volgas, dan ben je snel je rijbewijs kwijt. Maar het is nu echt genieten om hem op zijn koppel te rijden of af en toe even 2 versnellingen terug te flipperen en bijna iedereen het nakijken te geven!

In het topic van RZA heb ik al aardig wat vragen gesteld over zijn bevindingen. Ik herken een aantal van de zaken die hij ook merkt, o.a. versnellingsbak die sneller naar (te) lage toeren schakelt. Ik grijp dan zelf in en schakel één verzetje terug met de flippers. Dat vindt de motor ook prettiger, dan hoeft hij niet zo hard te werken bij lage toeren. Voor de rest alleen maar heel veel extra lol en beleving. Ik hou jullie op de hoogte!
:Mpower: F31 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
Gebruikersavatar
RvL
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22

11 jun 2019, 05:18

Mooi verhaal en indrukwekkende resultaten! :ja:

Ik blijf het echt bizar vinden dat je blijkbaar straffeloos en zonder verdere aanpassingen zóveel meer vermogen en koppel uit de 2.0 liter kunt halen. Van 270 van 470 Nm is een GIGA toename van kracht (en belasting). Waanzinnig... 006

Dat het standaard schakelpatroon van de bak dan niet helemaal meer past is wel logisch. :D

Je ervaring met Aral 102 leest wel apart want... als de motor merkbaar meer vermogen gaat leveren met een hoger octaangetal betekend dit dat het motormanagement op 98 dus ingrijpt om detonatie tegen te gaan. Meestal alleen de timing van de ontsteking maar soms ook de hoeveelheid brandstof. Het zou mijn voorkeur hebben dat mapping perfect is (dus zonder ingrijpen van het motormanagement) voor het octaangetal waar je normaal mee rijdt. Het motormanagement zal nl. altijd blijven proberen om de ingestelde waarden te bereiken en pas bij detectie van detonatie ingrijpen. Wat - blijkbaar - altijd optreedt anders zou Aral 102 geen vermogenswinst geven. Het lijkt mij geen optimale situatie dat de afstelling zo is dat de motor op 98 altijd wil pingelen?

Of mis ik nu iets?
2019 - F20 LCI 120d :Mpower: Sport Shadow
Gebruikersavatar
VroemE91
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 203
Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
Type Auto: BMW 320i LCI Touring M Sport Shadow - 2018

11 jun 2019, 11:18

@RvL: Jouw kijk op de zaak is idd ook iets wat mij bezig heeft gehouden. Ik heb ook ervaring met een GTI en 2 A4's, ook gechipt en ook voorzien van een pingel sensor. Ik kan me wel voorstellen dat 102 nog minder last heeft van vroegtijdige detonatie waardoor de ontsteking nog meer aangepast wordt, wat weer extra koppel en vermogen geeft. Ik merkte ook al een flink verschil tussen 95 en 102 toen hij nog niet bij BR geweest was. Meer trekkracht onderin en minder kortademig bij hogere toeren.
Overigens had de mijne al 303,5 Nm als standaard. En ik neem de 350Nm van een 330i als uitgangspunt. Dan is het al een kleinere stap., maar nog steeds blijft 470 Nm heel veel.
:Mpower: F31 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”