VroemE91: Mijn F31 320i M Sport Shadow 2018, Apple CarPlay

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x

Moderators: Moderator team, Beheerder

Plaats reactie
Arjan
Administrator
Administrator
Type Auto: Gran Coupé

08 mar 2020, 07:21

Deze vraag stellen kun je beter in een apart topic doen, dit is een showroom van iemand anders.

Elemli
Just getting started
Just getting started
Type Auto: 520i Touring G31 High Exec M-Sport Limited Demo

08 mar 2020, 16:15

zal ik doen.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
VroemE91
VIP Driver
VIP Driver
Type Auto: BMW 320i LCI Touring M Sport Shadow - 2018

11 mar 2020, 21:47

Maar toch bedankt voor je bericht! Ik hou jullie op de hoogte of de vrijschakeling problemen op gaat leveren bij een volgende servicebeurt.
Het lijkt mij dat het entertainment systeem niet zodanig gekoppeld is aan de software van de auto dat dit tot storingen kan leiden, maar ik neem het bericht van Bimmercode wel serieus!
:Mpower: F31 LCI 2018 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
Rickstah
Just getting started
Just getting started

24 mar 2020, 10:01

Elemli schreef:
07 mar 2020, 16:31
Misschien off-topic hier maar heb ook retrofit Apple Carplay.

Ik heb daarvoor wat standaard mods laten doen door iemand (Video vrijschakelen, start-stop etc.). Heb daarna zelf via een site online de Carplay retrofit aangeschaft.

Nu mijn vrouw Mini rijd heb ik laatst Bimmercode aangeschaft en wilde wat dingen aanpassen op mijn G31. Helaas was de module HU_NBT_EVO niet beschikbaar. Dus Bimmercode een berichtje gestuurd. Ik kreeg het volgende terug:

Hi,
it seems like you applied some kind of CarPlay unlock and in this case coding the headunit is not possible, because this unlock can cause all kinds of problems when the car is serviced at the dealership and we do not want to be held responsible for it.

CarPlay requires a paid unlock code from BMW and any kind of third party unlock could be considered illegal. Besides that there is no coding only solution and we do not even advertise this feature.

We had to add this restriction, because other users that applied a CarPlay unlock and used BimmerCode as well have had major issues after the car has been updated at the dealership and we do not want to be held responsible for these issues, because they are not caused by coding with BimmerCode, but third party unlocks for CarPlay and other things.

Kortom als je retrofit Carplay hebt schijn je dus bepaalde modules in in Bimmercode niet te kunnen gebruiken en/of “major issues” te krijgen als de dealer een software update doet.

Iemand die hier ervaring mee heeft of een oplossing voor?

Thanks

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb een vergelijkbare ervaring met het gebruik van Bimmercode en separaat USB coding, waarna ik met Bimmercode de NBT module niet meer kon openen.
Oftewel; het kan kloppen dat Bimmercode een error geeft; die kreeg ik namelijk ook.

Op Bimmerpost kwam ik echter tegen dat een mogelijke oplossing is om een andere smartphone te gebruiiken waar Bimmercode op staat. Heb je dat al eens geprobeerd?

Uiteindelijk ging mijn auto recentelijk naar de dealer en kreeg daar een software update, waarna ik met Bimmercode weer alles opnieuw kon coderen en ook de NBT geen error meer gaf.
Ballistic
VIP Driver
VIP Driver
Type Auto: BMW E91 335i N54

24 mar 2020, 16:17

VroemE91 schreef:
06 nov 2019, 10:37
Nu heb ik een vraag: het abonnement voor Apple CarPlay kost €110 per jaar. En dat alleen voor een simpele vrijschakeling! Je kan het ook afkopen voor langere tijd, €299 voor 36 maanden.

Serieus? Jullie Apple boys zijn gek in jullie hoofd. Android is gewoon prikken werken he.. dat jullie het ff weten. Wij doen dit al jaren.

Gelukkig is Apple op zijn retour. Die gasten zijn zo slecht voor het milieu en crimineel bezig. Moet verboden worden. Wat een ballentent. Ze moeten op de kermis gaan staan. Kunnen we ballen gooien.
kevin78
VIP Driver
VIP Driver
Type Auto: BMW 225D Coupe (F22)

24 mar 2020, 21:07

Wel een ballentent van honderden miljarden...
:Mpower:
VroemE91
VIP Driver
VIP Driver

16 jun 2020, 22:09

Vandaag even bij de stealer (dealer) geweest. Auto geeft aan dat voor en achter de remblokken zijn versleten. Er moeten idd voor nieuwe schijven en blokken op en achter alleen blokken.
Zoals wellicht bekend, ben ik niet tevreden met de remmen. Weet een van jullie of de dealer bereid is om er andere blokken, bijv. Ferodo in te zetten, evt tegen een kleine meerprijs? Of krijg je dan te horen dat het niet kan, want geen OEM. Ik ga morgen sowieso even bellen met ze om het te vragen, maar ik wou hier ook even peilen wat de meningen zijn.

Verder is het nog steeds een heerlijke auto, ik geniet bij elke rit. Gisteren weer even Duitsland in geweest en het gemak waarmee hij naar 240 km/u gaat (op Flitsmeister app, dus GPS), is echt ongelofelijk! En de koek was nog niet op! Er staat nu 56.000 km op en met mijn rijstijl is het niet onlogisch dat de remmen wat eerder op zijn. Ik heb nog steeds spijt dat ik de M Performance remmen niet heb aangevinkt. Het blijft een zakelijke auto, dus ik ga er verder geen geld in steken, hooguit dus die remblokken.
Mijn dochter heeft inmiddels ook haar rijbewijs en krijgt regelmatig wat drivertraining van pappa. Moeders vindt dit minder leuk, want “dan rijdt ze straks net als jij”. Maar ik moet zeggen dat ze het echt heel netjes doet, goed leert om te anticiperen en ook de juiste lijnen rijdt. En ja, ook zij kan genieten van de power die erin zit. Steeds als ik terugkom uit Duitsland en weer Ultimate 102 heb getankt, wil ze meteen rijden. Dan loopt hij nóg mooier, je voelt de extra power!

In september ga ik 20 cols in Oostenrijk, Zwitserland en Italië rijden. Ik kan niet wachten!
Laatst gewijzigd door VroemE91 op 30 jun 2020, 01:47, 1 keer totaal gewijzigd.
VroemE91
VIP Driver
VIP Driver

30 jun 2020, 01:47

Korte update over de remmen: de nieuwe schijven & blokken, OEM van BMW, voelen heel anders aan! Stukken beter pedaalgevoel, minder sponzig en meer bite. Ik ga ze volgende week maandag uitproberen op de Duitse Autobahn. Even kijken hoe ze zich daar gedragen, maar de eerste indruk is goed. Lijkt toch een productverbetering ten opzichte van nieuw!
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Type Auto: Een touring

30 jun 2020, 17:01

Wellicht zijn ze van merk overgestapt, net zoals ze dat met olie af en toe doen? Kan net dat verschil maken.
In elk geval goed nieuws.

Had je eigenlijk nog gevraagd of een Ferodo blok door hen laten plaatsen een optie is/was?
E91 320i :Mpower:
VroemE91
VIP Driver
VIP Driver

30 jun 2020, 23:21

Gevraagd en dat doen ze niet. Wel M Performance upgrade, maar dat was niet de bedoeling. Het is een zakelijke auto, niet privé
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”