Dat ze het aanbieden, wil niet zeggen dat t praktisch is als je meerdere keren daar gebruik van wilt maken.
Heb er zelf ook niet expliciet naar gevraagd bij BR eigenlijk.
F34 320i M-sport Sapphire black
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
-
- VIP Driver
- Berichten: 593
- Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:56
- Type Auto: BMW G01 X3 2.0i xDrive x-Line 2019
- Locatie: Noord Brabant
Het terug zetten van de software betekent dat men de oude mapping terug zet (dus terug naar stock PK en NM) en daarbij worden ook de ritgegevens aangepast zodat niet zichtbaar is dat je met andere parameters rondgereden hebt. Hiermee is het voor de dealer onzichtbaar.
Zonder meteen reclame te willen maken, de mannen BR staan achter hun product en ik kan uit eerste hand mededelen dat de service uitstekend is. Wanneer jij denkt dat er iets niet in orde is, kun je langskomen en gaan ze er mee aan de slag. Daarbij is het voor normaal onderhoud niet noodzakelijk om de mapping te resetten, ook ervaring uit eerste hand. Wanneer je echter een mankement aan de motor of aandrijf lijn hebt, dan is het verstandig om dit wel te doen.
PS: voor een leuke discussie mag ook mijn topic gewoon gebruikt worden
Zonder meteen reclame te willen maken, de mannen BR staan achter hun product en ik kan uit eerste hand mededelen dat de service uitstekend is. Wanneer jij denkt dat er iets niet in orde is, kun je langskomen en gaan ze er mee aan de slag. Daarbij is het voor normaal onderhoud niet noodzakelijk om de mapping te resetten, ook ervaring uit eerste hand. Wanneer je echter een mankement aan de motor of aandrijf lijn hebt, dan is het verstandig om dit wel te doen.
PS: voor een leuke discussie mag ook mijn topic gewoon gebruikt worden
-
- VIP Driver
- Berichten: 3391
- Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24
En dat is eigenlijk het belangrijkste dat je parameters gereset worden en ook direct het grote verschil met JB4. JB4 heeft deze functionaliteit niet, dus of je moet handig zijn met BMW Inpa en E-Sys om dat allemaal te resetten. En BR-Peformance is altijd een uitstekende keuze, tot nu toe bevielen en bevallen de BMW's super met de tuning.
- Langefrans
- VIP Driver
- Berichten: 522
- Lid geworden op: 26 sep 2017, 17:01
- Type Auto: F32 420i LCI Stage II
Sorry Sjacie .. ik ga ook nog ff mee vervuilen in deze leuke discussie
Je bent er vrij zeker van dat de dealer niets meer zal zien .. Heb jij ervaring met het naar stock terugzetten?
Ik overweeg ook tuning van BR maar gezien mijn 24 mnd garantie is dit voor mij wel een dingetje.
Je bent er vrij zeker van dat de dealer niets meer zal zien .. Heb jij ervaring met het naar stock terugzetten?
Ik overweeg ook tuning van BR maar gezien mijn 24 mnd garantie is dit voor mij wel een dingetje.
-
- VIP Driver
- Berichten: 593
- Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:56
- Type Auto: BMW G01 X3 2.0i xDrive x-Line 2019
- Locatie: Noord Brabant
Lees even mijn topic terug en je leest dat ik een paar weken na het tunen een vrij serieus probleem met de motor had binnen mijn garantie. Terug gegaan naar BR, alles terug laten zetten en naar de dealer gegaan met als resultaat dat alles onder garantie vervangen is. Dus ja, ik ben er vrij zeker van
- Langefrans
- VIP Driver
- Berichten: 522
- Lid geworden op: 26 sep 2017, 17:01
- Type Auto: F32 420i LCI Stage II
Heb het inmiddels bekeken. Ja vrij duidelijk
Ik zet BR op mijn wishlist
Ik zet BR op mijn wishlist
-
- VIP Driver
- Berichten: 593
- Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:56
- Type Auto: BMW G01 X3 2.0i xDrive x-Line 2019
- Locatie: Noord Brabant
- Kubus123
- VIP Driver
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 31 jan 2015, 17:27
- Type Auto: F32 420i
Dit is niet helemaal waar, in de F-modellen en latere E modellen zit een DME met tuning detectie die luchtflow en wat andere parameters om kan rekenen naar vermogen. Niet helemaal nieuw, mijn Leon Cupra had dit al, volgens mij was de luchtflow in g/s delen door 0.82 het vermogen (ongeveer).Dutch79 schreef:Met alleen JB4 blijft alles stock als je m weer demonteert. Afgezien dat daar geen oplossing voor bestaat voor jouw BMW, je kunt toch niet bij ieder dealerbezoek laten detunen en vervolgens weer tunen? Als je t zelf kunt (MHD bv) nog wel, maar toch niet bij BR?
Dit moet iedereen voor zichzelf uitmaken maar als je auto over 25000 km pas onderhoud nodig heeft en je verwacht in de garantieperiode 1-2 maal de dealer te moeten bezoeken (garantie gevallen uitgezonderd!) dan is het niet overdreven veel meer werk dan een JB4 verwijderen. Op een begeven moment kan je dat ook wel in 20 min maar je moet er wel voor sleutelen en ik denk niet data iedereen er zo handig in is...Dutch79 schreef:Dat ze het aanbieden, wil niet zeggen dat t praktisch is als je meerdere keren daar gebruik van wilt maken.
Heb er zelf ook niet expliciet naar gevraagd bij BR eigenlijk.
Ontopic, vandaag wat mail verkeer gehad met BR, ze hebben meer in detail kunnen uitleggen hoe ze de parameters resetten en flash versie terug kunnen zetten, dit geeft me best een goed gevoel. Sjacie bedankt ook voor het mee participeren, had misschien gedacht dat je er beetje discreet over wilde zijn.
335i E92 DCT Individual Feuer Orange / JB4 G5 / VSRF DP / IC:http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=14792
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Misschien wel informatief om ook even te delen hoe ze dan omgaan met het terugzetten. Zit daar geen maximum aan?
Ik kan er natuurlijk zelf ook nog naar informeren, aangezien ik ook n klant van ze ben, maar als je het antwoord al hebt, lijkt me dat ivm dubbele vragen wel zo efficient.
Ik kan er natuurlijk zelf ook nog naar informeren, aangezien ik ook n klant van ze ben, maar als je het antwoord al hebt, lijkt me dat ivm dubbele vragen wel zo efficient.
-
- VIP Driver
- Berichten: 593
- Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:56
- Type Auto: BMW G01 X3 2.0i xDrive x-Line 2019
- Locatie: Noord Brabant
De automaat laten flashen met de xHP software en de stage-2 erop laten zetten via bimmercoderen.nl. In combinatie met de BR Performance stage-1 motor tuning, rijdt de auto nu heerlijk soepel. Tot op heden erg tevreden.
Ik kreeg ook te horen van Patrick dat xHP het binnenkort mogelijk maakt om de licentie over te dragen waardoor het mogelijk wordt voor de eindgebruiker om zelf de stages te wisselen (mits je de juiste kabel/adapter hebt).
Ik kreeg ook te horen van Patrick dat xHP het binnenkort mogelijk maakt om de licentie over te dragen waardoor het mogelijk wordt voor de eindgebruiker om zelf de stages te wisselen (mits je de juiste kabel/adapter hebt).
- RvL
- VIP Driver
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
- Locatie: Noord Holland
Ja dat hoorde ik ook van hem. En dat de iOS versie vrijwel klaar is (beta is uit).
Ik verwacht dat als die 'one time' licenties straks overgedragen kunnen worden je alleen tussen de standaard stages 1, 2 en 3 kunt wisselen maar niet zelf parameters kunt aanpassen. Anders zou er geen verschil meer zijn tussen de volledige licenties.
Ik verwacht dat als die 'one time' licenties straks overgedragen kunnen worden je alleen tussen de standaard stages 1, 2 en 3 kunt wisselen maar niet zelf parameters kunt aanpassen. Anders zou er geen verschil meer zijn tussen de volledige licenties.
-
- VIP Driver
- Berichten: 593
- Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:56
- Type Auto: BMW G01 X3 2.0i xDrive x-Line 2019
- Locatie: Noord Brabant
Dit is wat Patrick zegt op zijn facebook:
xHP Flashtool (Android/iOS):
Binnenkort kunnen wij als xHP dealer de licentie ook aan de klant overdragen. Dit betekend dat u dan de volledige controle krijgt over de xHP tune en daardoor de mogelijkheid heeft om zelf achteraf te wisselen tussen de verschillende stages, updates kunt uitvoeren en tot in detail settings kunt wijzigen, zoals:
Custom launch control
Shiftmap editor
Max. RPM
Use stock shiftmaps
Take off in 2nd gear as standard
Trottle blips in M-mode
Gear display
Torque limits
Soft shifts in sport mode
xHP Flashtool (Android/iOS):
Binnenkort kunnen wij als xHP dealer de licentie ook aan de klant overdragen. Dit betekend dat u dan de volledige controle krijgt over de xHP tune en daardoor de mogelijkheid heeft om zelf achteraf te wisselen tussen de verschillende stages, updates kunt uitvoeren en tot in detail settings kunt wijzigen, zoals:
Custom launch control
Shiftmap editor
Max. RPM
Use stock shiftmaps
Take off in 2nd gear as standard
Trottle blips in M-mode
Gear display
Torque limits
Soft shifts in sport mode
- RvL
- VIP Driver
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
- Locatie: Noord Holland
Dat is wel bijzonder maar ook goed nieuws. Wat is dan nog het verschil met een 8HP Superlicense van 350,-. ? Misschien dat je de xHP software zelf niet kunt installeren maar alleen settings kunt aanpassen als de xHP software al is geïnstalleerd (en dus betaald).
-
- VIP Driver
- Berichten: 593
- Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:56
- Type Auto: BMW G01 X3 2.0i xDrive x-Line 2019
- Locatie: Noord Brabant
ik denk inderdaad het laatste.
-
- Being a part of it
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 03 nov 2016, 23:08
- Type Auto: F20 & F36
- Contacteer:
Het bericht van xHP:
@RvL er zal vast een prijskaartje aan de overdracht hangen. Waardoor je wellicht dichter bij die 350,- euro van een full license komt. Maar ook dat is nog niet duidelijk.
De iOS versie van xHP flashtool is inderdaad bijna klaar. Ik verwacht dat de uitrol niet al te lang meer zal duren. Daarnaast zal er ook een Windows versie beschikbaar komen.
Nog een nieuwtje voor de DCT-bak:
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Nog even geduld en afwachten hoe het precies gaat werken. Ik houd jullie beide in ieder geval op de hoogte.Once you flashed a certain car at your site, you will be able to hand-over a full License to an account opened by your customer in xHP, so they can carry out future flashes at home.
We are looking forward to make this happen toward mid of April, but can't promise that right now. Expect it to arrive through Spring at latest. The feature will also work for existing/past customers!
@RvL er zal vast een prijskaartje aan de overdracht hangen. Waardoor je wellicht dichter bij die 350,- euro van een full license komt. Maar ook dat is nog niet duidelijk.
De iOS versie van xHP flashtool is inderdaad bijna klaar. Ik verwacht dat de uitrol niet al te lang meer zal duren. Daarnaast zal er ook een Windows versie beschikbaar komen.
Nog een nieuwtje voor de DCT-bak:
Ze zijn goed bezig, daar bij RBT tuning!We are expanding our business into the DCT-World! Scheduled for around April we will start to deliver maps for BMW's equipped with the Getrag 7-Speed DCT box. First cars to be supported are M2/M3/M4 F-Series and the E-Series N54/N55 cars.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk