F34 320i M-sport Sapphire black

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x
Plaats reactie
sjacie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 593
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:56
Type Auto: BMW G01 X3 2.0i xDrive x-Line 2019
Locatie: Noord Brabant

De E91 is ingewisseld voor de F34!

Het uitbrengen van de 3GT trok meteen vanaf 2013 mijn aandacht en vanwege het feit dat ik de touring al bijna 5 jaar reed, begon het halverwege vorig jaar toch te kriebelen. Kijkend naar het budget en de eisen/wensen, duurde de zoektocht langer als gehoopt maar net na nieuwjaar begon het hartje sneller te kloppen bij een 3GT M-sport met alleen nog maar de beschrijving (auto was net binnen, nog geen foto's online). Afspraak gemaakt voor een bezichtiging met proefrit, het financiële plaatje besproken en toen was de beslissing snel genomen.

Zo is de GT af-fabriek geleverd in oktober 2013:
Model: 320i - EUR
Development Code: F34
Chassis: SAT
Steering: LL
Doors: 4
Engine: N20
Displacement: 2.00
Power: 135
Drivetrain: HECK
Transmission: AUT
Color: Black Sapphire Metallic - 475
Upholstery: Leder Dakota/Schwarz - LCSW

Options
1CA Selection Cop Relevant Vehicles
1CB Co2 Content
2NH M Sport brake
2PA Locking Wheel Bolts
2TB Sport Automatic Transmission
2VF Adaptive M Suspension
2VL Variable Sports Steering
2V5 19"aly Wheels Double spoke 598
230 Eu Specific Additional Equipment
248 Steering Wheel Heating
249 Multi-function For Steering Wheel
258 Run flat Tires
3AG Backup Camera
302 Alarm System
320 Model Designation, Deletion
322 Comfort Access System
337 M Sport Package
4AD Interior Alum. Lengthwise Fine
4AE Armrest Front Retractable
4DL High. Trim Fin. Black High-gloss
4NE Blow-by-heater
423 Floor Mats, Velour
430 Int/ext. Rr Vw Mirror W Aut Anti-dazzle
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-dazzle
481 Sport Seats F Driver/front Passenger
493 Storage Compartment Package
494 Seat Heating F Driver/front Passenger
5DA Passenger Airbag Deactivate
5DL Surround View
502 Headlight Washer System
508 Park Distance Control (pdc)
520 Fog lights
521 Rain Sensor
522 Xenon Light
534 Automatic Air Conditioning
544 Cruise Control With Braking Function
563 Lights Package
616 BMW Online *
6AC Intelligent Emergency Call
6AE Teleservices Teleservices
6AK Connected drive Services
6AM RTTI*
6AP Remote Services*
6NR Apps
6NS Convenience Telephony With Extended USB & Bluetooth
6WA Instrument Cluster W. Extended Cont
609 Navigation System Professional
610 Head Up Display
676 Hifi Loudspeaker System
698 Area-code 2
710 M Leather Steering Wheel
715 M Aerodynamics Package
760 Individual High-gloss Satin Chrome
775 Individual Roof-lining Anthracite
8KA Oil service Int. 30.000 Km/24 Months
8S2 Coding Of Alarm Signal
8S3 Automatic Lock When Driving Away
8TF Active Protection For Pedestrians
8TH Speed Limit Info
845 Acoustic Belt Warning
868 Language Version Dutch
886 Dutch / On-board Documentation

*Later toegevoegd via Connected Drive Store

Een fotootje ter indicatie:
Afbeelding

Enkele update/MOD ideetjes, omdat het bloed toch kruipt waar het niet gaan kan:
- Navigatie update 2017-1 --> :ja:
- I-level update --> :ja:
- Apple universele snap-in adapter--> :ja:
- LCI AC panel --> :ja:
- Cobra alarm --> :ja:
- USB Glovebox --> :duh:
- Ramen tinten --> :ja:
- Coderen --> :ja:
- M Performance pedalen --> :ja:
- M Performance niertjes --> :ja:
- Dicht slot-cover --> :ja:
- Navirem --> :ja:
- Lakverzegeling --> :ja:
- LED voor knipperlichten, remlichten en mistlampen --> :ja:
- Kentekenhouders met M Performance logo --> :ja:
- K&N luchtfilter --> :ja:
- Audio upgrade
- Motor tuning --> :ja:
- Dashcam
- Spoorverbreders

31-01-2016:
De navigatie kaarten van 2013 een upgrade gegeven naar 2016-1 na eerst zelf een FSC te hebben gegenereerd (life-time).

2-2-2016:
De auto heeft een frisse start gekregen door middel van een totale software update. Naast het feit dat dan bijvoorbeeld het stukje motor management naar de laatste status is gebracht, is het vooral interessant met betrekking op de multimedia functionaliteit en wat extra codeer mogelijkheden. Komende tijd maar eens goed inlezen en dan met de laptop richting de auto :P

6-2-2016:
Vandaag wilde ik even de USB aansluiting in het handschoenenkastje aanleggen en meteen het LCI model AC paneeltje plaatsen. Even niet nagedacht, maar de auto heeft al een dubbele USB aansluiting (USB socket in armsteun en de telefoonhouder!) dus beide USB poorten op de NBT HU zitten vol. Dus uiteindelijk alleen maar het paneeltje geplaatst.
Afbeelding

15-2-2016:
Zojuist een uurtje met de laptop in de auto gezeten en verschillende zaken aangepast, zoals:
- 3d Junction view in HUD
- M-opstart scherm i-drive
- Spiegels automatisch inklappen bij sluiten
- Helderheid ambient verlichting
- Auto start/stop standaard uit.
- Video in motion

18-02-2016:
Vandaag de ramen laten tinten vanaf de B-stijl, fotootjes volgen :cool: 8)

19-02-2016:
Nogmaals met de laptop in de auto en ik kan bevestigen dat het 'm-performance' logo in het BC te coderen is met de laatste i-level. In e-sys zag ik de optie ook als 'm-performance' in plaats van 'mpm' van eerdere versies i-level.
Afbeelding

Daarnaast ook nog de disclaimers (bij de camera's) eruit gecodeerd, ringtone overname vanaf de telefoon geactiveerd (werkt alleen bij i-phone) en de gong van de gordel herinnering uitgezet.

26-02-2016:
Levering binnen gekregen met daarin het dichte slot kapje. Uiteraard meteen geplaatst, 5 minuutjes werk en naast dat het er wat 'strakker' uitziet ook een wat veiliger gevoel 001 :

Afbeelding

en meteen ook een fotootje van de ramen getint vanaf b-stijl naar 25%. Tinten is uitgevoerd door Glascoating Someren:

Afbeelding
Afbeelding

Volgende bestellingen zijn alweer onderweg: performance pedalen en niertjes.

03-03-2016:
Eerste van de 2 bestellingen binnen gekregen (andere ligt op het postkantoor), komend weekend dus weer aan de "mod":
Afbeelding

05-03-2016:
Beide bestellingen binnen en ook nog eens droog weer met een wijfelend zonnetje -> mod-tijd!!

De orginele pedalen:
Afbeelding

De nieuwe pedalen:
Afbeelding

De orginele niertjes:
Afbeelding

Geen niertjes:
Afbeelding

De nieuwe niertjes:
Afbeelding
Afbeelding

Niertjes vervangen is niet bijster moeilijk maar erg handig is het allemaal niet. Je kunt net niet bij de clips (althans met mijn formaatje handen), ik had een een link gevonden waarbij men de bumper van boven los had gehaald wat wel redelijk wat werk bleek. Gelukkig bij het struinen op verschillende fora ook nog een tip met een inbussleutel gevonden: http://f30.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1183240

Nieuwe niertjes vind ik nog even wennen, gelukkig de oude er heelhuids uit kunnen halen zodat er nog een weg terug is :roll:

07-03-2016:
Omdat het 'gilde' ook hier in de buurt aanwezig is, wel vooral bij/in de VAG groep maar toch, heb ik besloten om de Navirem in te laten bouwen. Helaas geen mod die je zelf kunt doen maar toch blij met het, op de stickers na onzichtbare, eindresultaat:
Afbeelding

22-03-2016:
Auto weg gebracht voor een PTFE lak beschermlaag. Morgen klaar, foto's volgen 001

23-03-2016:
Vandaag de auto opgehaald bij Gerard van Topcover Coating in Sint Anthonis.

Ik had al foto's gezien van zijn werk op zijn website en facebook pagina en op basis daarvan besloten hem mijn auto te laten behandelen.

De auto is werkelijk een plaatje geworden of misschien wel een spiegel. Vanwege de niet optimale weer omstandigheden (geen zon te zien) even snel wat foto's genomen met de telefoon. Ik hoop later deze week, met wat zon, betere foto's te kunnen nemen op een wat meer inspirerende lokatie 001 :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

14-04-2016:
Vandaag een poging gewaagd om de geleverde LED's te plaatsen. Bestelling eerder geplaatst na een en ander gelezen te hebben hier op het forum en er van uit gegaan dat de lichtunits voor een F34 gelijk zijn aan de F30/31. Echter wat blijkt: de units (en dus ook de lampjes) voor een F34 zijn toch echt anders dan voor een F30/31 :nou: :nou: . De knipperlichten achter passen wel, maar de remlichten en knipperlichten voorzijde mogen retour afzender. Volgende keer voor het bestellen verifieren via realoem in plaats van achteraf :oops: Nieuwe bestelling geplaatst inmiddels...

Ondertussen wel de navi een update gegeven naar 2016-2 en de LED's, die wel geplaatst zijn, gecodeerd.

Wordt vervolgd...

13-05-2016:
De LED's voor de remlichten zijn ook eindlijk binnen. Meteen geplaatst uiteraard en daarnaast ook nog een nieuwe kentekenhouder achter geplaatst. De LED's voor de knipperlichten en mistlampen voor worden de komende week geplaatst omdat ik hiervoor de voorwielen eraf mag halen en daar is even nog geen tijd voor geweest. En omdat ik toch bezig ben met LED's, ook de overige LED's voor de achterlichten besteld.

28-05-2016:
Vandaag eindelijk het weer mee en een paar vrije uurtjes, dus de voorwielen eraf, binnen kuip eruit en de LED's voor de mistlampen en knipperlichten geplaatst. Daarna ook nog even de LED's voor de mistlampen achter en de achteruitrijdlampen geplaatst. Meteen gecodeerd en alweer een projectje klaar :cool:

De :coolpics: van de laatste modjes:

Van de dealer kentekenplaathouder:
Afbeelding

Naar:
Afbeelding

De knipperlichten aan de voorzijde:
Afbeelding

De mistlampen:
Afbeelding

Het verschil tussen gloei en LED:
Afbeelding

En tenslotte, de mist- en achteruitrijd LED's:
Afbeelding

17-06-2016:
Vandaag mogen helpen de dag van 2 goede vrienden een bijzonder tintje te geven.

Van het thuis ophalen van de bruidegom, het laten plaatsen van de bloemen, de bruid thuis ophalen (nog wel een half uurtje moeten wachten voor we mochten komen), de bruidsreportage, het pontificaal voor de deur bij het gemeentehuis parkeren, opwachting bij de kerk en tenslotte het feest bij de beachclub. Een stralende dag met vele complimenten voor de chauffeur, vooral (eigenlijk alleen maar) over de auto:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

21-06-2016:
Toch maar een K&N luchtfilter geplaatst...

24-06-2016:
Gisterenavond is onze woonplaats getroffen door een zogenaamde supercel met daarbij extreem grote hagelstenen. Met de BMW nog buiten op de parkeerplaats, heeft dit geresulteerd in een flinke schade: golfbal effect over de gehele auto :cry: :cry:

Voorbeeldje van 1 van de grotere deukjes:
Afbeelding

01-07-2016:
De BMW vanmorgen bij de schadehersteller geparkeerd, maandag mag ik hem helemaal deuk-vrij :roll: weer ophalen.

04-07-2016:
De BMW is terug! Helemaal strak. Petje af en een dik :Klappen: voor de schade herstellers van Schadenet Mikkers te Veldhoven!!!

Nog een klein puntje wat ikzelf nog niet eens gezien had: de raam- en daklijsten hebben een minimaal deukje zowel links als rechts, deze zijn besteld en worden nog vervangen.

Ik zit hier nu dus met een 001 001 001 op mijn gezicht en die gaat er voorlopig ook niet af!

21-10-2016:
Uiteindelijk, na enkele bezoekjes aan de schade hersteller, is de auto eindelijk helemaal waar zoals deze moet zijn. Alle deuken weg, raamlijsten (en uiteindelijk zelfs nieuwe zij ramen achter) vervangen en ook de actieve spoiler is vervangen door een nieuw, strak exemplaar. Kost wat tijd, maar dan heb je ook wat...

Wat ik wel al een tijdje opmerkte, is dat er een klapperend dan wel bonkend geluid van de ophanging kwam wanneer er een verkeersdrempel in het spel was. Hier is van alles over te vinden op internet en ook dit forum. Vorige week woensdag toch maar eens met de auto naar de dealer geweest, proefrit gemaakt met de monteur. In eerste instantie vond hij het gedrag/geluid van de auto niet opmerkelijk maar helemaal tevreden was hij ook niet. Met de belofte dat hij een en ander zou uitzoeken en begin deze week zou terug bellen, ben ik toen huiswaards gegaan. Ik kreeg echter meteen daags na mijn bezoek telefoon dat ik de auto mocht brengen wat mijn klachten waren inderdaad in de vorm van nieuwe software (h)erkend door BMW. Vandaag dus deze nieuwe software gekregen, op de beproefde drempels nu geen 'klapperen' of 'bonken' hoorbaar. Ik heb nog even geen idee of de auto zich anders gedraagt want het was weer eens ouderwets aansluiten op de weg naar huis.

Voor diegene die ook deze software nodig denken te hebben, er wordt meer dan alleen het onderstel ge-update, ik ben ook mijn coderingen kwijt op, in ieder geval, de KOMBI, ICM en FEM_BODY ECU's. Dat wordt komend weekend weer even met de laptop de auto in om alles weer te krijgen zoals het hoort.

27-10-2016:
Vandaag op bezoek geweest in Raamsdonkveer bij BR-Performance voor het stage-1 'kuurtje'. Van 179pk/264Nm naar 264pk/399nm, lijkt me onnodig te zeggen dat de terugweg een feestje was.

Op de bank:
Afbeelding

14-02-2017
Het was half november, inmiddels 2 weken rondgereden met de tuning waarbij ik niet anders kan zeggen dat het genieten was. Toen, op een donderdag, op weg naar het werk, even snelheid maken om een vrachtwagen in te halen en ineens: weg vermogen, een hevig bonkende auto en de melding in de i-drive dat er een probleem was met de aandrijving, volle aandrijvingskracht niet aanwezig, beheerst doorrijden. Spontaan brak het zweet me uit... ten eerste om de auto veilig aan de kant te krijgen en uiteraard ook voor de mogelijke dure afhandeling.

Meteen contact gezocht met BR, die boden meteen hulp dus op vrijdag meteen in een heeeeeelll rustig tempo richting BR. Auto uitgelezen, probleem op cylinder 2, die deed niet meer mee vandaar dus ook de hevig schuddende, bonkende auto. originele software terug gezet, maar dat gaf geen oplossing. Eerste ingeving: een luie injector. Nog steeds zweet... want met tuning en problemen met de motor, geen garantie claim bij de dealer. Maar volgens BR geen probleem, ik kon de auto bij de dealer brengen, tuning zou niet worden gezien. Dus bij de dealer langsgegaan, mijn verhaal gedaan en de auto mocht blijven voor analyse. Vrijdagmiddag terug gebeld dat ook daar de conclusie was dat cylinder 2 niet mee deed waarbij de quickfixes (bougie, bobine) niet geholpen hadden. Na het weekend meer, verder onderzoek naar de injector en ecu... 's maandags telefoon dat wss de DME kaduuk was en die moest uit Duitsland komen. Uiteindelijk woensdag de auto terug gekregen, met 4 werkende cylinders. Oh ja, rekening heb ik nooit gezien 008

Een aantal weken rondgereden met de originele software om maar 'zeker' te weten dat de auto goed bleef . Uiteindelijk half December terug naar BR om de tuning terug te laten plaatsen en sindsdien rijd de auto weer heerlijk rond met de tuning. Even gewacht met het verhaal te posten om eerst het vertrouwen terug te krijgen/houden :oops:

Ondertussen ook nog wat kleine modjes gedaan, foto's volgen.

09-10-2017
Toch maar weer eens een update na langere tijd afwezig te zijn geweest... Nadat ik de tuning terug had gekregen viel het me op dat het verbruik hoger lag als gewend (en nee, ik geloof niet dat ik een zware voet heb). Daarbij voelde ik met enige regelmaat een schok in de auto bij het doortrekken in hogere versnellingen (vanaf 5) in automaat stand. Eerste advies wat ik kreeg was om de bak te resetten of in te leren door een tijd manueel met de flippers te schakelen op de momenten en toeren zoals ik dat prettig vond. Dit leek te helpen maar na enige tijd kwam toch het schokken terug zij het minder frequent.

Met het verhaal van het schokken en hogere brandstof verbruik terug richting BR Performance. Tom nam de auto mee voor een testrit en was al na 5 minuten terug met zijn diagnose. Een aantal parameters in de tuning stonden niet optimaal (het kwam neer op boost-parameters) en dienden aangepast te worden. Na 2 iteraties kreeg ik de sleutel terug en sindsdien rijd de auto geweldig. Brandstof verbruik is terug (of zelfs beter) op het oude niveau en de bak rolt soepel door zijn versnellingen.

10-10-2017
De eerder beloofde foto's van de laatste mods, te beginnen met het m-gear panel:
Afbeelding
en de m-spiegelkappen:
Afbeelding

20-03-2020
Vandaag de xHP software op de automaat laten flashen samen met de stage-2 mapping. Eerste indrukken zeer positief!

23-03-2020
Omdat ik toch nog maar even onderweg moest, tijdens de rit maar de 2020-2 map update voor de navigatie geladen.
Laatst gewijzigd door sjacie op 23 mar 2020, 14:45, 60 keer totaal gewijzigd.


De huidige G01 X3 2.0i xDrive xLine
De oude :Mpower: -sport F34 320i 2013
De oude E91 316i 2009
Gebruikersavatar
Kenny
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4327
Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:41
Type Auto: Ferrari FF
Locatie: Brabant

proficiat zeg, gave uitvoering :!:
Gebruikersavatar
Qositaon
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 609
Lid geworden op: 25 jan 2015, 12:41
Type Auto: BMW 335i e93
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Gefeliciteerd, mooie bimmer, veel plezier er mee :cool:
Qositaon = Quality Of Sound Is The Art Of Noise
It's just a nick, call me Roland

Huidige auto's
BMW335i e93 03-2011 (Mijn Speelgoed)
Fiat 500 (van mijn meissie)

Vorige auto
BMW 335i e93 12-2006 (Vorig speelgoed)
Gebruikersavatar
Driver70
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2032
Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
Type Auto: BMW 330i
Locatie: Amersfoort

Gefeliciteerd :ja:
G20 330i Executive Luxury Saphirschwartz
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
sjacie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 593
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:56
Type Auto: BMW G01 X3 2.0i xDrive x-Line 2019
Locatie: Noord Brabant

Zo, eerst maar eens even de navigatie kaart van 2013 een upgrade gegeven naar 2016.
De huidige G01 X3 2.0i xDrive xLine
De oude :Mpower: -sport F34 320i 2013
De oude E91 316i 2009
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Gefeliciteerd met je bimmer! :ja:
Switch
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 938
Lid geworden op: 16 okt 2014, 15:53

Mooi ding! Ben benieuwd naar je verbruik straks :wink:
:koffie:
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Van harte, fraaie uitvoering :ja:
Gebruikersavatar
discus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1958
Lid geworden op: 13 okt 2014, 14:03
Type Auto: G21 330e en G30 530e

Congrats, blijft een aparte verschijning die je niet veel tegenkomt.
Voor haar G30 530e
Voor mij G21 330e
Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Sportlife
Just getting started
Just getting started
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 jan 2016, 22:34

Een mooi en praktische bak, de goeie keuze! Gefeliciteerd!
Btw, is de neus/nieren net wat anders dan die van de F30/31/32 of lijkt dat maar zo op de foto?
Gebruikersavatar
Driver70
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2032
Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
Type Auto: BMW 330i
Locatie: Amersfoort

Neus is idd anders.
G20 330i Executive Luxury Saphirschwartz
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
sjacie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 593
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:56
Type Auto: BMW G01 X3 2.0i xDrive x-Line 2019
Locatie: Noord Brabant

De GT staat wat hoger op zijn pootjes, daarmee komt hij ook meteen anders over dan de sedan/touring.


Sent from my iPhone using Tapatalk
De huidige G01 X3 2.0i xDrive xLine
De oude :Mpower: -sport F34 320i 2013
De oude E91 316i 2009
sjacie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 593
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:56
Type Auto: BMW G01 X3 2.0i xDrive x-Line 2019
Locatie: Noord Brabant

Zo, het kost je een dagje (vooral wachten) maar dan is de auto weer voorzien van de laatste software. Met dank aan de dealer, voor de software en de :koffie:
De huidige G01 X3 2.0i xDrive xLine
De oude :Mpower: -sport F34 320i 2013
De oude E91 316i 2009
Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

Is er wat veranderd qua software dan?
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”