Mijn 316D Sportline - BR Performance stage 1 tuning - 190pk
- Alpinadrachten
- VIP Driver
- Berichten: 3330
- Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:05
- Type Auto: E91 executive
Zo goede chip
Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema
- Bonuskaart
- VIP Driver
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 24 apr 2016, 10:02
Beste winst! Als dat standaard is, stage 1, dan lijkt een 316d me vooral een geknepen 318d of misschien 320d?
- Pilz
- Just getting started
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 31 jul 2016, 21:03
- Type Auto: '22 G21 330e M-sport
Dat is een gangbare winst voor een 316d. Het blok is identiek aan de 318d en 320d, maar is dus inderdaad 'afgeknepen'. De 320d heeft als ik het goed heb wel wat andere onderdelen, waardoor daar nog wat meer vermogen uit te halen is. Dacht rond de 230pk?
'22 G21 330e
'12 F30 316D
'03 E46 316ti Compact
'15 Ducati 1299 Panigale S
'05 Suzuki GSX-R 600 circuit
'07 Yamaha R1
'05 Suzuki GSX-R 750 circuit
'12 F30 316D
'03 E46 316ti Compact
'15 Ducati 1299 Panigale S
'05 Suzuki GSX-R 600 circuit
'07 Yamaha R1
'05 Suzuki GSX-R 750 circuit
- Pilz
- Just getting started
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 31 jul 2016, 21:03
- Type Auto: '22 G21 330e M-sport
Volgens BR zou ie ietsje zuiniger moeten zijn, m.n. bij 120km/h. Ik heb de teller gereset na de tuning en tot nu toe (na 2000+km) is het verbruik juist ietsje hoger (van 4,9 naar 5,1L/100km). Wel is het nu een stuk kouder dan daarvoor en heb ik een flink aantal km's gemaakt met de cc op 140km/h, dus ik twijfel of ik er een betrouwbare conclusie uit kan halen. Denk dat ik het nog maar even aankijk en anders maar even contact opneem met BR.elgato schreef:En hoe bevalt het brandstofverbruik?
'22 G21 330e
'12 F30 316D
'03 E46 316ti Compact
'15 Ducati 1299 Panigale S
'05 Suzuki GSX-R 600 circuit
'07 Yamaha R1
'05 Suzuki GSX-R 750 circuit
'12 F30 316D
'03 E46 316ti Compact
'15 Ducati 1299 Panigale S
'05 Suzuki GSX-R 600 circuit
'07 Yamaha R1
'05 Suzuki GSX-R 750 circuit
-
- Just getting started
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 07:07
- Type Auto: F30
Moet wel zeggen dat je al een extreem laag verbruik hebt hoor .
Mijne 318D zit op lange ritten 5l/100 km , op kortere afstanden 5,4 l/100km , stadsverkeer 6.5l , wel met brede sloefkes eronder
Is ook gechipt en zit op 192pk en 434 koppel .
Moet wel zeggen dat mijn verbruik toch een half litertje lager ligt dan vroeger .
Grts
Mijne 318D zit op lange ritten 5l/100 km , op kortere afstanden 5,4 l/100km , stadsverkeer 6.5l , wel met brede sloefkes eronder
Is ook gechipt en zit op 192pk en 434 koppel .
Moet wel zeggen dat mijn verbruik toch een half litertje lager ligt dan vroeger .
Grts
-
- Just getting started
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 07 aug 2017, 23:32
Zelf zit ik met mijn 316d ook op 5,0L/100KM en maak altijd gebruik van de cc. Maar overweeg ook om deze te laten tunen alleen alleen vraag me af of de extra vermogen merkbaar is icm de cc en of de verbruik gelijk of zuiniger wordt.Pilz schreef:Volgens BR zou ie ietsje zuiniger moeten zijn, m.n. bij 120km/h. Ik heb de teller gereset na de tuning en tot nu toe (na 2000+km) is het verbruik juist ietsje hoger (van 4,9 naar 5,1L/100km). Wel is het nu een stuk kouder dan daarvoor en heb ik een flink aantal km's gemaakt met de cc op 140km/h, dus ik twijfel of ik er een betrouwbare conclusie uit kan halen. Denk dat ik het nog maar even aankijk en anders maar even contact opneem met BR.elgato schreef:En hoe bevalt het brandstofverbruik?
- Pilz
- Just getting started
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 31 jul 2016, 21:03
- Type Auto: '22 G21 330e M-sport
Die ~65% extra vermogen ga je echt wel merken, maar natuurlijk niet op de cruisecontrol. Wel bij inhalen, invoegen, of...stoplichtjes
En het verbruik, tsja, in mijn geval scheelt dat hooguit 5%, maar dat kan dus ook aan andere oorzaken liggen (banden, weersomstandigheden, type rit, buitentemperatuur, etc). En er zijn dus ook mensen bij wie tuning wel gewoon het verwachte positieve effect op brandstofverbruik heeft.
Dus ik denk niet dat je er spijt van gaat krijgen als je em gaat tunen
En het verbruik, tsja, in mijn geval scheelt dat hooguit 5%, maar dat kan dus ook aan andere oorzaken liggen (banden, weersomstandigheden, type rit, buitentemperatuur, etc). En er zijn dus ook mensen bij wie tuning wel gewoon het verwachte positieve effect op brandstofverbruik heeft.
Dus ik denk niet dat je er spijt van gaat krijgen als je em gaat tunen
'22 G21 330e
'12 F30 316D
'03 E46 316ti Compact
'15 Ducati 1299 Panigale S
'05 Suzuki GSX-R 600 circuit
'07 Yamaha R1
'05 Suzuki GSX-R 750 circuit
'12 F30 316D
'03 E46 316ti Compact
'15 Ducati 1299 Panigale S
'05 Suzuki GSX-R 600 circuit
'07 Yamaha R1
'05 Suzuki GSX-R 750 circuit
- Pilz
- Just getting started
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 31 jul 2016, 21:03
- Type Auto: '22 G21 330e M-sport
Overigens zijn de genoemde verbruikscijfers de cijfers van de boordcomputer. In werkelijkheid ligt het verbruik ongeveer 0,2l/100km hoger.
'22 G21 330e
'12 F30 316D
'03 E46 316ti Compact
'15 Ducati 1299 Panigale S
'05 Suzuki GSX-R 600 circuit
'07 Yamaha R1
'05 Suzuki GSX-R 750 circuit
'12 F30 316D
'03 E46 316ti Compact
'15 Ducati 1299 Panigale S
'05 Suzuki GSX-R 600 circuit
'07 Yamaha R1
'05 Suzuki GSX-R 750 circuit
-
- Just getting started
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 05 mar 2012, 19:10
- Type Auto: BMW F30 320dA EDE HE
Idd BR geeft 220pk aan en afhankelijk van de auto kan het oplopen. Bij mij tot 230pk.Pilz schreef:De 320d heeft als ik het goed heb wel wat andere onderdelen, waardoor daar nog wat meer vermogen uit te halen is. Dacht rond de 230pk?
Verbruik daalde bij mij met ca een halve liter, maar dat is volledig afhankelijk van afstand en drukte van het verkeer ...
- frankie
- VIP Driver
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 13 mar 2013, 14:22
Dat zuiniger is natuurlijk alleen maar in theorie. In de praktijk spreek je die extra paarden natuurlijk ook aan. M.a.w. of je daadwerkelijk zuiniger gaat rijden is afhankelijk van je rechtervoet.Pilz schreef:Volgens BR zou ie ietsje zuiniger moeten zijn, m.n. bij 120km/h. Ik heb de teller gereset na de tuning en tot nu toe (na 2000+km) is het verbruik juist ietsje hoger (van 4,9 naar 5,1L/100km). Wel is het nu een stuk kouder dan daarvoor en heb ik een flink aantal km's gemaakt met de cc op 140km/h, dus ik twijfel of ik er een betrouwbare conclusie uit kan halen. Denk dat ik het nog maar even aankijk en anders maar even contact opneem met BR.elgato schreef:En hoe bevalt het brandstofverbruik?
Mooie winsten wel.
- Pilz
- Just getting started
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 31 jul 2016, 21:03
- Type Auto: '22 G21 330e M-sport
Ergens deze zomer heb ik onder de motorkap bezoek gehad van een ongewenste gast. Gelukkig heeft ie voor zover ik het heb kunnen vaststellen alleen aan het isolatiemateriaal gezeten en niet aan kabels en leidingen. Een nieuw matje erin was gelukkig zo gepiept, wel €75 verder.
'22 G21 330e
'12 F30 316D
'03 E46 316ti Compact
'15 Ducati 1299 Panigale S
'05 Suzuki GSX-R 600 circuit
'07 Yamaha R1
'05 Suzuki GSX-R 750 circuit
'12 F30 316D
'03 E46 316ti Compact
'15 Ducati 1299 Panigale S
'05 Suzuki GSX-R 600 circuit
'07 Yamaha R1
'05 Suzuki GSX-R 750 circuit
-
- VIP Driver
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 26 mei 2017, 22:36
- Type Auto: F31 330i Citrin zwart
- Locatie: Gelderland
Een steenmarter?
Gelukkig geen leidingen inderdaad.
Heb afgelopen week een marterverschrikker laten installeren. hoop dat me deze ellende hiermee bespaard blijft.
Gelukkig geen leidingen inderdaad.
Heb afgelopen week een marterverschrikker laten installeren. hoop dat me deze ellende hiermee bespaard blijft.
BMW F31 330i Sport Shadow - Citrinschwarz