Springbok: F31 330i M Shadow Edition '18

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Goed om te horen dat je erg blij bent met de F31.
Is naar mijn mening ook een heel goed uitziende auto.

Met 21dkm zou een diesel een optie kunnen zijn, maar als je nu geen zekerheid hebt omtrent je baan keuze zou ik ook lekker blijven rijden.
Rij je veel snelweg kilometers?
Vind 1 op 12.9 best een keurig verbruik. Zou zuiniger kunnen, maar ook heel gemakkelijk onzuiniger.
Mijn diesel, en die rij ik veel binnendoor, komt aan de 1 op 16.


heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Springbok
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 687
Lid geworden op: 25 apr 2016, 22:47
Type Auto: BMW F31 330i M-Sport Shadow

Woon-werk is 35km waarvan 28km 100 km/u. Dat is altijd erg gunstig voor gebruik. Doorrijden zit er niet echt in. Buiten de spits en prive rij ik juist wel door.

Diesel/benzine is momenteel redelijk om het even. We gaan zien wat de toekomst brengt.
BMW F31 330i :Mpower: Sport Shadow - Alpinweiss - 2018
Gebruikersavatar
Vod
Moderator
Moderator
Berichten: 1922
Lid geworden op: 26 jan 2016, 15:28
Type Auto: BMW Z4 G29

Leuk zo'n tussenstand. Ik houd het ook bij via Spritmonitor.
2021 BMW Z4 G29
2020 MINI Cabrio F57
2015 BMW Z4 E89
2014 BMW 316i F30
2013 Peugeot RCZ
2011 BMW 118i Cabrio E88
2009 BMW 118i E81
2006 Alfa Spider 2.0 T.S. enz, enz.
Gebruikersavatar
Springbok
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 687
Lid geworden op: 25 apr 2016, 22:47
Type Auto: BMW F31 330i M-Sport Shadow

Gister als verjaardagscadeau van mn BMW de rechtervoorvelg in parkeergarage onder hoog Catharijne flink beschadigd. Echt bijna halve wiel ofzo. Super domme actie. Zat gewoon niet op te letten. Kan me de laatste keer dat ik velgen beschadigd heb niet meer herinneren. Jaaaaren terug. Gelukkig was het 1 vd 2 winterwielen die sowieso nog gemaakt moesten worden.

:wtf:
BMW F31 330i :Mpower: Sport Shadow - Alpinweiss - 2018
ArnoF31
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 mei 2017, 22:36
Type Auto: F31 330i Citrin zwart
Locatie: Gelderland

Dat doet pijn :evil: , maar gelukkig een velg die nog gerepareerd moest worden. Maakt je meteen weer scherp!
Succes!
BMW F31 330i :Mpower: Sport Shadow - Citrinschwarz
Gebruikersavatar
Blue Raccoon
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2585
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56

Das flink balen, maar gelukkig is het je winterset en kan gerepareerd worden...

Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
Gebruikersavatar
Springbok
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 687
Lid geworden op: 25 apr 2016, 22:47
Type Auto: BMW F31 330i M-Sport Shadow

Heb mijn baas lief aangekeken en mag een lease auto uitzoeken. De volle F31 320i M Shadow staat al klaar, maar toch hoop twijfel omdat het model er bijna uitgaat en je dan 4 jaar met een oud model rijdt.. Twijfel, twijfel.. :yuck:

Andere opties: Leon Cupra of Octavia RS..

En stiekem speelt de exact zelfde uitvoering, maar dan als 330i ook door mn hoofd. Maarja, weer 5 tientjes meer bijtelling..
BMW F31 330i :Mpower: Sport Shadow - Alpinweiss - 2018
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Dat zou ik ook niet doen, kun je niet wachten tot het nieuwe model?
Gebruikersavatar
Springbok
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 687
Lid geworden op: 25 apr 2016, 22:47
Type Auto: BMW F31 330i M-Sport Shadow

Dat is inderdaad ook nog een optie. Maar voordat de touring met juiste motor/uitvoering leverbaar is ben je waarschijnlijk ook weer 6 maanden verder na introductie. En dan is het ook nog de vraag hoe het eruit gaat zien. Als BMW gaat overstappen naar aan elkaar geschakelde nieren zie je mij niet meer in een (nieuwe) BMW ;)
BMW F31 330i :Mpower: Sport Shadow - Alpinweiss - 2018
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Hij gaat erg lijken op de 5er, of jij dat mooi vind weet ik niet. Ik wel :cool:
ArnoF31
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 mei 2017, 22:36
Type Auto: F31 330i Citrin zwart
Locatie: Gelderland

Denk dat je nu best een goede deal bij de garage kunt sluiten met misschien een paar opties die anders buiten bereik blijven.
Hoe de nieuwe er uit gaat zien is nog raden, maar ik denk dat Arjan wel gelijk heeft en dat de designtaal van de 5-serie wel overgenomen wordt.
Maar dan nog, de sedan wordt in Frankfurt gepresenteerd en is vanaf dec/jan leverbaar. De touring wordt dan op de salon van Geneve gepresenteerd en is vanaf juli 2019 leverbaar. In die tussentijd kun je dus al geweldig genieten van een mooie F31 :D .
BMW F31 330i :Mpower: Sport Shadow - Citrinschwarz
Gebruikersavatar
Jackal_nl
Just getting started
Just getting started
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 sep 2017, 13:04
Type Auto: F30 LCI 318i

Ik heb al heel wat lease auto's versleten in mijn leven, En ik zou voor een huidige 3er versie gaan.
De huidige LCI versie is wel kinderziekte vrij , iets wat je bij een versie 1 niet hebt, ook in een bmw net als alle andere merken is mijn ervaring dat er kinderziektes zijn, kan gaan over fluitende zijramen, of dakraam, heb er ook al eens 1 gehad waar het water van de vooruit als een streep over de zij ramen ging ter hoogte van de buiten spiegel, duurde 6 maanden toen ze een "nokkie / verhoging" plaatse die de luchtstroom veranderde en weg was water afvoer probleem.
Anyway ik heb een 3 lci 7 maanden, en hij is kinderziekte vrij :)
Het andere wat aangehaald is, doorgaans kan je op een aflopend model leuke opties / uitvoeringen krijgen voor een leuke prijs.
Er zijn bergen goodies verkrijgbaar voor de huidige F3x , of het nu gaat om verlaging sets of spoiler, velgen of Ali spullen boel. bij een nieuw model duurt het even voor het op gang komt.
Het lease bedrijf kent deze bmw serie, en reparatie perikelen etc, en die is best gunstig t.o.v. van een audi of merc. in dezelfde prijs range. Een nieuw model is duurder .. :P want groter etc, een nieuw model is altijd duurder dan de vorige dus lease technisch minder opties of meer bijleggen. Dus alles bij elkaar zou ik zou kiezen voor een tot de nok gevulde huidige versie.
just my 2 cents :mrgreen:
BMW F30 LCI
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Springbok schreef:Heb mijn baas lief aangekeken en mag een lease auto uitzoeken. De volle F31 320i M Shadow staat al klaar, maar toch hoop twijfel omdat het model er bijna uitgaat en je dan 4 jaar met een oud model rijdt.. Twijfel, twijfel.. :yuck:

Andere opties: Leon Cupra of Octavia RS..

En stiekem speelt de exact zelfde uitvoering, maar dan als 330i ook door mn hoofd. Maarja, weer 5 tientjes meer bijtelling..

Aan de andere kant.... wat is nou 50 euro. Da's 2x niet naar de snackbar gaan per maand.
600 euro op jaarbasis en wel hebben wat j wilt. Ik zou het wel weten
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Springbok
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 687
Lid geworden op: 25 apr 2016, 22:47
Type Auto: BMW F31 330i M-Sport Shadow

True, maar het is wel weer 57 euro extra per maand, bovenop de al aanzienlijke bijtelling van een 320i.
BMW F31 330i :Mpower: Sport Shadow - Alpinweiss - 2018
Gebruikersavatar
Springbok
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 687
Lid geworden op: 25 apr 2016, 22:47
Type Auto: BMW F31 330i M-Sport Shadow

Jackal_nl schreef:Ik heb al heel wat lease auto's versleten in mijn leven, En ik zou voor een huidige 3er versie gaan.
De huidige LCI versie is wel kinderziekte vrij , iets wat je bij een versie 1 niet hebt, ook in een bmw net als alle andere merken is mijn ervaring dat er kinderziektes zijn, kan gaan over fluitende zijramen, of dakraam, heb er ook al eens 1 gehad waar het water van de vooruit als een streep over de zij ramen ging ter hoogte van de buiten spiegel, duurde 6 maanden toen ze een "nokkie / verhoging" plaatse die de luchtstroom veranderde en weg was water afvoer probleem.
Anyway ik heb een 3 lci 7 maanden, en hij is kinderziekte vrij :)
Het andere wat aangehaald is, doorgaans kan je op een aflopend model leuke opties / uitvoeringen krijgen voor een leuke prijs.
Er zijn bergen goodies verkrijgbaar voor de huidige F3x , of het nu gaat om verlaging sets of spoiler, velgen of Ali spullen boel. bij een nieuw model duurt het even voor het op gang komt.
Het lease bedrijf kent deze bmw serie, en reparatie perikelen etc, en die is best gunstig t.o.v. van een audi of merc. in dezelfde prijs range. Een nieuw model is duurder .. :P want groter etc, een nieuw model is altijd duurder dan de vorige dus lease technisch minder opties of meer bijleggen. Dus alles bij elkaar zou ik zou kiezen voor een tot de nok gevulde huidige versie.
just my 2 cents :mrgreen:
Dat speelt zeker mee. Zoals de F31 nu is uitgerust ga ik de nieuwe nooit binnen hetzelfde bedrag krijgen vermoed ik. Zelfs niet met een speciaal intro model.

Maar eens vragen wat de huidige levertijd is van een F31.
BMW F31 330i :Mpower: Sport Shadow - Alpinweiss - 2018
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”