De laatste Leon rijdt heel best hoor. Een lichte auto met ach, wat is genoeg pk, maar 150pk in dsg en nog geen 1200kg voor de st. Wil best vooruit.
Maar Seat daar gelaten, dit is een BMW forum.
@springbok, heb je al eens gereden met de lci 320i?
Hij schijnt strakker, sportiever te zijn dan de pre lci.
Navi een stukje sneller en mooier. Led verlichting.
Genoeg nieuwigheden.
Maar de koets is hetzelfde. Daar heb je gelijk in.
Springbok: F31 330i M Shadow Edition '18
- Springbok
- VIP Driver
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 25 apr 2016, 22:47
- Type Auto: BMW F31 330i M-Sport Shadow
Tsja, 300pk in je station, mechanisch sper, en dat voor 48k zoals ik hem heb samengesteld. Qua fun/value for money zal je het niet snel beter vinden. Daarnaast heb ik wel beetje zwak voor Seat. In het verleden een Leon gehad ook (MY2007) en vorig jaar een Ibiza gekocht als 2e auto.DRuw schreef:Ik rij heerlijk met mijn turbo hoor, ik persoonlijk vind het verschil in rijgenot minimaal of zelfs afwezig en je hebt er meer kosten aan qua brandstof en belasting etc.
Okee het geluid is zeker beter maar om het daar voor te doen..
Ik snap niet helemaal wat jullie zien in die Leon...
Ik heb het vorige model gereden (20vt) en ook gekeken naar de nieuwere maar hij rijd Spartaans en het middel is al jaren niet meer echt aangepast.
Daarnaast vind ik de ramen echt waardeloos klein als je erin zit. Compleet geen goed zicht rondom...
Just my 2 cents...
Oohh en een golf is geinig maar wel een beetje 13 in een dozijn..
Maar zoals gezegd: dit is een BMW forum
Nog nooit in LCI gezeten of gereden. Misschien wel eens de moeite waard. Voordeel is dat het sowieso een superfijne auto is. De F31 bevalt ook nog meer dan prima en de twee grootste ergenissen zijn dan verholpen: automaat en vermogen.
Komende week nog even op reis voor het werk en daarna anderhalve week vrij om me meer concreet te oriënteren.
Shortlist in willekeurige volgorde: F31 320i M Sport Shadow, Cupra ST, A4 Avant 2.0 S Line Black Edition
BMW F31 330i Sport Shadow - Alpinweiss - 2018
- DRuw
- VIP Driver
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
- Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual
nee prijs/kwaliteit zit het wel goed, daar heb je gelijk in.
En die aanfluitende turbo mis ik nog vaak genoeg (had 236 pk op de voorwielen) maar een voorwielaandrijver met dermate vermogen is toch oppassen:)
Geen Focus RS?
Veel succes met de keuze, gewoon allemaal even rijden voor de zekerheid (lees: alle kanten op gooien om te stresstesten )
En die aanfluitende turbo mis ik nog vaak genoeg (had 236 pk op de voorwielen) maar een voorwielaandrijver met dermate vermogen is toch oppassen:)
Geen Focus RS?
Veel succes met de keuze, gewoon allemaal even rijden voor de zekerheid (lees: alle kanten op gooien om te stresstesten )
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
- Bonuskaart
- VIP Driver
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 24 apr 2016, 10:02
Is een leasebak wel zo voordelig?
Je kunt 700 euro laten uitbetalen zeg je, is dat netto? In dat geval kom je op een autobudget van 700 euro + 470 euro bijtelling die je bespaart, is zo'n 1.200 euro per maand. Daar kun je met 2.000km per maand een prima auto van rijden lijkt me.
Je kunt 700 euro laten uitbetalen zeg je, is dat netto? In dat geval kom je op een autobudget van 700 euro + 470 euro bijtelling die je bespaart, is zo'n 1.200 euro per maand. Daar kun je met 2.000km per maand een prima auto van rijden lijkt me.
- Springbok
- VIP Driver
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 25 apr 2016, 22:47
- Type Auto: BMW F31 330i M-Sport Shadow
Daar heb je helemaal gelijk in. Die berekening had ik ook al gemaakt. Maar in de praktijk moet je dan wel nu direct ca 20k bijleggen voor een nieuwe auto die beetje gelijkwaardig is met evt leaser.Bonuskaart schreef:Is een leasebak wel zo voordelig?
Je kunt 700 euro laten uitbetalen zeg je, is dat netto? In dat geval kom je op een autobudget van 700 euro + 470 euro bijtelling die je bespaart, is zo'n 1.200 euro per maand. Daar kun je met 2.000km per maand een prima auto van rijden lijkt me.
En een leaser is ook gewoon een stukje makkelijker. Nooit zorgen om verbruik, onverwachte kosten, etc.
Ben er nog niet 100% uit btw. Eerst volgende week mr eens met de dealer praten.
BMW F31 330i Sport Shadow - Alpinweiss - 2018
- Bonuskaart
- VIP Driver
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 24 apr 2016, 10:02
Inderdaad, het voorschieten is een best bedrag en dan nog ben je niet 100% bedrijfszeker. De vraag is ook wat het je waard is. Je kunt ook een model ouder kopen, dan is je afschrijving minder en kun je meer overhouden. Maar dan heb je wel meer risico op onderhoud natuurlijk.
-
- VIP Driver
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 21 apr 2011, 19:14
- Type Auto: F20 116i
Als je €700,- netto overhoudt bij 52% Inkomstenbelasting hebben we het dus over ongeveer €1350,- bruto leasebudget. Dat is neem ik aan inclusief €200,- brandstof voorschot?! Als je daar nu eens in overleg met je baas een mobiliteitsbudget van maakt dan kun je van de kilometers die je zakelijk rijdt bruto 1:1 omzetten naar netto a €0,19/km. Op het einde van de maand een km overzicht naar je baas ter goedkeuring en direct laten uitbetalen. Het overige bruto deel komt dan met de volgende salarisuitbetaling. Dan houdt je per saldo meer netto over dan alleen die €700,-Springbok schreef:Daar heb je helemaal gelijk in. Die berekening had ik ook al gemaakt. Maar in de praktijk moet je dan wel nu direct ca 20k bijleggen voor een nieuwe auto die beetje gelijkwaardig is met evt leaser.Bonuskaart schreef:Is een leasebak wel zo voordelig?
Je kunt 700 euro laten uitbetalen zeg je, is dat netto? In dat geval kom je op een autobudget van 700 euro + 470 euro bijtelling die je bespaart, is zo'n 1.200 euro per maand. Daar kun je met 2.000km per maand een prima auto van rijden lijkt me.
En een leaser is ook gewoon een stukje makkelijker. Nooit zorgen om verbruik, onverwachte kosten, etc.
Ben er nog niet 100% uit btw. Eerst volgende week mr eens met de dealer praten.
Bijvoorbeeld op basis van 4 weken; Zakelijke kilometers in 1 maand = 35(km)x2(heen/terug)x5(dagen)x4(weken) = 1400km
1400kmx €0,19 = €266,- netto. €1350-€266=€1084x%52=€563,08 + €266 = €829,08 netto per maand.
Dat is de ruwweg al €130,- meer dan direct je lease laten uitbetalen. Van dat geld kun je prima een auto rijden. Misschien de eerste paar jaar niet direct het merk, model of uitvoering wat je nu in gedachten hebt maar dat komt sneller dan je denkt. Zeker als je het bedrag voor de bijtelling, die je anders aan een leaseauto kwijt was, hierbij op kunt tellen.
En als je de auto bijvoorbeeld een maand zakelijk niet gebruikt ivm vakantie, dan betaald je baas nog steeds €700,- netto aan je uit.
Van deze constructie maak ik inmiddels al een paar jaar gebruik van, en dit bevalt mij uitstekend. Wel gemerkt dan het niet voor iedereen is weggelegd omdat sommige mensen zekerheid willen hebben en dus kiezen voor een leaseauto zodat onderhoud/reparatie/schade/etc.. allemaal is afgedekt. Met andere woorden, ze kiezen voor een stuk gemak. En dat is prima. Ik weet alleen dat ik met een mobiliteitsbudget prima kan sparen en hiervoor een leuke auto hobby kan bekostigen alsmede ook mijn motor hobby door de baas betaald wordt.
Een leaseauto kost je elke maand geld, of je nu rijdt of niet. Plus daarbij kan het ook een handenbinder zijn. Mocht je willen vertrekken bij je baas dan moet je zorgen dat je bij je nieuwe werkgever de auto kan meenemen. Dat is namelijk niet altijd het geval en afhankelijk van de functie. Er zijn mogelijkheden bij leasemaatschappijen om dit bijvoorbeeld te verzekeren zodat je bij vertrek de auto gewoon inleverd. Is niet goedkoop zo'n verzekering maar maakt het wel flexibel.
Waarvoor je ook kiest, het zal altijd de juiste keus zijn voor jou persoonlijk.In ieder geval succes bij het nemen van een beslissing.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
- Springbok
- VIP Driver
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 25 apr 2016, 22:47
- Type Auto: BMW F31 330i M-Sport Shadow
Citaat verwijderd, het is niet nodig een direct bovenstaand bericht te citeren
-Moderator Team
BMW F31 330i Sport Shadow - Alpinweiss - 2018
- Springbok
- VIP Driver
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 25 apr 2016, 22:47
- Type Auto: BMW F31 330i M-Sport Shadow
En een update wat betreft de leaser..
Na met mijn vriendin rondje dealers te hebben gedaan zijn we gekomen tot een shortlist van 3 auto's waar we in hebben gereden:
- Audi A4 Avant 2.0 TFSI S-Line Black Edition
- BMW 320i/330i Touring M Shadow Edition
- VW Arteon 2.0 TSI - Highline R
Gisteren gereden met de Arteon en de A4. Beide erg fijne auto's en vooral de Arteon verraste in positieve zin. Fijne en stille auto en vooral ook erg ruim. Gebruikte materialen en afwerking zijn ook op niveau en doen niet onder voor de verouderde 3 serie. De Audi is schitterend, zeker met het S Line Black pakket. Gewoon erg dik en strak om te zien en het interieur is ongeëvenaard in dit segment. Alles zit superstrak in elkaar, de mooiste materialen zijn gebruikt en het infotainment inclusief virtual cockpit is gewoon top. Beide auto's zeer prettig om mee te rijden, fijn blok en de DSG schakelt lekker vlot op. De A4 vond ik neutraler dan de Arteon, die wat scherper leek. Dat brengt wel rust in het rijden.
Vandaag gereden met een 320i. Het interieur is toch wel duidelijk wat jaartjes oud en komt niet in de buurt van de A4. De infotainment is ook niet zo strak als in een A4 met virtual cockpit, maar qua bediening vind ik BMW wel fijner. Wellicht ook omdat ik dat gewend ben. Qua uiterlijk vind ik de 3 echter nog zeer lekker om te zien, ben nog elke dag blij met onze huidige F31. Het ziet er gewoon sportief uit met M pakket. En het rijden is gewoonweg top en perfect voor mij in dit segment. Zo onwijs fijn, scherp en sportief. Na een paar minuten rijden wist ik het al: ik wil weer een BMW! Het zorgt voor een lach op mijn gezicht, het zorgt ervoor dat ik na terugkomst nog een rondje wil. Met een 3 rij ik met plezier een stukje om als ik tijd over heb. De A4 en Arteon kwamen qua gevoel nog niet eens in de buurt. Heerlijke auto's, maar niet om zo maar een lekker stukje te rijden voor het rijden. Dan neem ik de ouderdom en het mindere interieur graag voor lief.
Mijn vriendin vroeg me wat ik nou echt het liefste heb en dat is duidelijk voor mij: een F31 330i. "Dan bestel je die toch.." was haar reactie. En zo gezegd ben ik de definitieve samenstelling gaan doornemen. Vooralsnog is het geworden:
BMW 330i Touring
M Shadow Edition
Alpinweiss met Dakota Cognac leder
Style 704M
Audio Pack
RTI
Verder ben ik nog aan het kijken om achteraf ramen te tinten en alu sportpedalen en een performance uitlaat te laten plaatsen.
Het enige wat rest is de definitieve order in onze lease portal. Morgen nog een keer langs de dealer voor definitieve offerte en dan vul ik hem in en hoop ik dat hij erdoor komt. De portal is niet 100% up to date, dus hoop niet dat dit tot teleurstelling leidt qua prijsstelling.
EN ik moet zekerheid van de dealer krijgen dat de fiscale waarde gegarandeerd is bij levering in september.
Na met mijn vriendin rondje dealers te hebben gedaan zijn we gekomen tot een shortlist van 3 auto's waar we in hebben gereden:
- Audi A4 Avant 2.0 TFSI S-Line Black Edition
- BMW 320i/330i Touring M Shadow Edition
- VW Arteon 2.0 TSI - Highline R
Gisteren gereden met de Arteon en de A4. Beide erg fijne auto's en vooral de Arteon verraste in positieve zin. Fijne en stille auto en vooral ook erg ruim. Gebruikte materialen en afwerking zijn ook op niveau en doen niet onder voor de verouderde 3 serie. De Audi is schitterend, zeker met het S Line Black pakket. Gewoon erg dik en strak om te zien en het interieur is ongeëvenaard in dit segment. Alles zit superstrak in elkaar, de mooiste materialen zijn gebruikt en het infotainment inclusief virtual cockpit is gewoon top. Beide auto's zeer prettig om mee te rijden, fijn blok en de DSG schakelt lekker vlot op. De A4 vond ik neutraler dan de Arteon, die wat scherper leek. Dat brengt wel rust in het rijden.
Vandaag gereden met een 320i. Het interieur is toch wel duidelijk wat jaartjes oud en komt niet in de buurt van de A4. De infotainment is ook niet zo strak als in een A4 met virtual cockpit, maar qua bediening vind ik BMW wel fijner. Wellicht ook omdat ik dat gewend ben. Qua uiterlijk vind ik de 3 echter nog zeer lekker om te zien, ben nog elke dag blij met onze huidige F31. Het ziet er gewoon sportief uit met M pakket. En het rijden is gewoonweg top en perfect voor mij in dit segment. Zo onwijs fijn, scherp en sportief. Na een paar minuten rijden wist ik het al: ik wil weer een BMW! Het zorgt voor een lach op mijn gezicht, het zorgt ervoor dat ik na terugkomst nog een rondje wil. Met een 3 rij ik met plezier een stukje om als ik tijd over heb. De A4 en Arteon kwamen qua gevoel nog niet eens in de buurt. Heerlijke auto's, maar niet om zo maar een lekker stukje te rijden voor het rijden. Dan neem ik de ouderdom en het mindere interieur graag voor lief.
Mijn vriendin vroeg me wat ik nou echt het liefste heb en dat is duidelijk voor mij: een F31 330i. "Dan bestel je die toch.." was haar reactie. En zo gezegd ben ik de definitieve samenstelling gaan doornemen. Vooralsnog is het geworden:
BMW 330i Touring
M Shadow Edition
Alpinweiss met Dakota Cognac leder
Style 704M
Audio Pack
RTI
Verder ben ik nog aan het kijken om achteraf ramen te tinten en alu sportpedalen en een performance uitlaat te laten plaatsen.
Het enige wat rest is de definitieve order in onze lease portal. Morgen nog een keer langs de dealer voor definitieve offerte en dan vul ik hem in en hoop ik dat hij erdoor komt. De portal is niet 100% up to date, dus hoop niet dat dit tot teleurstelling leidt qua prijsstelling.
EN ik moet zekerheid van de dealer krijgen dat de fiscale waarde gegarandeerd is bij levering in september.
BMW F31 330i Sport Shadow - Alpinweiss - 2018
-
- VIP Driver
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 26 mei 2017, 22:36
- Type Auto: F31 330i Citrin zwart
- Locatie: Gelderland
Mooi om te lezen hoe zoiets gaat! Rationeel heeft de A4 of de Artheon de beste papieren, maar zo’n keuze maak je toch met je hart!
Had vorig jaar een soort van zelfde dilemma en kwam ook bij een 330i uit!
Wat je zou kunnen overwegen is een 320i met lederen dashboard! Een beetje compensatie voor het ietwat gedateerde dash! Is nog elke keer genieten als ik instap!
Had vorig jaar een soort van zelfde dilemma en kwam ook bij een 330i uit!
Wat je zou kunnen overwegen is een 320i met lederen dashboard! Een beetje compensatie voor het ietwat gedateerde dash! Is nog elke keer genieten als ik instap!
BMW F31 330i Sport Shadow - Citrinschwarz
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Goede keuze, leuk verhaal erbij ook
-
- VIP Driver
- Berichten: 3391
- Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24
Leuk man, en gefeliciteerd met je keuze!
Ik snap dat iedereen wel eens toe is aan een nieuw interieur van BMW, maar toch zal ik het niet willen ruilen voor die van Mercedes of Audi. Het voelt vertrouwd en toch vind ik de idrive super, en de navigatie vind ik ook een stukje mooier dan bij de andere twee Duitsers..
Ik snap dat iedereen wel eens toe is aan een nieuw interieur van BMW, maar toch zal ik het niet willen ruilen voor die van Mercedes of Audi. Het voelt vertrouwd en toch vind ik de idrive super, en de navigatie vind ik ook een stukje mooier dan bij de andere twee Duitsers..
- GeorgeBfast
- VIP Driver
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 19 jul 2016, 22:33
- Type Auto: BMW i4 M-Sport Pro / High Executive
- Locatie: Noord Brabant
Het i Drive systeem werkt vele malen mooier dan dat command systeem van Mercedes Benz. Een maat van me heeft een GLC Coupé , prachtig lederen interieur . Ziet er mooi uit van binnen maar bediening vind ik nogal kloten tegenover BMW. Als je een BMW met leder op dashboard pakt krijg je ook een veel fraaier interieur. Maar ik ben nog altijd heel content over het interieur van mijn Gran Coupé ook zonder leder op dashboard. Audi interieur is standaard ook niks bijzonders, ik begrijp die euforie niet daarover.
Laatst gewijzigd door GeorgeBfast op 25 mei 2018, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW POWER 4 EVER
BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E