Van A3 naar 3 serie

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
Locatie: Wijchen

Prachtige auto! :Hosanna: :Hosanna:


Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
ArnoF31
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 mei 2017, 22:36
Type Auto: F31 330i Citrin zwart
Locatie: Gelderland

Dank je! Heb er ook veel plezier van.
BMW F31 330i :Mpower: Sport Shadow - Citrinschwarz
ArnoF31
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 mei 2017, 22:36
Type Auto: F31 330i Citrin zwart
Locatie: Gelderland

Ergernis en een vraag,

Mijn auto is voorzien van de optie Comfort Acces, (dat je o.a. met een voetbeweging de achterklep kunt laten openen) dit werkt normaal gesproken goed, maar op het moment dat ik de fietsdrager op de trekhaak heb zitten en de snelsluitingen gebruik om wielen van de fiets vast te zetten ziet dit systeem dat soms als een veegbeweging en zwaait de klep open tegen de fietsdrager aan. Dit heeft al tot gevolg dat ik een klein deukje in de achterklep heb zitten. Eigenlijk heel raar dat dit systeem niet uitschakelt bij het aansluiten van de verlichting van de fietsdrager (of aanhangwagen, caravan).

Hebben hier mensen last van en is dit te coderen dat bij gebruik van de trekhaak dit automatisch uitgeschakeld is? de functie van het Lane Change Warning systeem wordt namelijk ook automatisch uitgeschakeld.
BMW F31 330i :Mpower: Sport Shadow - Citrinschwarz
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Geen ervaring met coderen, wel soortgelijke ergernis. Trekhaak monteren om aanhanger aan te koppelen gaf bijna de kofferklep tegen mijn kop. Daarna legde ik de sleutel even weg tijdens montage....
Verder een heerlijke optie dat comfort acces :ja:
ArnoF31
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 mei 2017, 22:36
Type Auto: F31 330i Citrin zwart
Locatie: Gelderland

Zeker een mooie optie, maar ik heb het niet bij de montage. Het is me al 2 keer overkomen bij het bevestigen van de fietsen op de drager en 1 keer bij het koppelen van de stekker. Is gewoon irritant.

En omdat de module toch reageert op de stekker en de Lane Change Warning uitschakelt dat ik dat hier wel iets te coderen zou zijn.
BMW F31 330i :Mpower: Sport Shadow - Citrinschwarz
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Dus als de auto niet op contact staat en de sleutel ver weg van de auto ligt gaat evengoed de kofferklep open 002
Gebruikersavatar
Sean750
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 apr 2018, 22:47

Arnie68 schreef: 09 jun 2017, 07:34
ArnoF31 schreef:Dank je,

Bij de proefrit vond ik de 320i al goed rijden en was best wel verrast door het comfort, wist niet hoe de auto zou rijden met M onderstel en 19" velgen. Vond het comfortabeler dan mijn A3 en dat wilde ik toch wel heel graag. Ben nu vooral benieuwd naar het adaptief onderstel (..).
Ik hoop echt dat je geluk hebt met het adaptieve onderstel Arno, en niet zoals zovelen geteisterd wordt met bonken en andere vervelende bijgeluiden.
Toen ik mijn 2018 F36 bestelde, had ik bijna afgezien van het adaptieve onderstel vanwege de horrorverhalen op dit forum. Op het laatste moment toch nog aangevinkt (kon nog net) op aanraden van iemand die het ook heeft en ik ben echt zoooo blij dat ik dat gedaan hebt...rijdt echt fantastisch en geen bijgeluidje te horen. In comfort stand supercomfortabel en sport stand loeistrak.

Ik heb het idee dat het een exemplarisch probleem was in eerste F3x jaren.
F36 2018 420iA GC LCI High Exe M-sport Champagner Quartz/elfenbein :Mpower: previous bimmers: E21 318, E24 630CS, E34 524td, 2x E32 750i, E38 750i
ArnoF31
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 mei 2017, 22:36
Type Auto: F31 330i Citrin zwart
Locatie: Gelderland

Arjan schreef: 15 sep 2019, 09:31 Dus als de auto niet op contact staat en de sleutel ver weg van de auto ligt gaat evengoed de kofferklep open 002
Hallo Arjan,
Gisteren even uitgeprobeerd wat er nu precies gebeurt, Het maakt dus niet uit of de auto op contact staat of niet, de klep reageert op de beweging achter de auto. Uiteraard heb ik de sleutel dan in de buurt (op zak), dat lijkt mij ook gebruikelijk wanneer je voor vakantie of wat dan ook de auto aan het inpakken bent en de fietsen op de drager wilt zetten. Beetje onhandig of omslachtig als ik dan eerste de auto open moet maken, sleutel wegleggen, fietsen op de drager zetten en dan pas weer de sleutel op zak mag steken.

Het was ook eigenlijk gewoon een vraag of iemand hier ervaring mee had en of dit door middel van coderen te verhelpen is.
Zal eens bij de garage vragen of zij een oplossing weten.
BMW F31 330i :Mpower: Sport Shadow - Citrinschwarz
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Ja klopt het is niet praktisch om je sleutel weg te leggen, maar wel effectief tegen deuken.
Ik gebruik de haak hooguit 2 keer per jaar, als je regelmatig gaat fietsen is het wel iets lastiger inderdaad.
Deels coderen weet ik niet, je kunt het hele keyless entry wel uitcoderen overigens.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”