Nog een heel topic geworden.
Na contact met de dealer bood die mij een voorraadauto aan met veel korting, en die auto had vrijwel alle opties die ik zelf zou nemen en nog wel meer ook . Het is geworden:
een F31 320iA in mineralgrau metallic, edition shadowline sport, high executive met panoramadak en hifi. En dus alle opties die daar in zitten zoals 18", lichtpakket, opbergpakket, navi prof, dakota zwart leder. Auto heeft verder alu dakrails en alu raamlijsting. De gril laat ik vervangen in een chromen, en wielen zijn de jetblacks 18" voor de winter en Turbine 18" voor de zomer. Denk dat het een superfijne auto is!
Welke opties zijn een 'must'?
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
Ik kan mij voorstellen dat het samenstellen binnen een gesteld budget lastig is, maar het klinkt als een mooie keuze zo. Gefeliciteerd alvast!
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
- BjeffIndividual
- VIP Driver
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 03 dec 2011, 00:10
- Type Auto: Model S P100D
Stuurwielverwarming!! Erg "goedkoop" en heerlijk warme handjes in de winter
Model S P100D aka Dyson
-
- Just getting started
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 10 nov 2013, 16:47
- Type Auto: G21
Gisteren de auto opgehaald en mijn 2014 320i achtergelaten. Wat schetst mijn verbazing, de F31 MY2018 LCI voelt en rijdt toch heel erg anders dan MY2014. Ik sta er eigenlijk best van te kijken hoe anders die auto is geworden. Komt ook deels door andere samenstelling, maar zeker niet alleen.
Allereerst heb ik nu een automaat in plaats van de handbak, dat geeft al een heel andere beleving natuurlijk, 1900 rpm met 130 km/h versus 2250 geloof ik.
Verder nu 18" ipv 17", minder hoge wang hetgeen natuurlijk wat stugger aanvoelt (iets directer) maar vooral de demping van de LCI is toch wel anders. Ik vind het beter, wat stugger zonder oncomfortabel te zijn geworden, veel minder deinerig na drempels - als was mijn vorige auto echt niet slap geveerd, die veerde echt merkbaar meer. Geluidsisolatie is ook beter voor elkaar, koude motor hoor ik nu eigenlijk niet en dat was bij het oude blok van de 320i wel zo.
Maar de hele afwerking van binnen, het materiaalgebruik, staat op een behoorlijk hoger niveau bij de LCI. Bekerhouders zonder dat irriante losse afdekplaatje. Scheelt ook dat ik nu een leren interieur heb, ook het dasboard is in (kunst-) leder afgewerkt inclusief stiksels, heel fraai hoor. Het lichtpakket geeft een extra sfeer.
Top is toch wel het HD Professional systeem met touchscreen. Het werkt snel, soepel en intuitief, lekker spotify streamen. Zelfs het HIFI systeem is geupgrade of anders afgeregeld volgens mij, klinkt wat ruimtelijker dan in mijn vorige auto en vooral op lager volume beter/ voller. Ik dacht eerst dat het mijn beleving was, maar mijn vrouw merkte het ook op voordat ik het benoemd had.
Het panoramadak is super, gewoon p*rno, kan ik iedereen aanraden. De kinderen vinden het achterin geweldig om de lucht te kunnen zien.
Kortom, ben er heel blij mee, boven verwachting grote stap!
Allereerst heb ik nu een automaat in plaats van de handbak, dat geeft al een heel andere beleving natuurlijk, 1900 rpm met 130 km/h versus 2250 geloof ik.
Verder nu 18" ipv 17", minder hoge wang hetgeen natuurlijk wat stugger aanvoelt (iets directer) maar vooral de demping van de LCI is toch wel anders. Ik vind het beter, wat stugger zonder oncomfortabel te zijn geworden, veel minder deinerig na drempels - als was mijn vorige auto echt niet slap geveerd, die veerde echt merkbaar meer. Geluidsisolatie is ook beter voor elkaar, koude motor hoor ik nu eigenlijk niet en dat was bij het oude blok van de 320i wel zo.
Maar de hele afwerking van binnen, het materiaalgebruik, staat op een behoorlijk hoger niveau bij de LCI. Bekerhouders zonder dat irriante losse afdekplaatje. Scheelt ook dat ik nu een leren interieur heb, ook het dasboard is in (kunst-) leder afgewerkt inclusief stiksels, heel fraai hoor. Het lichtpakket geeft een extra sfeer.
Top is toch wel het HD Professional systeem met touchscreen. Het werkt snel, soepel en intuitief, lekker spotify streamen. Zelfs het HIFI systeem is geupgrade of anders afgeregeld volgens mij, klinkt wat ruimtelijker dan in mijn vorige auto en vooral op lager volume beter/ voller. Ik dacht eerst dat het mijn beleving was, maar mijn vrouw merkte het ook op voordat ik het benoemd had.
Het panoramadak is super, gewoon p*rno, kan ik iedereen aanraden. De kinderen vinden het achterin geweldig om de lucht te kunnen zien.
Kortom, ben er heel blij mee, boven verwachting grote stap!
-
- Just getting started
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 10 nov 2013, 16:47
- Type Auto: G21
Ik heb deze auto nu 13 maanden en 35000 km. Heeft vorige maand de eerste beurt gehad. Het is de beste en fijnste auto die ik ooit heb gehad!
Issues:
In de weken na aflevering hoorde ik regelmatig een kloenk bij op- en afrijden van drempels en andere hoogteverschillen in de weg. Bleek een af fabriek verkeerd gemonteerd stabilistatierubber.
Verder een nieuwe voorruit door een steentje op de snelweg dat m'n ruit deed barsten.
Ik zou 'm bijna helemaal hetzelfde nemen op twee punten na.
- ik had bij mijn vorige een elektrisch zwenkbare trekhaak, nu een afneembare. Ga voor de elektrische, veel handiger.
- in plaats van hifi upgrade de volgende keer Harman Kardon.
Issues:
In de weken na aflevering hoorde ik regelmatig een kloenk bij op- en afrijden van drempels en andere hoogteverschillen in de weg. Bleek een af fabriek verkeerd gemonteerd stabilistatierubber.
Verder een nieuwe voorruit door een steentje op de snelweg dat m'n ruit deed barsten.
Ik zou 'm bijna helemaal hetzelfde nemen op twee punten na.
- ik had bij mijn vorige een elektrisch zwenkbare trekhaak, nu een afneembare. Ga voor de elektrische, veel handiger.
- in plaats van hifi upgrade de volgende keer Harman Kardon.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Dat is persoonlijk, want qua evt storingsgevoeligheid en kosten heb ik liever de afneembare. Het voordeel van het niet zichtbaar zijn van de stang/kogel boven een vaste trekhaak is al zo groot voor mij. Verder gebruik ik de trekhaak 1x per jaar, dus dan is het voordeel in gebruiksgemak ook wel weg.ik had bij mijn vorige een elektrisch zwenkbare trekhaak, nu een afneembare. Ga voor de elektrische, veel handiger.
-
- Just getting started
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 03 feb 2018, 14:49
- Type Auto: Van een E91 320D naar F31 330D
Nog ff reageren op je oude bericht uit 2017. Een nieuwe auto met verse dempers en veren rijdt natuurlijk altijd anders dan eentje die toch al weer 4 jaar onderweg is met de nodige KMs. Heb een tijdje een oude 911 uit 1987. Daar de sportdempers van laten vervangen (door orginele, dus geen upgrade) en nieuwe rubbers en vervolgens laten uitwegen en balanceren. Totaal andere rij-belevinghangloose schreef:Gisteren de auto opgehaald en mijn 2014 320i achtergelaten. Wat schetst mijn verbazing, de F31 MY2018 LCI voelt en rijdt toch heel erg anders dan MY2014. Ik sta er eigenlijk best van te kijken hoe anders die auto is geworden. Komt ook deels door andere samenstelling, maar zeker niet alleen.
Allereerst heb ik nu een automaat in plaats van de handbak, dat geeft al een heel andere beleving natuurlijk, 1900 rpm met 130 km/h versus 2250 geloof ik.
Verder nu 18" ipv 17", minder hoge wang hetgeen natuurlijk wat stugger aanvoelt (iets directer) maar vooral de demping van de LCI is toch wel anders. Ik vind het beter, wat stugger zonder oncomfortabel te zijn geworden, veel minder deinerig na drempels - als was mijn vorige auto echt niet slap geveerd, die veerde echt merkbaar meer. Geluidsisolatie is ook beter voor elkaar, koude motor hoor ik nu eigenlijk niet en dat was bij het oude blok van de 320i wel zo.
Maar de hele afwerking van binnen, het materiaalgebruik, staat op een behoorlijk hoger niveau bij de LCI. Bekerhouders zonder dat irriante losse afdekplaatje. Scheelt ook dat ik nu een leren interieur heb, ook het dasboard is in (kunst-) leder afgewerkt inclusief stiksels, heel fraai hoor. Het lichtpakket geeft een extra sfeer.
Top is toch wel het HD Professional systeem met touchscreen. Het werkt snel, soepel en intuitief, lekker spotify streamen. Zelfs het HIFI systeem is geupgrade of anders afgeregeld volgens mij, klinkt wat ruimtelijker dan in mijn vorige auto en vooral op lager volume beter/ voller. Ik dacht eerst dat het mijn beleving was, maar mijn vrouw merkte het ook op voordat ik het benoemd had.
Het panoramadak is super, gewoon p*rno, kan ik iedereen aanraden. De kinderen vinden het achterin geweldig om de lucht te kunnen zien.
Kortom, ben er heel blij mee, boven verwachting grote stap!
-
- Just getting started
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 10 nov 2013, 16:47
- Type Auto: G21
In dat geval is een afneembare prima. Maar ik gebruik 'm best vaak in verband met hobby en mis die elektrische. Looks is inderdaad minder.Dutch79 schreef:Dat is persoonlijk, want qua evt storingsgevoeligheid en kosten heb ik liever de afneembare. Het voordeel van het niet zichtbaar zijn van de stang/kogel boven een vaste trekhaak is al zo groot voor mij. Verder gebruik ik de trekhaak 1x per jaar, dus dan is het voordeel in gebruiksgemak ook wel weg.ik had bij mijn vorige een elektrisch zwenkbare trekhaak, nu een afneembare. Ga voor de elektrische, veel handiger.
Helemaal mee eens, geweldige optie is dat! Had het ook niet verwacht maar ben bang dat ik hier in de toekomst geld aan zal blijven spenderen.Welke optie vind je nu het meest waardevol waarvan je eerst geen notie had?
Ik had dat met het pano dak
Vind dat elke dag weer een meerwaarde
Dat klopt ook, heb die ervaring in het verleden ook wel gehad, nieuwe dempers op een auto waar al een 2 ton op stond. Maar dit is anders. Je merkt het met snel insturen bijvoorbeeld, ander karakter dat verder gaat dan nieuwigheid.Nog ff reageren op je oude bericht uit 2017. Een nieuwe auto met verse dempers en veren rijdt natuurlijk altijd anders dan eentje die toch al weer 4 jaar onderweg is met de nodige KMs. Heb een tijdje een oude 911 uit 1987. Daar de sportdempers van laten vervangen (door orginele, dus geen upgrade) en nieuwe rubbers en vervolgens laten uitwegen en balanceren. Totaal andere rij-beleving
- internetboarder
- VIP Driver
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
- Type Auto: F34 328i